teman2....

Tuesday, September 29, 2015

Raya Haji di Johor

as salam semua kwn2,

selamat hari selasa ye semua... mcmne jerebu kt tmpt korang? dh kurang atau msh lg berserabut?
kt kl mcm dh kurang tp kalu keluar still jgn aku batuk2 mcm apa... huhuhu jerebu mmg bahaya btl

sebenarnya cite raya nih takdelah gambar sgt, entahla blik kg aritu mls beno nk ngambik gambo...
keje nye asik makannnnn je.... huhuh

Ni semua keje mak Nor lah aka mak aku... asik msk sedap2 je.... sampaikan maktek yg kt kl diet tak mkn nasi tak mkn mlm tp kt kg siap blh bertambah2 lg mkn nasi gara2 mak nor nyer air tgn heheheh...

Thn nih makcik aku bt korban kongsi ngn keluarga mil nya....  jd meriah jgk lah raya haji kami ngn sibuk2 tlg org msk utk org yg tlg lapah lembu, tukang sembelih mmg atuk aku... dr dulu sejak dia jd imam lg mmg keje dia nyembelih lembu, udah pencen jd imam pun ttp org suruh jgk


pagi sebelum di sembelih... rilex je dia

beberapa saat sebelum... maktek yg beria amik video lembu di sembelih aku mmg seram nk nengok... 

ni juadah raya di pagi raya lah... ada serunding kelapa, rendang daging, ayam msk kicap, mehun tumis ngn sup ayam

Tgri n ptg tuh kami bkr sate ngn bakar daging korban tuh skit... asap skit je tak la galakkan jerebu sgt hehehhe

sodap.. ni tempah je tinggal bako


12 comments:

Nafira usof said...

Amboiiiiii gambar close up sate tuhhhh~ bikin jiwa merana saja.
Zura haitu masuk akikah untuk baby Amzar. tapi x dpt tgk org sembelih sbb tempat sembelihnye jauh sket. Cinta jer yg pergi. Kami tunggu daging sampai jer ler. hehehehe.

Qhaifa Nur said...

Hai dana...
Mak kak nur n adik2 ada share korban thn ni so daging byk dpt..penuh esbok

Buat sate...terbaikkkk la

aizamia3 said...

Gambar lembu kena sembelih takde sebab ai ai video.. dak Nuha siap larikan diri lepas dia tengok.. huhuhu..

lieyalatif said...

lebih kurang jek raya kite dana.... aku pun mcm ko takut2 nak tgk....takut tedetik kesian so dah separuh lapah baru aku pi tgk heheehehehe...daging yg lebih buat sate....hoi sedap..fresh gituuuuu....

Kakzakie said...

Kakak pun ngeri nak tengok saat abang sembelih tu Dana
Semua gambar yg akak ada minta tolong remaja lelaki yg ada membantu di padang.

Kalau dah mak yg masak mana boleh nak diet.
Simpan ajelah diet tu hihi..

❤Kamsiah❤ said...

tgk sate pagi2 ni...belum sarapan lagi...memang tergoda...

norhidana miswan said...

Nafira- hheheheh sile jgn jeles yek...
akak pun tak tgk org sembelih tgk dh lapah je... tak berani lah

k Nur- itulah tak korban pun dpt banyak kak, kt kg ada ramai jgk bt korban dlm 7 org kot jd nyer banyak la mak dpt tu org kg bagi2... mana lg yg abah tlg lapah lg dpt banyak

k Aizamia- dana tak berani nk tgk kak, adik ada je amik video masa atuk sembelih lembu tuh....

LIeya- aku tak tkt kesian tp aku sendiri penakut... ayam kene sembelih pun aku sanggup lari jauh2 takmo tgk...

k Zakie- itulah kan kak, blik kg takde istilah diet2....

k Kamsiah- hehehe mmg saja menggodakan kak... ni diri sendiri pun tteringat2

hainom OKje said...

Dulu arwah abah okje pun tukang sembelih Dana....imam surau jugak. Agaknya asal imam jer kena sembelih kot ek hihi.....Seram pulak jadi tukang sembelih ni...., yelah macam macam hal berlaku sekarang, pasal lembu naik minyaklah ....

Weyh....tak masak ketupat ke?

ohpanduan panduan said...

Bestnya makan satay buat sendiri. Rasa berbaloi kan.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Lembu lain sedikit gayanya dengan kerbau. Rasa macam kerbau lebih jinak.

Jobdirumah Buat Duit said...

Seronok buat ibadah korban. Banyak kisah raya pada kali ini.

iryanty ahamad said...

Ilang penat dapat makan sate kan