teman2....

Monday, August 7, 2017

kacang pool Dana

as salam semua kwn2,

salam isnin, arini bosan betul lah ada audit dalam 5S.... lemau je kalau ada audit nih

Dah lama tingin nk msk sendiri kacang pool nih, kt kl mmg ada je org jual tp mlt ni ngada nk rasa yg buat sndiri. REsepi nya dh lama simpan, amik yg mudah2 je... barang2 dh beli dr minggu lps tp baru sabtu lps try buat.

Jd lah rasanya sbb edy pun kata ok, mule mkn ngn roti lps tu aku ratah je, sbb aku bg daging ngn kacang tu banyak. mmg nikmat lah

Resepi, alah korang google je hehehhe... google yg paling mudah tau, kih3



tlr tu tak berapa jd tp yg penting kuning tu cair je... mkn ngn roti keping biasa je

mmg puas hati buat sndiri... siap bg maktek 1 mangkuk 

16 comments:

aryan azra said...

audit 5S..memang bosanlah jenuh nak mengemas lepas audit habis, huru hara balik hehehe itu ofis akaklah, dah dapat sijil cemerlang pun tapi kat ofis dah dipanggil EKSA.

sedap kacang pool dana tu..terliur sudahhh

Norhayati Mohd Isa said...

Rajinnya dana buat kacang pool..
Nampak sedap tu..
Akak masih terasa kesedapan kacang pool haji johor baharu tu..
Mcm nak terjah lah kacang pool haji di putra jaya tu..

Warisan Petani said...

Kalau turun Angsana, wajib terjah kacang pool dan mee rebus.

Kakcik Nur said...

Cantik putih telur tu nampak bersarang... :)

Mar Mansor said...

buat sendiri memang puas hati..nak makan banyak mana pun takpe..hehe..
apsal telur tu molek sangat?
JanjiKita

nini said...

Sedapnyer....tengok gambar aje da terliur...haruslah kena cuba kalau gini =)

norhidana miswan said...

k Aryan Azra- tiap2 thn ada benda yg sama naik nyampah... lps audit sepah balik, sbb kalau nk ikut kan sgt nk bt keje pun pyh...

k Norhayati- apa lg kak, terjah putrajaya lah klu gitu

en WP- mmg tempatnya kt johor tu, mudah nk jumpa

Kakcik Nur- yeke cantik, dana tgk mcm tak jd je kakcik

Mar- betul tuh, nk mkn banyak kli pun takde rasa berslh..... molek la sgt tu mar

Nini- cuba jgn tak cube. amik cara yg mudah je

Nurul Afifah said...

tak penah taw pon pasal kacang pool ni haha

// afifahaddnan

hainom OKje said...

Hakak dulu teringin nak buat buat, sampai sudah tak terbuat akhirnya terbuanglah kacang pool tu hihi...

Hihi...mesti terskodeng blog mana mana sampai teringin tu kan

NanyFadhly said...

Dedulu pernah sekali tau akak buat. Lama dah tuh..kurun ke berapa tak hengat. HAHAHAH! idakler susah sangat pun kan. Sesekali tukar menu biasa lain dari yang lain. :)

raihanah said...

pernah makan kat putrajaya, tak kenyang la 1 hidangan je. huhu

nurbijen said...

Hari tu pernah jumpa kacang pool ni masa rumah kawan... Tapi sbb banyak sgt makanan lain, tak sempat cuba kacang pool... Bila tgk entry ni, rasa menyesal pulak...

Amanda Suria said...

Dah lama tal makan kacang pool...last makan kat Johor a few years back..

mamapp said...

Alahai sedapnya dh lama x mkn kacang pol

Mimi Azirah said...

Sedapnya kak

Cik Rose said...

Office Rose EKSA..
Bila tengok kacang pool, teringat masa kerja di Jb. Kerap makan yang kat bomba. Sedapnya..