teman2....

Wednesday, December 11, 2013

WW mulbery

as salam sume kwn2,

korang penah tanam or petik or jumpa buah melberi nih tak? selalu jmpa stoberi, raspbery,bluebery, n mcm2 beri lg... ni aku nk sgt tnm kt umah ni

tgk close up mcm beso sebenarnyer tecik sgt2 buah nyer
hahahahha beria aku petik buah ni dh mintak izin kt tuan pokok yek
sile bandingkan ngn gula2 kopiko tuh saiz nyer
tp nih blum msk sgt... kalu dh gelap lg tuh baru msk
Published with Blogger-droid v2.0.10

19 comments:

emy pokden said...

eh..tak masak lagi yek???

Cheq Sue said...

Selain buah tu pucuk pokok ni pun blh mkn dana... celur ataupun msak lemak...

adrianna syaz said...

Sya suka buah mulberi..nk mkn pun x snggup..sbb nmpk cntik sgt..huhu

lieyalatif said...

perghh best2...aku lak jakun ko....tgk kat cold storage kemain mahal hah..sekotak kecik tu dah rm29 ke 49 lupe aku.....

norhidana miswan said...

Emy- yg dh kaler dkt2 hitam baru manis n mask, merah2 lg tuh msm lg

Cheq Sue- itu kene tunggu tnm sendiri lah cheq sue heheh

Adrianna- mmg cantik, jakun akak dik oi

Lieya- kalu yg omputih nyer mulberi itu yg mahal kot beb... sbb beso2 skit di bandingkn kite nyer

Qashmere said...

tak pernah tengok tak pernah makan......

Ibu Lala said...

Anak anak suke buah ni. Sll kutip kat rumah nenek sedare dorang. Akk pun ada tanam. Hidup tapi x de buah.

NEKCIK said...

lepas ni bela ulat sutera lak Dana..sbb noleh bagi makan daun mulberry..nnti takyah bli sutera..he..he

ummuaidan said...

ingatkan dana yg tanam tadi..biasa tgk ygdepa tayang dlm blog nampak besau jgk kan..

lizz said...

sedap tak rasanyer dana...orang kotak buah mulberi ni, ada khasiat perubatan untuk pesakit darah tinggi.

Dee said...

ni mkn gitu2 je ke? or kena masak?

norhidana miswan said...

Qashmere- skrg nih blh tnm sndiri dik, akak pun jakun baru nk cari n tnm

Ibu Lala- org kata pokok nih kene selalu pangkas baru dia nk buah kak...

Nekcik- eeeeeeeeeee tak nak lah, ulat kt bwg pun geli ni kan pulak ulat sutera tuh nekcik...

k Ummuaidan- hahahha lum kesampaian nk tnm kak, aritu ada niat nk beli tp pyh nk tnm kt pasu ni kene cari gk lah

Lizz- rasanyer kalu msh lum msk msm sgt2, tp dh tukar hitam baru manis

k Dee- mkn gitu je blh kak, kalu banyak blh bt jem... tp kene tunggu betul2 msk baru sedap

wahida said...

tak pernah tengok depan mata noks, makan apatah lagi, rasa dia manis ke atau ada rasa masam2?

Papa Mifz said...

1st time den tengok buah nih...

cheq da said...

Dana..br je 2 hari lepas mak saudara bg buah ni dlm 2 plastik..ingat nk bikin jem..he3

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya. Nak ras juga akak.

mama aryan said...

cantik buah tu

Mimi Azirah said...

Nenek sy de tanam kak pokok nih..buah die sdap

bpk wijaya said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]