teman2....

Wednesday, February 8, 2012

sabtu ke pasar tani

as salam sume...

arini aku takmo bt WW, heheheh (sebenarnyer tak penah pun aku bt WW) ahak2
meh cite psl pg pasar tani... aku dulu2 masa sblum ada anak nih kn edy duk tganu dulu kan, tiap sabtu msti pg psr tani kt melawati nih... besar n banyak brg
fresh2 lg, dh tu bnyak brg2 kg... huhuhi mmg best
rasa nk beli sume benda wei... tak hengat tul

selalu mmg tak dpt pg lah sbb edy kan keje sabtu, tp aku ajak gk suh dia msk lwt...
sbb lama sgt tak pg... bwk sekali mak ngah ngn mak tek juga si bolat tu... kul730 dh sampai dh
sume bnda aku rasa nk beli... mcm2 ada geram je... nsb lah aku pkr udah2 laki aku nk pg keje...
heheheh... meh la korang tgk segala bagai yg aku beli... tp ada gk yg lupe nk amik gmbr

tgk itu budak blum mandi lg tu... hehehhe 

takmo duk car seat..sibuk tu tgk sana sini (abaikan prt ngn peha aku yek)

beli roti arab grg...sedap gk wei

adik2 aku yg tingin nk sapan ns kerabu

sulur keladi,pck paku, labu air ngn terung... syr kg yg best

time2 dh nk balik blh lak jmpa ns ambeng.... tntu beli

cendawan kukur... pyh nk jmpa nih

cili padi kg, ngn cekur

ada lg, cempedak, ayam pencen, petai mmg mcm2 la borong wei... sampai tak ckup tgn...

p/s: lmbtnyer nk gaji yek... aduh2

21 comments:

lieyalatif said...

fuh mmg syok kan dana ade pasar tani gini...mmg cari sayur2 kampung mcm ko beli ni laaaa....mmg best tuuu..cendawan kukur tu dah lame aku tak mkn koooo...dahsusah nak cari gak tu kan......

amboi2 aiyan kemain yeak taknak dok car seat...die dah pandai nak rase bebas le tu dana eheheeheh

mamasuri said...

amboi2 aiyan..
pepagi dah berjalan yek...
seronok omaknyer beli belah situ yek...
yelah..lambatnya gaji...

norhidana said...

lieya- mmg betul tu beb, syok je ko jln sini sana kalu pg psr tani tuh...mcm2 nk cari,nmpak ubi nk ubi, nk keladi, nk itu nk ini...

mmg dia tuh, skrg nk duduk cam org bsr konon nyer...

emy- heheheh sesekali beb, kalu tak pyh la...
itulah ada 2minggu lbh lg gaji uhuk2
ko best lah duk kg... tak rasa sgt

Fatin Mraz said...

seronok n pusahati berjalan ke psr tani nih.. semua ada..serba serbi..
infek FM dah lama x gi pasar tani.. sejak pindah kuantan ni~

si bolat dah stand by topi nih..cute sgt~

norhidana said...

fatin- mmg pun,puas membeli itu ini,fresh n murah lak tu...

hehehe silau itu yg bg dia topi,tp kemana2 mmg selalu pakaikan dia topi... heheheh

Qhaifa Nur said...

memang best gi pasar tani, dapat beli sayur kampung...
first time makan cendawan kukur, teringat sampai kini...susah nak dapat sekarang...

Kakzakie said...

Cendawan tekukur lama betul kakak tak makan Dana. Memang susah nak jumpa. Teringat dulu masa kecik kalau ada org tebang pokok getah tak lama mesti ada cendawan. Sekarang dah tak jumpa sebab sebaik tebang batang pokok pun ada yg beli...

Alin's In D House said...

kak pasar tani mana nie? puh cendawan kukur besh tue masak lemak cili api. pos sikit kat sini!

norhidana said...

k qhaifa- hehheh itulah psl,mmg best mcm2 nk beli nyer... time psr tani baru dpt jmpa kak

k zakie- sama lah kak,dulu2 kalu ada org tebang pokok getah kalu kene ujan msti tumbuh cendawan... best2

alin- kt psr tani tmn melawati.. udah abis lah dik camne nk pos

Alin's In D House said...

hehehhehe! kak dana alin ade oleh2 dari Langkawi. Meh alamat alin pos. wink..wink...wink...

wahida said...

kat umah aku tak pernah putus cili padi...wajib ada weh...

Alin's In D House said...

nie email alin ek. alin5424@yahoo.com

norhidana said...

alin- biar betul ko beli utk akak dik, akak main2 je aritu la... malu nyer akak... ni alamat akak yek
SITI NORHIDANAH BT MOHD MISWAN, SEKSYEN KARTOGRAFI, JAB UKUR DAN PEMETAAN MALAYSIA, TKT 6 BANGUNAN UKUR,50578, JLN SEMARAK, KL

mls akak nk membukak email dik...

norhidana said...

k wahida- kt umah ada cili pd tp jenis yg siam nyer yg beso2 tuh tak ngam, nk yg kg nyer baru best

Alin's In D House said...

heheheheh. ho hal. Memang nak bagi pon. akak kan pengomen setia page alin. hehehhe.. nie hadiah misteri tau!

norhidana said...

alin- huhuhui... tq darling...

sahromnasrudin said...

nasi ambeng yg ori cume ada kt tanjong karang je huhuhhhhh

norhidana said...

en sahrom- heheheh yg ori ada kt johor la, kalu dpt mkn time knduri tu lg best.. heheheh

Tihara said...

nasik kerabu jugak jd pilihan hatu ku ..ngee :)

Papa Mifz said...

dah lamo tak pergi pasar tani...huhu

intan_blur said...

ank yg baik mengikut mak n pak g pasar tani..hehhehehehee..nnt bsr blh la tlg mak n pak pulak.. ;)