Monday, July 22, 2019

Aku dan Gincu

As salam semua kwn2,

Seperti kebanyakkan wanita, aku antara wanita yg ada masalah dengan gincu.  
Masalah paling utama aku ialah, bila setiap pagi aku kene amik masa sikit nk pilih warna apa nk pakai pagi nih. 
Kalau semalam dh pakai color nih, esok kene tukar warna lain, aku bukan jenis org yang akan pakai warna gincu yg sama setiap hari.  Bg aku setiap warna aku akan pakai ikut pada warna tudung dan mood aku.  Buat masa ni belum terlintas lg nk berimej gotchik 


Antara gincu yg dalam simpanan aku, ada jugak yg aku dh bg kt adik2 aku atau jual pd kwn2

cukup lah ini buat masa nih sbb bekas ni pun dh hampir tak muat


antara 9  warna yg aku biasa pakai

19 comments:

  1. Akak pun suka buat collection lipstick..taapi sejak anak dara pun dah pandai guna lipstick ni dah jarang beli dah..hahaha

    ReplyDelete
  2. wow. byk nyer dana! kagum aida...
    aida hanya ada 2-3.
    tu pun sebab beli time offer.
    tapi, yg pakai nyer 1 aje hi hi hi hi...

    ReplyDelete
  3. waa..banyak betul koleksi lipstik dia..suka tengok :-)

    ReplyDelete
  4. k SuriaAmanda- hehhehe boleh kongsi lah SA tu best tu

    Aida- tak tau nk buat camne, mmg tak boleh nk halang diri ni dr membeli n kumpul hehhehe

    k Hayati- suka pakai n tgk color2ful

    ReplyDelete
  5. OOO ko jenis gune byk2 gincu ye dana...lain plak dgn aku....aku cume ade 4 batang jek buat mase nie...tu le pakai tukar2...hahahahaah.... tp mmg betul, ade org jenis suke kumpul n beli byk2....tapi mcm ko bagus ko pakai semuanye....so mmg berbaloi beli byk2 pun dana..asalkan kalernye lawo2 kan..hati kite puassssss....

    ReplyDelete
  6. ya ampun....banyaknya lipstick. saya ni ada 3 je tu pun pakai bertahun hiksss.. sebab jenis pakai dap dap gitu. tak reti nak pakai oles cun-cun kat bibir

    ReplyDelete
  7. 😱😱banyaknya koleksi gincu Dana Tu...
    Akak guna yg ikut warna darah Tu je Dana..
    Beli kat cikgu Nabil hahaha..
    Apa jenama Tu, dah lupa, owner yg pakai purdah Tu..

    ReplyDelete
  8. Banyaknya koleksi gincu Dana...

    Kakcik ni guna sebatang, bertahun-tahun nak habiskan...hahaha

    ReplyDelete
  9. Lieya- dulu2 takde lah gini pangai aku, sejak2 dh tua nih... makin melampo lak nengok lipstik color lawo2,... nk beli yg mahal2 tak mampu beli yg brand biasa2 jelah

    Shiela- hehehe mmg minat pakai gincu makin tua makin perasan lawo2 lak gincu yg ada

    k YatiCH- dana pernah pakai gincu dr nurraysa, mmg dia ikut color darah kita

    Kakcik Seroja- heheheh tak boleh pakai color sama je kakcik, suka tukar2

    Tengku SOfia- perempuan dan gincu mmg tak pernah tak suka

    ReplyDelete
  10. dah namanya pompuan kan... Lips ada 1 je...stick nya berbatang batang...

    ReplyDelete
  11. seronok tgk orang ada byk collection gincu, kita tak suka pakai gincu sgt. biasa pakai lip ice je..

    ReplyDelete
  12. Wah banyak lipstik. Aku ada lipgloss je tapi ada warna. Lipstik tah mana aku letak 🤣🤣

    ReplyDelete
  13. Akak suka tengok koleksi orang jer. Best! sebab ada macam2 warna macam kat SEPHORA gittew! HAHAH..tapi akak ade 2 jer gincu. Pakai la yang tuh smpi habis..then, cari yang lain.

    ReplyDelete
  14. bestnyaaa bole pakai macam2 kalerr gincu...kita tak berapa reti sangat..mesti nak 1 atau 2 kaler tu aje sampai habis...baru beli baru..hahahah

    ReplyDelete
  15. Ehhhhhhh sama la suke sgt lipstick..beli banyak2 pakai tukar-tukar color ikut mood

    ReplyDelete
  16. Hurmmm... nampak gayanya kalau cenggini punya banyak memang masalah ni nak pakai color apa hahahaa...
    Mrs. A adalah dalam empat lima batang tapi suka pakai satu-satu color tu sampailah kontot.

    ReplyDelete
  17. Comey Comey laa Dana.. akak Ni malas nak berliptik teringin gak nak melawa mcm muda2 dolu tapi malassss haha

    ReplyDelete
  18. geramnya tengok koleksi Sobella akak,. Ros pun suka kumpul lipstick.. tapi, campur-campur jenama. selalu satu jenama beli dalam 2 batang..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...