teman2....

Thursday, December 19, 2013

Photo diary makan2

as salam sume kwn2,

selamat hari kamis yek kwn2..... lambat lah pulak nk jumaat nih rasanyer... tak sbr nk balik kg ko... melampau sungguh kan... arini ari gaji utk org keje gomen nih, arini gk bz mengira segala duit2 utang n segala yg nk kene byr... sblum balik kg kene setel betul sume tuh... baru lah rasa syok je duk kg

Mls ko... nk bebel panjang... korang lyn je yek gambar2 mkn2 nih... saja aku himpun banyak2



ni dia namanyer cekodokok pisang+durian... mama tgh bersila masa nih...teramik gambar jari kaki lak

lauk dinner feveret... kari cendawan+bebola... aiyan pun mkn bertambah


ni antara lauk feveret nih... telur msk sambal

salad tulur... bfast pg smlm


sabtu lps nyer menu... nasi beriani ayam... ayam tu aku msk sekali ngn nasi... kire jd gk lah... sedap pun boleh tahan 

ni blueberry... makngah teringin nk mkn,.. beli lah... rasa n rupe dia ada sikit2 mcm buah kemunting... korang penah mkn buah kemunting?

p/s: sblum balik kg mcm2 plan nk beli utk bwk balik kg...

19 comments:

cheqna said...

huishhh..cokodok tu feveret cheqna
sedapnyer...
banyak lagi cheqna kena belajar kalau bab masakan ni..

ummuaidan said...

naper seme sedap2 nie dana..??? sajer jer tau..hehe

norhidana miswan said...

Cheqna- heheheh alah cheqna msti pakar msk nih

k Ummuaidan- heheheh alah akak pun selalu tayang yg sedap2...kire seri lah ni

Teena Tna said...

Bluberry tak penah makan, kemunting pun tak pernah...

norhidana miswan said...

Teena- selau beli yg dia dh siap jd kan jem je blueberry nyer

Cho Zila said...

amboi cekodok durian dan pisang sekaligus .. sedapker dana...
ooo cendawan kari bebola ok gaktu... idakler asik supjer..
ooo tak penahler akak makan blueberrytu... buah kemuntingtu tak penah dengar lak.. kemunting kat peraktu penahler dengar...

Papa Mifz said...

telur masak sambal tuh memang sungguh menyelerakan....

nurbijen said...

kena skroll cepat2 bila tgk makanan...
yg last tu jer senang nak jumpa kat sini...

Marya Yusof said...

As salam Dana,

First time dgr nama cekodok pisang durian...mesti sodap! Buah kemunting xingat lsg rupa die... sedap ke? Blueberry tu mmg sedap n bagus dimakan tp mahalkan?

Iman dulu lahir di Msia... Chuha je lahir kat Peru 😉

lizz said...

cucur tu sedap nye lahai...cucur durian tu yang power tu...
Kari cendawan ni pun saya pun terliur...
Dana hari tu akibat nengok telur sambal yang sedap ni la... saya pun ngikut buat telur gaya gini jugak,,,
bleuberry tu jarang makan..sebab mahai sangat reganyer tu...
selamat berhujung minggu dana...moga selamat sampai kekampung...

Mimi Azirah said...

hohoho..kecur air liur sy tgk..

wahida said...

woi!! sumpah aku terliur dgn cekodok pisang durian ko tu nok...huwaaaaaaa...

tetiba rasa nak terjah rumah ko je nok nak suh ko buatkan...huhu...

kari cendawan? tak pernah aku buat nok, hrrrmmmm, gud idea!!

mia izzati said...

tang cekodok tu tak tahan..paberet seumur hidup tuu..

Anonymous said...

kecor ayor lior teman nengok cekodok pisang ngan doyan tu komer... perghh petang kena buat muka sekupang (10 sen) rayu orang rumah buat cekodok ni... hwah hwah hwah... oghang romah teman kalu buat cekodok ni teman makan sampae kenyang ... hwah hwah hwah

Kakzakie said...

1. Jari tangan gebus sapalah tu nak makan cekocok pisang:) Muka tak nampak tapi tahu siapa punya hihi...

2. Nak cubalah masak kari cendawan ni

3. Kemunting kebun bapak kakak ada lagi tau. Anak kakak tapi tak pandai makan.

Deanna Aris said...

cengkodok pisang mmg biasa makan, tp cengkodok pisang+durian lom pena rasa lagi..sedap tak?hehe
Tanda-tanda Usus Tidak Bersih & Kesannya

Mimi Azirah said...

nak komen lagi...sambal telur tuh sedap laaaa...

bpk wijaya said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]

Azian Elias said...

dana.. kemain je tangan dak keccik tu amik cekodok..

sambal telur tuuu.. sedapnyaa..