teman2....

Thursday, August 2, 2012

photo diary -juadah berbuka+bersahur

as salam sume kwn2,

utk segmen photo diary kite arini, meh lyn gambar2 juadah berbuka n bersahur ek... kot2 blh la bt modal kwn2 cari idea utk msk kan...


mee goreng iftar mlm td

digandingkan ngn rojak petis
lauk bersahur rabu, ayam msk kicap
rabu kami berbuka ngn sate je heheheh


kupang msk sos, hidangan sahur isnin

cempedak goreng, juadah iftar isnin
ubi `blegudek` mak bekal kn masa balik kg



juadah iftar ahad kt kg mcm2 ada
juadah berbuka ahad kt kg, mee kari
ayam golek kt bazar pontian, juadah wajib time ke bzr pontian...mmg sedap, rm18 je... 


p/s: hrp jgn ada kwn2 yg mrh yek aku letak gambar mkn2 nih...

10 comments:

Puan Fifiey said...

tak marah pun... saya lagi suka..sebab dapat ilham apa nak makan berbuka nanti..

lieyalatif said...

MERIAH2.....eh aku tak marah pun....alah terpulang laa pd penerimaan seseorg tu....kite share gambar sbb leh kawan2 dpt idea nak buka or nak masak ape kan....

norhidana said...

Pn Fifiey- olrite

Lieya- hehehhe... bkn pe tkt ada yg tak suke kan

inazamri said...

ubi glegudek tu akak tak penah dengar la...dulu2 arwah embah buat ubi getuk ada la..ubi rebus ketuk buh gula merah n kelapa parut..pastu tekan dlm loyang..fuh sedap.Rindunye nk mkn getuk

nur anis said...

macam sedap je buka mee goreng..

norhidana said...

k Inazamri- ubi blegudek tu dlm bahasa jawa lah kak, ubi tu rebus, pastu gorengkan bwg putih+bwg merah+bilis+garam+kari, bile dh msk,masukkan ubi tu... sedap

Nur Anis- hehehe mmg sedap dik,pns2 lg best

Kakzakie said...

Dana.. masa hari Ahad tu kakak pun pergi bazar di Pontian yg sebelah masjid tau. Entha-entah kita dah berlanggar bahu sebab org ramai kan. Tapi aduhai panasnya...

norhidana said...

k Zakie- dana pg bazar sabtu ptg kak, masa tu mendung angin kuat sgt2 sampai nk terbang... kalu la kite boleh jmpa kn best

ct rahani said...

ayam golek kt sini pun rm18 dana.. sedap plak tuh.. hehe..

CheNamNam said...

yunk blegudek tuh masak aper?pestime hakak dengar...:P