Monday, August 21, 2017

memborong udang



as salam semua kwn2,

salam isnin kwn2

Korang peminat udang tak? ke korang mmg peminat sea food?

Aku nih tak kisah semua ok, biasa makanan laut yg aku paling suke ikan lah hehehe..... tp skrg ikan pun harga dh mahal skrg ni kan

Aritu ada kwn kt jupem ni jual udang 2kg rm65, besar2 jgk udangnya.... selalu kalau beli kt kedai aceh tu sekilo mau dkt rm40.

Aku pun ngn tamaknya beli lah 2 kg tuh, petang smlm dapat, laju2 laki aku kata suh msk lemak cili api.  Lauk dinner mlm smlm lah kan, buat lebih skit boleh bwk bekal ke opis utk lunch nnti.

Selalu paling banyak 1 kg je beli udang tp ni ter tamak 2 kg sekali beli, takkan hari2 nk mkn udang kan. Tak pasal2 gout kang nnti

Tp dh siap2 beli petai td dh heheheh... 

lauk mlm td, sayur boh je dalam tuh banyak... tak payah msk banyak2 menu hehehehhe

mmg puas hati, lenkali boleh beli lg, share ngn maktek lak heheheh

p/s: mak aku bt cite sedih kami tak balik kg raya haji ni, kene balik kerteh sbb dh 3 tahun tak balik sambut raya haji kt kerteh.... maktek pun balik raya kt raub...

12 comments:

  1. amboi sedapnya dana...akak suka udang, perghhh sedap tu masak lemak dana.

    alahai siannya mak dana, tapi ye lah kan anak2 yang dah ada mertua ni kenalah bergilir jugakan

    ReplyDelete
  2. Boleh aje kan Dana
    Hari raya haji balik teganu
    hari malaysia balik JDT.
    cuti kan panjang

    Suka juga ngadap udang besar2 ni
    sekg sorang boleh abis.

    ReplyDelete
  3. udang masak labu ., alahai sedapnye

    ReplyDelete
  4. sedapnya udang. hari tu nampak kat Giant kekecik, mahal pulak. adoi yang ni gebu gebas. puas makan

    ReplyDelete
  5. aku peminat segala mak nenek seafood...especially udang...
    aku kalau masak lemak udang pun aku lebur sekali kacang panjang dan cendawan..senang tak yah nak masak sayur dah...dasar pemalas sangat ni..hahaha...

    anyway, murah tu dana udang tu...

    ReplyDelete
  6. Arini kak pergi econsave udang sedang sja dh rm36. sakit hati tgk.

    ReplyDelete
  7. Kalau 2kg RM65 kira murahla tu Dana.

    Sini pun kalau udang dalam sekilo kalau bukan musim ada RM35.

    ReplyDelete
  8. Murah tuu Dana...
    Tapi anak akak, Danish allergik udang.
    Jadi tak pernah beli dan masak kat rumah.

    ReplyDelete
  9. Hakak pun semua binatang balun Dana hihi...tp sejak dah semakin veteren ni tak berapa teruja sangatlah tgk udang. Kolestrol pun mau kena jugak Dana weyh...

    Ha a .. kira besar jugak tu saiznya tu Dana

    ReplyDelete
  10. besarnya udang..suka masak sambal + petai..
    kalau masak lemak bubuh timun..pergh...adui terbayang lak
    JanjiKita

    ReplyDelete
  11. Besar udang... Memang puas hati makan ni... Paah pun peminat udang... Duduk plak kat sabah... Memang heaven la...

    Jemput jalan ke blog saya...

    https://sihatbertenagabyfarhah.wordpress.com/2017/08/23/soya-bahaya-untuk-cyst-fakta-atau-mitos/

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...