Thursday, July 11, 2019

Photo diary #22/2019 cacamarba lagi

As salam semua kwn2,

Terasa lambat lak minggu nih hehehe... Cepat lah hari jumaat, aku kan batuk, dok abiskan ubat batuk ni.  Patut amik 3 kali sehari tp lps makan mmg mengantuk gila, jd aku amik malam jelah, tu yg bangun kul 5 rasa mcm tak cukup tido dek penangan ubat batuk tu.  Aku tak boleh amik pagi atau tengahari sbb mengantuk dia tahap tak sedar, kang tgh buat keje termembuta naya je. 

Gigih aku kumpul gambar untuk segmen PD arini tau... oklah, selamat membaca entry bergambar ni ye kwn2... 



hujung2 raya aritu mesin basuh aku buat hal, mula2 edy rilex je kata nk antar dobi...
tp baru 2 hari antar baju kt dobi dia dh ajak cari mesin baru... 15kg dia kata senang nk basuh kapet gasakla

jumpa dokong madu ni kt psr belakang jupem rm10 sekilo, tetap beli jgk sbb teringin

pegi cari bunga kt romantika, rambang mata weiiiii

last2 beli ini je, semua nampak cantik sampai tak tau nk pilih yg mana

minggu lepas dh lama sgt tak goreng pisang tanduk nih, kebetulan maktek nk dtg umah... buat minum ptg la ni

beli popia vietnam dr kwn opis sebelah, dia punya sos tu sedap sgt... sayur dia mmg banyak, mmg sihat rasa mkn popia tuh

ini cara aku buat sandwish telur hehehhe... tak boleh niaga,rugi nnti

buat utk bekal aku ngn edy... 

ada org tu beli durian sampai 10kg... mkn lah puas2

nasib la aku tak sihat tp rasa jgk lah... takkan nk tadah hidung je layan bau

kucing mmg suka kt aiyan, dan selalunya mmg akan ada habuan utk dia... hehehhe

kepak madu best, sos nya ala2 kepak madu sabah


16 comments:

Syaza said...

Pergh dapat mesin basuh terus :D Aah ubat batuk memang buat nak tidur je kalau makan kan hihi

ambe said...

Sedap2nya menu dia dalam entry ni.. popia vietnam tu mengancam laa...

Kakcik Seroja said...

Cantiknya ulas durian tu... :)

Nora Karim said...

Wow, best terus dapat mesin basuh baru. Besar pula tu... memang bestlah.

Popia vietnam nampak menarik sungguh hai!

Moga cepat reda batuknya. Kalau batuk berterusan memang tak tahan dibuatnya. Jaga diri. ๐Ÿ’ž

Mrs. A said...

Dah sihat ke belum batuknya tu?

Mesin basuh Mrs. A kecik je... Mr. A sengaja pilih kecik nak muatkan dalam bilik air sebab dapur kecik takde ruang huhuhuhu...

Wah! bestnya durian banyak tu boleh makan banyak hari hadkan sehari satu hehehee...

norhidana said...

Syaza- hahhaah leceh kalau nk ke dobi selalu, terpaksa la guna simpanan mana yg ada, tulah ubat tu mmg ngantuk tahap apa

Ambe- mmg sedap, tp utk org tak mkn sayur tak sesuai popia tuh

Kakcik Seroja- tulah kan kakcik, kucing tidur katanya dh rupa bantal

Nora- bsr sgt sampai payah nk amik payah jgk... popia tu mmg best tp yg tak suka sayur compom tak mkn...

Mrs. A- alhamdulillah dh makin ok tp msh ada lg, mesin tu sbb letak kt luar kak... kalau kt dlm umah mmg tak muat la jwbnya... durian tu dlm masa 2 hari licin

Mummy Sher said...

Wow puas hati tengok mesin basuh tu besar! ๐Ÿ˜

paridah said...

SEDAPNYA DUYAN DANA BATUK JGN MKN DUYAN MKN UBAT BATUK JE HEH..HEH..

Atikah Mat said...

Woww bestnya dapat mesin basuh besar toto pun boleh basuh sendiri nanti๐Ÿ˜

Warisan Petani said...

Berhenti makan durian, sembuhlah batuknya tu.

cahayahidupku.blogspot.my said...

Sedapnya ๐Ÿ˜‹ tengok buah dokong Tu Dana mcm nak gi Cari pulak..
Skrg dah musim buah-buahan ye Dana..
Elok dinikmati..

ShirVen said...

Wah bestnya dpt mesin basuh byk KG tu, seronok menyumbat๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Ala best nya musim buah esp durian, sini msh samar2 kehadirannya.

Semoga cepat sembuh dana.

Sihatimerahjambu said...

aduh,banyak gambar ni terasa nak makan pulak.hihi

norhidana said...

Mummy Sher- puas hati tp nk ngambik kain dlm tu payah dalam sgt

k Paridah- hehehe ni skrg tak mkn dhla kak, insaf kejap

Atikah- mmg beli supaya blh basuh kapet, kt umah dh lama takde toto hehehhe

wak WP- ye wak, abis dh duriannya... mmg benti mkn dhla

k YatiCH- dh mula ada org jual dh kak dokong tuh... manggis dh nampak tp tak banyak lg... tak sabar nk bedal

Shirven- heheh tulah tp nk amik basuhan tu payah sbb dlm sgt, dhla tuannya pendek, sana belum musim durian lg yek..

Sihatimerahjambu- hehehhe mmg nk kasi terliur nih

Sunah Sakura said...

apaaaaaaaaaa ni haaa???

banyak betul gambar makanannnnnn!!! mencikkk ah! hahahahahahaha

mamapp said...

Wow 15kg?? Pueh hati