teman2....

Monday, February 27, 2012

walker aiyan

as salam sume kwn2,

salam pagi isnin... camne cite ujung minggu korang... best? pnt bersupink tak hilang lg yek heheheh

cite nyer aku tingin sgt belikan walker utk aiyan, sbb dia tak pandai duk sndiri lg...
nk org pegang je time duduk.. dr jumaat aritu dh suh papa nyer survey walker utk kt manjaku n jusco... ada gk kwn aku bgtau sogo ada sale walker tp mls nk gi... tau jelah sogo time2 ujung minggu camne kn
so, ahad pg tuh kami gi jusco au keramat cari walker... angkut sume ngn mak ngah n mak tek sekali
sume walker aiyan try test drive... al maklum aiyan yg kecik je... sume try ada je yg kureng nyer...

last2 amik gk yg comel nih... heheh tp kaki dia takmo jejak lantai sangat.. dia dok angkat sebelah kaki...
takpe lah moga lama2 dia belajar gk utk gerak2kan kaki nyer...
skrg nih kami tolak lah skit....

kadang tu rasa sedih sgt bile tgk aiyan yg kecik sgt dr bby lain yg seusia ngn dia... kadang rasa sedih bile org tanya berapa bln aiyan tu sbb kck sgt... aduh lah hati... kadang aku pnt nk cite kt org naper dia kecik.. kadang aku benci kalu ada yg tanya aku pls itu ini semata2 nk jual ubat... juga benci ngn org yg konon2 nyer ckp itu lah balasan utk semua dosa2 aku... manusia terlalu suka menghukum, kesian aiyan
sorry lah korang...feeling sedih lak aku nih

meh lyn gambar2 aiyan yek...

mule2 kite try kete nih dulu... hehehhe tgk kaki dia tuh

1st walker yg try nngis lak...

pastu baru ok... cantik yg ni tp kaki dia tak blh adjust lak

ddk eksen je... tp cam beso sgt lak..tkt bobos lak

kaki tergantung tak sampai lg

yg ni comel gk... hehehe

ahak2 camne nk tebalikkan gambar nih... 

sampai umah je terus kasi dia try... tgk tu slim tul lah peha anak aku

dh mule selesa tp tak berani nk letak lama2 tkt pinggang dia skit..


p/s: tiap kali baca kisah bby ada sakit kt majalah,blog fb atau paper rasa sedih sgt sbb aku turut rasa n berada dlm keadaan yg sama... menjaga anak yg cam aiyan mmg sgt istimewa perlu kuat segala2nya

24 comments:

Aine Ainun said...

Pedulikan kata org,
org takkan berenti bercakap,

saya faham,,,,


alalaaaa...sonoknya aiyan ada wker baru:)

intan_blur said...

bestnye dia dpt naik walker..mule2 ank intan dia relex..nnt dah lame2..adoiii..meroyan sane sini..sbb fedup kot naik benda tuh..hhehehe

ala kak lantakla ape org ckp...
sume org yg ade ank perlukan kesabaran yg tinggi sepnjang jg ank2 ..

norhidana said...

aine- tq dik...sbb memahami...
hehehe mmg sonok tp lum pandai lg nk berkayuh kaki nyer...

intan- heheheh mintak2 kaki dia cpt kuat n pandai berkayuh2... kadang tau dia bosan baring je...

kadang tu dik, anak org lain kn takde masalah cam anak kite..

Alin's In D House said...
This comment has been removed by the author.
Alin's In D House said...

wah best yer. aiyan dah dapat walker dah.... hohooho. macam bole main masak2 pulak mainan tue.....

takper kak bersabar. Menjaga anak nie memang banyak cabarannyer. Pedulikan apa orang cakap yang penting anak kiter sehat.

Kakzakie said...

Mula-mula agak kekak Dana... lama-lama dia boleh guna. Tapi ingat pesan kakak nie ye Dana. Jangan sesekali tinggalkan dia sendiri ketika dia berada dlm walker...

norhidana said...

alin- heheheh tp msh lg kekok dik, kene suport pillow kck kt dpn tuh baru ok hehehe...

kadang akak pnt nk cite kt sume org anak akak tak sihat dik... ntahla mmg kene banyak sbr

norhidana said...

k zakie- itulah kak... kaki pun dua2 lum pandai nk kayuh2 lg kak... mintak2 lah lama2 kaki dia boleh kuat n boleh grk2 sndiri... insyallah dana ingt psn akak nih, tq kak

lieyalatif said...

sape yg laser tu dana.....dieorg ni aku tak paham tau, tak tau jage sensitiviti betul...sabar le dana...mulut org mmg camtu...ape2 hal pun yg penting aiyan sihat dan tak meragam...tu yg penting....korang laki bini kene kuat tuk jaga aiyan...insyaallah aiyan akan sihat2...amin...

comel jek tgk die dlm walker tu dana...bagus gak ko belikan walker nie...at least tak le penat die dok terbaring jek kan.....syok le lepas ni die godeh2 mainan kat walker ni .....

