Wednesday, December 11, 2013

WW mulbery

as salam sume kwn2,

korang penah tanam or petik or jumpa buah melberi nih tak? selalu jmpa stoberi, raspbery,bluebery, n mcm2 beri lg... ni aku nk sgt tnm kt umah ni

tgk close up mcm beso sebenarnyer tecik sgt2 buah nyer
hahahahha beria aku petik buah ni dh mintak izin kt tuan pokok yek
sile bandingkan ngn gula2 kopiko tuh saiz nyer
tp nih blum msk sgt... kalu dh gelap lg tuh baru msk
Published with Blogger-droid v2.0.10

19 comments:

  1. Selain buah tu pucuk pokok ni pun blh mkn dana... celur ataupun msak lemak...

    ReplyDelete
  2. Sya suka buah mulberi..nk mkn pun x snggup..sbb nmpk cntik sgt..huhu

    ReplyDelete
  3. perghh best2...aku lak jakun ko....tgk kat cold storage kemain mahal hah..sekotak kecik tu dah rm29 ke 49 lupe aku.....

    ReplyDelete
  4. Emy- yg dh kaler dkt2 hitam baru manis n mask, merah2 lg tuh msm lg

    Cheq Sue- itu kene tunggu tnm sendiri lah cheq sue heheh

    Adrianna- mmg cantik, jakun akak dik oi

    Lieya- kalu yg omputih nyer mulberi itu yg mahal kot beb... sbb beso2 skit di bandingkn kite nyer

    ReplyDelete
  5. tak pernah tengok tak pernah makan......

    ReplyDelete
  6. Anak anak suke buah ni. Sll kutip kat rumah nenek sedare dorang. Akk pun ada tanam. Hidup tapi x de buah.

    ReplyDelete
  7. lepas ni bela ulat sutera lak Dana..sbb noleh bagi makan daun mulberry..nnti takyah bli sutera..he..he

    ReplyDelete
  8. ingatkan dana yg tanam tadi..biasa tgk ygdepa tayang dlm blog nampak besau jgk kan..

    ReplyDelete
  9. sedap tak rasanyer dana...orang kotak buah mulberi ni, ada khasiat perubatan untuk pesakit darah tinggi.

    ReplyDelete
  10. ni mkn gitu2 je ke? or kena masak?

    ReplyDelete
  11. Qashmere- skrg nih blh tnm sndiri dik, akak pun jakun baru nk cari n tnm

    Ibu Lala- org kata pokok nih kene selalu pangkas baru dia nk buah kak...

    Nekcik- eeeeeeeeeee tak nak lah, ulat kt bwg pun geli ni kan pulak ulat sutera tuh nekcik...

    k Ummuaidan- hahahha lum kesampaian nk tnm kak, aritu ada niat nk beli tp pyh nk tnm kt pasu ni kene cari gk lah

    Lizz- rasanyer kalu msh lum msk msm sgt2, tp dh tukar hitam baru manis

    k Dee- mkn gitu je blh kak, kalu banyak blh bt jem... tp kene tunggu betul2 msk baru sedap

    ReplyDelete
  12. tak pernah tengok depan mata noks, makan apatah lagi, rasa dia manis ke atau ada rasa masam2?

    ReplyDelete
  13. 1st time den tengok buah nih...

    ReplyDelete
  14. Dana..br je 2 hari lepas mak saudara bg buah ni dlm 2 plastik..ingat nk bikin jem..he3

    ReplyDelete
  15. Nenek sy de tanam kak pokok nih..buah die sdap

    ReplyDelete
  16. JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...