Monday, June 24, 2019

Jamuan Raya Opis mama

As salam semua kwn2,

Disebabkan pagi ni banyak kerja, aku ringkaskan entry kali nih hehehe

20hb lepas, opis aku ada buat majlis sambutan hari raya, kecil2 je... tp menu boleh tahan banyak jgk lah.  Setiap sorang kene bayar rm15 untuk majlis nih, kami semua dalam 60 orang lebih kurang. Ada jemput pegawai2 pencen jugak

Antara menu yang ada
Lemang, ketupat palas, rendang
Soto ayam
Oden
pizzahut
roti jala, kari ayam
nasi minyak, ayam masak merah
sate
ayam golek
Biskut raya
buah dan air

Selalu kalau ada jamuan raya, mesti banyak gambar ngn membe2 opis, tp kali ni takde sangat gambar time majlis tu... kami ada masalah sikit masa nk beli pizzahut huhuhu...  haru
Nak beli pizzahut kt mall dekat opis sekali tak siap lg, pergi lah kt PHD setiawangsa tp kul 11 baru buka, pastu ke aeon AU baru dapat tu pun kene tunggu 15min lak, nsbla sempat sampai

budak kecik ni pun ada sambutan raya kt sekolah

selfie dulu pagi2 tuh sebelum dh mula sibuk

masing2 tengah tengok org masak nasi minyak, aku selfie jap hehehe

baju raya yg tak dan pakai masa raya kt kampung... rasmikan utk raya opis

ini lah 3 geng yg terkandas dok membeli pizzahut 

sambil menunggu pizzahut, ddkla diam2 sambil amik gambo
pantang nampak kamera

kul 11 lebih sampai opis, majlis dah mula... amik gambo kt luar opis jap

selain sate, pizza sekeping aku amik oden nih... layan makan ramai2...
menu lain2 aku tak makan pun, cuma amik nasi minyak tu utk aiyan

kul 12.30 aku tak amik aiyan, minta edy amikkan dia n antar kt opis...
 amik la gmbar dgn budak masam ni

dh setel makan, amik gambar jap... 

amik gambar kt bilik sebelum suruh si aiyan tido

gambar ramai2 tp ada jgk yg tak ada dlm gmbar... tak sesia ddk depan2... 

9 comments:

Mrs. A said...

Bulan Syawal lagi ni memang meriah jamuan raya sana, sini, situ kekadang tak larat nak pegi dah!
Banyak juga gegambarnya tu hiks!

sudipVSsenduk said...

selamat hari raya awak :)

paridah said...

WAH SERONOKNYA AIYAN GI JAMUAN OPIS MAMANYA

Inani Hazwani said...

Comelnyaaa Aiyan. Heheh :) Meriah betul tu, macam macam makanan ada :)

Ujie Othman said...

amboi..seronoknya makan2, posing2. ^_^

norhidana said...

Mrs. A- tulah pasalnya, hehehe dh mmg kaki gambar compom banyak jgk gambo kn

k SUdipvsSenduk- selamat hari raya kak

k Paridah- heheheh dia seronok jln sana sini, mama nya yg tak blh mkn sgt

Inani- comei tang pipi tu yek, tp tulah akak tak lalu nk mkn mcm2...

k Ujie- hehehe gitulah kak, setahun sekali maklum hehehhe

Sunah Sakura said...

kakkkkk! cantiknya baju! macam lebih kurang dengan baju raya kita! kalo amek gambar sebelah2 macam kembar gamaknye...hahahha

cahayahidupku.blogspot.my said...

Time Raya ni lah.. Kita makan2 ye Dana..
Rayakan sebulan 😁🤩..

mamapp said...

Wow sedapnya sip Ada oden lagi