Marsha~ said...

Kejap je Aiyan dah 7 bulan ek.. cepat betul masa berlalu... Ala Dana, buat apa nak fikirkan pasal org2 tu semua.. Yg penting dana jaga Aiyan, amanat Allah tu sebaiknya.. Tumupukan sepenuh perhatian pd Aiyan.. Gi lantaklah org yg ambil kesempatan yg sibuk nak jual itu ini... Apa yang jadi pada Aiyan adelah ujian Tuhan.. Semoga Aiyan membesar dgn sihat dan jadi anak solehah.. itu lebih penting dik.. jangan fikir pasal org lain...

Marsha~ said...

eh lupa nak komen psl walker... colornya sgt cantik sebab ade biru2 ijauuuuuuu.. Hehehehehe...

Tihara said...

takpe dana..dana luahkan je di sini, akak percaya ramai yg sudi mendengar luahan dana..akk sbnrnye kagum dgn dana ni, dana kuat semangat, ibu yg pengasih..Insya Allah ada ganjaran yang besar nanti ..

akak doakan aiyan sentiasa sihat dan ceria...tu pun nampak aiyan seronok duk dlm tu yea :)

Papa Mifz said...

insyallah aiyan akan membesar dengan sihat...amin..

tak lamo lagi laju la menluncur dalam walker tuh..hehe

LYAfrina said...

betapa beruntungnya dana dikurniakn aiyan.. dana adalah pilhannya..makan Dia hadirkan anugerah terindah itu..betapa byknya pahala y y diperolehi ats gnjaran ksabaran itu..

lya sndiri faham perasaan dana.. faham sgt2.. jd pedulikan kata org yer.. mgkin blum kna kat dia org..jd mcm2 blh kata.. apa2 pon kt y mgalaminya lbh memahami n mengetahui ..

kiss utk aiyan..dr autie lya :-)

a.samad jaafar said...

Ramai je yg kecik masa baby.. Tp bila dh semakin membesar, jadi gagah pula dia..

Fatin Mraz said...

soping walker ya~
sabar dan terus bersabar...menjaga anak anugerah ilahi..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dugaan yg allah beri adalah sbb kita mampu menghadapainya.. sabar ye.. mil mmg tak bagi anak2 duduk dalam walker sgt..lagipun ila ada tbaca sbenarnya tak elok letak anak2 dalm walker

norhidana said...

lieya- adalah beb manusia2 yg suke jaga tp kain org,yg terlebih prihatin...
beli walker tu konon2 nk kasi kaki dia kuat tuh..insyallah

k marsha- tq kak,sbb memahami dana...heheh jd anak yg soleh kak bkn solehah :)

k tihara- insyallah, mekasih kak sbb sudi dgr luahan hati nih

norhidana said...

papa mifz- insyallah..mudah2an... tak sbr nk tunggu dia boleh kuatkan kaki2 nyer

lya- thanks sgt2 sbb phm... walaupun situasi kite lain skit tp hmpir2 sama kn

a. samad- insyallah,mmg itu yg saya hrpkan..smoga dia cpt membesar

fatin- mmg sntiasa bersbr...juga bersyukur

baby- belikan walker tuh utk aiyan kuatkan kaki2 dia... kesian tgk dia baring je...

Ros said...

Salam Norhidana,

Sabarlah ya Norhidana....semua ni ujian dari Allah...biar pi lah apa pun orang nak kata,yang pentingnya jagalah aiyan baik2 dan bagi lah kasih sayang secukupnya kat dia.....

ct rahani said...

wah pasni siap la mama aiyan ajak merempit.. hiks..

sabar ye dana.. Allah sygkan dana sebab tu Dia pilih dana utk hadapi ujian nih.. semoga terus tabah k.. & semoga aiyan akan sihat sepenuhnya dan membesar spt anak2 yg lain.. amin..

wahida said...

alololo....dah dapat walker ye sayang...jaga diri bebaik tau bila naik walker ni....


p/s: to my dear...ko byk2 sabar ye nok...mulut org mmg tak boleh tutup...geram pulak aku dgn mulut org yg tak de insurans ni...

norhidana said...

k ros- time ksh kak... insyallah dana cube sehabis yg boleh...

ct rahani- heheheh nk org tolak ada lah ct, insyallah,amin

k wahida- baru belajar naik walker ni kak, kaki dia pun takmo grk sgt... tkt2 gitu

-thanks sgt2 kak... sbb selalu bt hati aku rasa tbh

mia izzati said...

sabar la kak..anak saya pun ada masalah berat badan..sekrang berat dia baru 6.8 umur dah 9 bulan...