teman2....

Wednesday, July 11, 2012

WW jajan jaman kanak2

as salam sume kwn2,

arini bz skit nk mengemas, esok ada audit 5S ko... bosan den...
korang penah  mkn tak jajan ni masa zmn kanak2...


asam buah kana... tp tak sesedap masa dulu2

32 comments:

inazamri said...

akak mmg antu jajan masa kecik2 dulu..dah tua2 ni pun antu gak tp terpaksa kurgkan sikit coz jaga body la konon.Ye asam buah kana dulu2 mmg rajin makan skrg ni payah jumpa.

kakcik said...

Dah lama tak jumpa asam tu. :)

norhidana said...

k Inazamri- heheheh... dana tak gemar sgt asam tp boleh la, terkenang semasa dulu

kakcik Seroja- dana jmpa kt kedai jual jajan2 yg borong tu kakcik...

Munnafendy said...

erkk...tak pernah...zmn kita lain kot..hahahaha

izan mama mia said...

mesti arrr.hihi

norhidana said...

Izan- heheheh... best kan

norhidana said...

Munnafendy- hehehe... zamn munn dh advance skit... zmn akak dulu ada lg nih...

lieyalatif said...

betul tu dana...ni laa jajan pemes dulu2...tapi skrang ni tak sesedap dulu...aku ari tu beli, bodo2 jek buang sume lepas mkn sebijik.....apesal ntah ...tak sedap lak ....

wahida said...

pernah!! aku angkat tgn tinggi2 ni...tapi lama dah tak nampak asam ni...dah tak sedap ye nok?

nur anis said...

dulu, jajan ni lah yang ayah saya selalu belikan...huhu..

norhidana said...

Lieya- heheehh... yg aku beli nih adik2 aku la sibuk nk mkn sgt, tp kire sedap gk lah... walaupun tak mcm dulu

k Wahida- tau pun ko kak... jmpa aritu pun masa gi kedai borong jajan, msh lg sedap cume dulu lg sedap kak

mamasuri said...

tu nama buah kana yek..dulu2 aku makan jer..tak pernah tau pun apa nama buah tu...hehehe...

norhidana said...

Nur Anis- heheheh zmn skrg ni dh tak se sedap dulu kan dik...

norhidana said...

Emy- ko tu mmg mi... telan je... oh rasa nk gi lg cari jajan2 tu

Kakzakie said...

Eh... masih ada lagilah dana buah kana nie. Kakak kalau raya beli di Azhar Food yg kat rengit tu... abang yg suka.

Karukord Jagau's said...

Saya pernah makan tu....skrg ni ada jual lg ek...? Huhuuu

norhidana said...

k Zakie- mmg ada tp tak banyak tempat ada kak, dahtu, bdk2 zmn skrg tak kenal buah ni kak heheheh

en Jagau- heheheh ada jual tp tak banyak kedai cam dulu2

nn lylyn said...

pernah sekali je kot sbb xminat..

mia izzati said...

masa kecik ni benda ni jela yang kt layann..hehe..

Liza Razak said...

dah lama x makan asam buah kana ni..skrg dah x pernah jumpa dah..sis beli kat mana ni?

CheNamNam said...

rasanyer macam dah susah nak jumpa asam tuh laa...dulu selalu jerk nampak kat kedai-kedai kannn...

tapi cnn tak baper nak gemar sgt...

btw hakak lahir taun 81...:P

ct rahani said...

tau dana.. salah satu jajan feveret masa kecik2 dulu.. alahai rindu plak nak makan.. huhu..

Qhaifa Nur said...

susah nak cari asam ni...
betul tu rasanya mungkin dah berubah...

norhidana said...

Nn Lylyn- heheheh zmn2 dulu femes nih

Mia- betul tu dik

Liza- ada tp pyh nk jmpa kan, ni akak beli kt nsk, kedai jual borong jajan kt wangsamaju dik

CNN- mmg pyh nk jmpa, rasa pun dh tak sesedap dulu... ohooo..

lelamaisara said...

semalam baru beli jajan tu..hehehee..

intan_blur said...

amboiii kak,,sedapnye..peberet nih..
dulu nenek intan selalu beli..mesti berebut ngan makcik2 intan yg sebaya ngna intan

Bionic women said...

ni panggil buah kana kan??? best2 kita suka

Papa Mifz said...

dah lamo tak jumpa jajan tuh...!!

Aine Ainun said...

lama x makan...
mane nak dapat??

harga sekarang mst da berbeza kan...=-)

Tihara said...

asam buah kana skrang terlebih manis kan... :)

norhidana said...

Lelamaisara- feveret yek

Intan-dulu masa zmn kecik2 ni lah paling best

Bionic Women- aah, dipanggil buah kana...

papa MIfz- skrg dh tak banyak tmpt yg ada

Aine- beli kt kedai borong jajan kt wangsamaju Aine... dana beli 1 paket isi dlm 60+ rm9

k Tihara- ye kot kak, yg pasti tak sesedap dulu

Che Rosliza Che mat said...

Dah lama tak jumpa asam tu. :)rindu pulak rasa nak makan..