teman2....

Tuesday, September 8, 2015

Musim Jerebu Kembali

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yg sejuk....
smlm ptg bwk ke mlm hujan, tp pagi td jerebu tak kurang2 jgk.... kuar kete je bau mcm daun terbakar
pg nih hujan sampai skrg masih hujan lg sampaikan sejuk yg amat kt opis nih.....

moga2 pas hujan ni berhenti hilang dh la jerebu yg melanda kl n seluruh malaysia nih ek, bila dh jerebu nih mule lah ada yg batuk, ada yg demam n sebagainya...edy lak keje outdoor mmg lah sgt terkesan ngn jerebu nih

Kt umah skrg ni papa aiyan yg tak sihat, dok batuk2... jumpa doctor udah, tp aku bagi jgk lah dia minum madu ngn lemon tiap awal pagi n sebelum tido.
Aiyan pun tiap pagi aku bg minum air suam campur madu... biar lambat skit kene btk n selsema

gini lah gaya air madu n lemon utk papa aiyan... kadang bt jgk 1 utk aiyan

sejuk wei... selalu aku jns yg banyak lemak nih jarang ber sweater bagai


11 comments:

Kakzakie said...

Dekat JB ni sebab boleh katakan selalu hujan tak adalah jerebu
Nasib baik yg kena batuk papanya - kalau hero ligat yg kena susah juga kan Dana.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Dah musim batuk skrg ni Dana..
Anak2 akak pun dah mula batuk2 tu..
Suruh minum air suam banyak2..
Bekalkan air kesekolah tupperware 1 liter seorang..

norey said...

tu la..cuaca jerebu ni nak kena minum air masak banyak2...

Bbwana adienia said...

Kena byk minum air dan elak aktiviti di luar Musim jerebu..

OhPanduan said...

Memang kena berjaga-jaga masa jerebu. Kesihatan paling penting di jaga.

Jobdirumah Buat Duit said...

Bila jerebu. badan pun dah rasa kurang sihat.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Jaga kesihatan masa jerebu.

tiga lalat said...

jerebu dah nk pulih ye cik kak ;p

norhidana miswan said...

k Zakie- kt kl ptg ujan hampir tiap2 hari tp jerebu msh tebal lg kak

k Nurhayati- itulah kak, kite dgr pun sian sbb bila mlm2 makin trk batuk nya

k Norey- betul tuh kak

Bbwana- mmg keje dia kt luar wana, nk wat cmane kan

OhPanduan- betul tuh...

JObdirumah - itulah masa skit2 ok lah bila dh makin tebal nih... semua jd tak kene

PMDR- ye betul tuh

3 Lalat- heheheh tgk msh kelabu je lg nih walaupun smlm seharin hujan

aizamia3 said...

Moga cepat sembuh bagi yang tak sihat termasuk diriku ini.. huhuhu..

hainom OKje said...

Makanan sunnah katanya tentulah banyak khasiat kan Dana...okje pun jenis tak suka pakai blazer, sebab panas .manjang......tpnkalau dah pakai tu mmg sejuk sungguh ler tu