Tuesday, June 18, 2019

Raya Dungun dan pantai Sura

As salam semua kwn2,

Raya ke 5 kami pada hari ahad 9hb kami beraya ke dungun, ke rumah kawan sekolah teknik edy, satu rumah je sbb kwn lain kt dungun dh mula kerja, jd tak free lah utk kami dtg.  Lps ke dungun balik kerteh kejap amik mil dia ajak cari kipas kt kemaman.

Bila dh sampai dungun tu wajib lah ke Pantai Sura, dungun... suka amik gambar kt tepi pantai sbb pokok2 tepi pantai tu cantik.  Aku suka sangat dengan pantai, tak dpt mandi pantai dpt tengok pemandangan sekitar pun cukup lah.  Almaklum pantai kt johor belah pontian tu, berselut dengan lumpur je... mana ada pasir putih mcm kt area pantai timur.

Tiap kali balik kerteh, jln2 tepi pantai adalah wajib... dr dulu aku suka pantai nsb jodoh ngn org yg dekat ngn pantai heheheh

pagi tu mil aku buatkan sarapan pulut kelapa, dia tambah ngn gulai ayam... 

hehehhe... dapa dh hbeg kita nih... nyeh3

nk masuk umah kwn edy nih, nampak cik kaki pendek ni usha2 kami...
rumah kwn edy ni, kt tanah kebun... jd tepi2 tu mmg kebun n hutan je

kwn edy dr masa dia sekolah teknik dulu ni... pastu boleh la dia kenal ramai org jupem

si aiyan, pantang jumpa geng...

kiri sekali ayam gulai, ketupat palas goreng, kuih bom (isi sambal ikan), satar goreng

konon2 bergambar tepi pokok biar nampak kecik la heheheh

jauh beno papa amik gambar kami... nampak kecik je dua2 nih kn

mama pun sama, amik gambar jauh gk... asal boleh je lah


kita gunakan aiyan supaya mama papa nampak kecik... hahhahahaha
welfie kami, the genduts

suka pantai sura nih... kalau bahagian yg sura hujung tu pun lawo jugak...
cuma masa tu kami nk cpt balik sbb nk pi kemaman

suka gambar kt sini... walaupun masa ni dh tengahari tp redup sbb banyak pokok

13 comments:

Sis Lin said...

Ingat macam nak ke Pantai Sura gak..hehehehe
Ni Sis kat Paka ni...

Sha Mohamed said...

Wah sarapan pulut kelapa.. sedap tu..

Kakcik Seroja said...

Sarapan pulut kelapa tu memang ngam lah Dana...

Kakcik suka tengok pemandangan pokok2 tu. Cantik...

Sunah Sakura said...

kita pun suka pantai gak...suami pun sama...pantang kalo travel takde sesi ke pantai...hahaha

aiezza.sue said...

cantik nye bergambar kat pantai yg byk pokok tu,mamanya pun nmpak bergaya dengan beg cantik tapi jauh beno orangnya mengecik😁...pantai Sura ye nmanya,kna save lokasi mn tau berezeki ke ganu,nak jugaklah singgah bergambo😉

norhidana said...

Sis LIn- apa lg, wajib singgah ke pantai sura kalau lalu dungun tu kak

k Sha- mmg sedap, tambah lemak pun iya jgk

Kakcik Seroja- kalu balik kerteh, mmg selalu request kt mil sarapan tu heheh
cantik kan kakcik pokok2 tepi pantai tuh

Sunah- kita geng lah, geng suka pantai

KakChaq- hehehe itu ilusi nk bg nampak kecik tu gambar ngn pokok2 hehehhe...
aah pantai sura dungun

Aryan azra said...

raya dengan henbeg baru ye..cantik2

cantiklah view dekat pokok2 tu

Mrs. A said...

Cantik gambar-gambar kat tepi pantai tu namapak macam kat Nami Island eh!

norhidana said...

k AryanAzra- heheheh dpt jugakla hbeg yg diingini kak , tulah view kt pokok2 tu lawo... itu yg mesti amik gambo situ

Mrs.A- heheh tulah, mungkin sbb rupa pokok2 rhu tu kot kk

mrhanafi said...

selepas pergi kelantan itu hari..

in shaa Allah saya akan jelalah Terengganu pula.

BTW...selamat hari raya aidlfitri

norhidana said...

Mr.Hanafi- ok tuh, dh ke kelantan kene ke terengganu, cuba macam2 makan sedap2 kt situ n tempat2 menarik kt sana

Warisan Petani said...

Wak pernah sekali dulu sambut raya kat tengganu masa kerje kat sana.

Mimie said...

Selamat hari raya kak. Bestnya raya dungun saya pun lama tak jejak kaki kat pantai timur. Teringin nak gi