teman2....

Thursday, August 3, 2017

photo diary versi mini - makanan

as salam semu kwn2,

salam khamis hari batik kwn2 yek

Cpt betul udah sampai khamis yek, esok jumaat yeyeh... Maaf la yek kwn2 kalau ada gambar yg berulanng tp cite tak ulang kih3.... 
Skrg ni yg banyak gambar makanan, sampai aiyan dh tau... kalu pi mkn mana2 msti dia ckp, mama tak amik gambar dulu ke? kih3

Oklah jom kita layan gambar yg ada ye kwn2,  ni versi mini lg PD kite, nk bt camne kan


disebabkan sedap, oder sampai 10 pek lg, baru2 ni tambah jd 20 pek sbb aiyan pun suke jgk

mule2 aku pelawa dia takmo, sekali dh rasa... sedap katanya, abis sebekas dia mkn walaupun pedas

ujung minggu aritu tingin buat sup ikan merah, dpt lak bahagian kepala mmg aku hadap dulu...
sambal kicap wajib ada

Nangka ni beli ngn akak blogger Kebun Bahagia Bersama sekali ngn pelam ringan tu,
udahla besar gini cuma rm15 je... mmg murah n puas hati

Dpt sebekas besar nih, dpt bwk pi opis, bagi maktek, mkn sendiri mmg tak terhabis jd nya

menu dinner mlm kelmarin, lemak labu ngn ayam grg kene ada sambal belacan

20 comments:

Amanda Suria said...

sedap plak tengok nangka tu ha...cantik warnanya...tp syg akak x leh makan..kang kena hantar pi spital plak amik gas

aryan azra said...

pos kat akak dana boleh buat kudap2 tu, sedap aih tengok hehehe

Norhayati Mohd Isa said...

Sedap tengok nangka tu dana..
Buat bubur pun sodap dana 😆

Warisan Petani said...

Dalam banyak2 gambar tu,
pakcik terpikat dengan gambar isi nangka, kuning berkilat.
Jangan lupa rebus betonnya.

Nooriah Abdullah said...

kerepek memang pujaan anak2 Dana
kat sini pun sama kalau yg sedap tu mmg banyak di borong

shalimar yusof said...

ya Allah,,,,my fav...nangkaaaaa

- dieyana - said...

sdpnya Nampak kerepek yg krup krap krup tu..;-))

nangkaaaaa lpr pula ptg2 nih!

norhidana miswan said...

k Amanda Suria- mmg kak, dana aritu mkn 1 ulas je trs mlm tu batuk2 tak blh tdo, nsb ada ubat asma

k Aryan - hehhehe bak mai alamat

k Norhayati- aah kak, berkilat manis, mmg dh msk pun

en WP- alah pakcik msti banyak nanam nangka jgk kan, beton nya sedap

k Nooriah- abis nk bt sndiri kadang2 kurang rajin

Shalimar- hehehh manis dik oi

Dieyana-sedap, sedar2 abis je...

nini said...

Haihhhh sedap makanan...lapo jadinya...haha

Ainniah Zulkefli said...

wah sedap2 makanan & lauk2 akak ni. dah dinner pun rasa lapar balik ni macam mana. hihihi

imm hassan said...

wahh menggodanya nangka..tp xleh makan banyak, menggeliat urat kite nnt hihi. kalau ade pun amek seulas je buat rasa.

Sarah Talib said...

Wah sedapnya nangka...fav tu walaupun berangin nak telan jugak

norey said...

sedapnya dana kepala ikan
nangka nampak fresh..

mamapp said...

Puas harinya kalau dapat nangka beso Tu. Mmg murah laa

Azian Elias said...

sedapnya nangka.
buat es teller tu best Dana. heee

Mar Mansor said...

tu kerepek tepung sira sambal kan? suka..dulu ada isteri kepada salah seorang pekerja kat sini ada buat. sedap. tapi sekarang dia dah stop..tak sihat..
nangka tu mengancam..cantik
JanjiKita

Adam said...

RM 15 tu memang murah sangat. Ialah, kawan blogger yg jual kan.

Saya pun nak beli kalau harga tu.

hainom OKje said...

Hakak suka jugak nangka tu Dana tp kalau suruh kopek sendiri, sanggup lagilah tak payah makan hihi...

Lama tak buat ikan sup mcm tu Dana, sedapnya....

Adam said...

My dad cannot take nangka. Katanya nanti perut dia penuh angin. Ubi pun dia tak makan. Katanya nanti kentut2 je.

Mimi Azirah said...

Tengok nangks teringat plak cempedak