teman2....

Monday, September 28, 2015

jumpa nekcik teratak 66

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin kwn2.... camne cuti korang? Dapat banyak tulang n daging lembu tak?

msti sakan kn balik kg... mcm aku lah dok mkn je kejenyer

seronok lah bdk2 sekolah sbb dpt cuti arini sbb jerebu.... sian kt kite2 yg tak dpt cuti sbb kite tak bernapas mcm manusia biasa kot kan.... sejak balik johor jerebu kt sana pun teruk apa lg batuk2 aku tak benti lah... lagi2 aku ada asthma.... arini pun gagahkan jgk gi keje ngn batuk2 ngn tak benti... mmg aku bwk kemana2 tuala kecil utk ttp idung n mlt... tak blh la nk pakai mask tuh... rasa tak blh nafas lak

ujung minggu lps  dtg berkunjung ke rumah nekcik teratak 66, dh lama teringin nk jenguk umahnya yg lawo tuh... akhirnya dpt juga bersua muka.  suke betul ngn umah nekcik nih, rasa nk dtg jenguk2 lg hehehhe.... tp syg segan nk amik gambo banyak2... mmg best konsep ala2 kampung tuh

Nekcik, terima kasih daun keladi lain kali tingin nk dtg lg...



anak aku nih mmg tahap segan dia kurang skit... umah org dia bt mcm umah sendiri

suke dia main kt sini... dh ala2 bwh pokok

masa nih dia tgh bt persembahan nyanyian utk nekcik ngn tokpokcu nyer... 

abaikan rambut yg serabai tuh... sbb dr sampai kejenyer berlari sana sini je kt umah nih


ni lah nekcik ngn tokpokcu tuh... bkn main penuh meja ngn segala mcm hidangan... 

p/s: cite psl raya haji nnti2 lah kite cite yek...

11 comments:

tiga lalat said...

sonoknyer jumpa nekcik tuu., hehe2

aizamia3 said...

bestnye.. sakan dak aiyan beraksi. ;) ceria je dia..

Nafira usof said...

Salam terjah menerjah.. kikiki
dah besar dah anak teruna ko Kak.
sekejap jer rasanye.

kat rumah Zura pon banyak gak tapau daging dari umah ma.
kekekekeke. buat stok dlm peti ais. maklumlah dah lama x masak. stok lauk pon dh x de. hehehehe

time raya2 camnih lah boleh jumpa sedara mara kan.
kalo hari biasa susah.. masing2 ade keje.

Cik Da said...

best x umah umah teratak tu lom sampai nk jejak sana

norhidana miswan said...

3 lalat- seronok... rasa nk dtg lg... heheheh

k Aizamia- dia mmg kak, umah org semua dia bt mcm umah sendiri

Nafira- akhirnya... setelah berbulan hilang... ada jgk komen dr ko ek

Cik Da- best kak oi.... mmg tak nyesal dtg jenguk, cantik

NEKCIK said...

Aduhaii Dana..shy shy nekcik..rumah kampong kampong jer..
terima kasih kerana sudi menjengah nekcik dan tokpokcu
takpe boleh jer datang lagi dan lagi Dana...cuma gitau jer
Aiyan pun happy jer main main kan Aiyan

Azian Elias said...

macam kenal je rumah tu.. macam biasa je rumah tu. heeee bila ke sana? minggu lepas Dana? sakan ye boboi berposing..

Izzati Ghafur said...

seronoknya diaaa

Izzati Ghafur said...

seronoknya diaaa

hainom OKje said...

Baru tau Nekcik tu rupanya blogger...ingat sapa tadi... okje pun suka tengok rumah org yg lawo lawo ni....jadi inspirasi gitu

iryanty ahamad said...

Besarnya umah nekcik