teman2....

Tuesday, September 15, 2015

epok2 oh karipap

as salam sume kwn2,

Maaf semalam senyap tanpa khabar berita smlm aku cuti rehat, hero tak sihat demam sikit... skrg ni kan cuaca jerebu sgt lah teruk... itu yg blh jd demam tuh... aiyan mmg agak sensitif ngn jerebu nih,... sbb selalunya kalu jerebu trk mmg dia akan demam kejap dlm 2hari gitu lah nk bg sesuaikn diri kot.

Arini dh ok skit itu yg antar taska n bekalkn ubat demam jgk kt teacher nyer.

Arini jgk sekolah sekitar kl, selangor, putrajaya, melaka n nsembilan cuti setelah jerebu makin teruk, tp camne ngn negeri lain yg kene jerebu jgk kan...

Sebenornya nk cite psl kisah epok2 kt umah nih.... aku nih kalu tingin nk mkn epok2 mmg aku rela bt sendiri dr beli, entahla kalu beli tuh mcm2 yg tak ckp bg aku, tak ckp inti lah, sikit inti lah, dia nyer pastry berminyak sgt lah, pastry rapuh sgt lah mcm2 lah klu dh cerewet nih.... sebenarnya aku lbh suke kalu bt sndiri kot, puas hati dpt mkn banyak n ikut suke kite nk boh apa dlm tuh....

Gaya aiyan mkn epok2

mmg seronok dia mkn, walaupun demam ttp selera mkn tp yg sedihnya kelim nyer je yg dimkn... inti mama kene mkn


p/s: Ni pun rasa mcm nk bt epok2 lg lah esok... bila tgh rajin tak blh di halang2 sbb bila dh mls nk kupas kentang pun aku mcm bt dlm mimpi je hehhehe

12 comments:

Kakzakie said...

Oh... macam anak dara kakak masa kecik pun macam itu juga Dana
Kulit dan kelimnya aje dimakan. Inti mereka tak suka..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Semua anak-anak macam ni agaknya. Tak suka makan inti karipap.

OhPanduan said...

Teringat makan karipap hari tu. Sedap.

Jobdirumah Buat Duit said...

Inti karipap memang anak kecil tak berapa suka. Kitalah yang jadi tukang habiskanya.

Cik Da said...

salam ha2 klu kak makan korek isi pulak hi2....kulit buang ha2

lieyalatif said...

HAHAAHH style aku mase kecikt2 tu dana....makan rangup2 die tepi2 jek hahaahha.... anak2 aku tak plak ikut mcm aku..elok sebijik leh abiskan.....

ko tau dulu aku dok kelantan lama....pastu darjah 6 pindah johor...baru laa aku tau mase umur darjah 6 tu karipap adalah epok2 haahahaah..mase mule2 pindah sekolah mcm pelik jek aku org panggil epok2.....

norhidana miswan said...

k Zakie- hehehe itulah kak, tp itu pun dana dh ckp suka, sbb aiyan ni pemilih sgt bdk nyer

PMDR- hehehe tp karipap akak tak pds tau

Ohpanduan- heheh karipap mana lah tu

Jobdirumah- itulah, rugi btl kan

Cik Da- ayak, ni terbalik lak yek

Lieya- heheheh nsb lah ko skrg dh kenal epok2 ek, kalu duk johor selalunya msti kenal epok2.... rare kan bunyi itu

LZ - The Blog Owner said...

W'salam norhidana,

Macam-macam gaya budak makan karipap kan.. Anak saya terus gigit bahagian kembung karipap tu, pastu bahagian kelim karipap dia tak mau.. Kelakar pun ada.. ;-)

aizamia3 said...

hehehe.. dulu kita tak tahu apa itu epok2.. ;)

tiga lalat said...

chantek bersih murni je nmpk karipap mak tuu., sodapnyerr panas2 ;p

hainom OKje said...

Dana....mak tengok karipap yg banyak jerawat tu pun mak dah terliur tau....hihi...ni my faveret ni tau....walaupun okje pun cerewet dr segi rasa inti tu tp sawan malas tetap menebal dlm jiwa haha....sanggup tak makan dpd kena buat sendiri weyh

NEKCIK said...

betul tu Dana..klau beli dalam tu lompong jer!!