teman2....

Friday, February 3, 2012

nasi ambeng...

as salam sume kwn2...

salam jumaat, wah esok sampai selasa cuti yeyeh... seronoknyer
bestnyer dpt nyiapkan tudung2 yg sudah di tempah kwn2...
tp musti si bolat tu lg pandai dr aku... dia tau aku cuti msti dia takmo kt mak ngah dia esok
msti dia nk aku duk sebelah dia duk lyn dia...
mmg nk kene gomol kene geget tau...

nk cite psl ns ambeng nih... lama wei tak mkn... kalu blik kg je dpt mkn ns ambeng yg original
perkh... kt sini tak la sesedap yg ori kn... tp ok lah...
jd lah bt hilang rindu...

ayam tu kalu tukar ngn msk kicap+serunding tu lg merah+sambal goreng banyak lg...perkh

p/s: kalu dh org johor tu kan pg mana2 msti cari makanan johor gk... n aku tak malu pun nk ngaku yg aku jawa johor...

15 comments:

intan_blur said...

akk org jawa ke kak..klu mcm tu sesuai la kite..hhehehehhe
memang sedap kan nasi ambeng nih..selalu dpt merasa klu blk ijok jek..KL ni ape ade..?? ;(

Fatin Mraz said...

jawa johor ya... no wonder suke nasi ambeng.. =}

Aine Ainun said...

saya da lame x makan ns ambang...
mmg tercari2 kat sini...

baru je buat entri pasal ns ambang ni=)

norhidana said...

intan- yap dik,...heheheh sesuai2 ngn sapa2 je sesuai cume bab mkn2 kite blh share lebih2 la heheh

kt kl ada mcm2 dik bnyak sgt campur2nyer sampai pyh nk jumpa... kene usah sana sini baru tau mana port yg best

norhidana said...

fatin- heheheh yap jawa johor... op cos suke ns ambeng, tp ns kerabu,ns dagang pun suke (bodek en edy senang nih)

aine- dpt mkn masa kismes aritu kire dh lama kan,itu pun masa blik johor...kt sini katanyer yg dkt mrr2 tuh rest yg ada kuar kt jjcm tu sedap...

Ros said...

Salam norhidana,

Sedapnya nampak....Kak Ros tak pernah pun makan nasik ambeng ni....

Kat Penang ni,ada banyak jugak la nasik dari negeri2 lain..tapi nasik ambeng ni kak Ros tak pernah jumpak pun...

tak dapat lah Kak Ros nak rasanya.....

Kakzakie said...

Kenapa Dana? Ada ke yg malu nak mengaku bangsa sendiri? Hmmmm....

Nasi ambeng bukan dimakan oleh org Jawa saja.. tapi juga seantero pulusuk mana-mana pun...

mamasuri said...

hehehe...
tau lah ko orang johor...
tp serius aku cakap..
mmg aku tak reti wei nak makannasi ambeng...
nasib tak mengidam aku...
hehehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila tingin gak nak makan tapi lum penah makan.. nantila nak rasa sekali jugak

Tihara said...

waw sedap ni..dh lama tk mkn, payah nk jpe :)

norhidana said...

k ros- kt kl ni pun kadang2 pyh nk jumpa kalu kt penang lg ah susah kot,lgpun ni selalnyer org johor jawa yg bt kak...

k zakie- heheheh alah kak, ramai je org yg malu nk ngaku jawa...malu konon2 nk ngaku org kg... alah2

emy- alah mi,mcm ko suke mkn makanan pahang camtu gk ngn aku...
tak semua org blh mkn apa org lain suke... biasa la manusia lain2 rasa

norhidana said...

baby ila- kalu terjumpa jgn lupe rasa... mana lah tau sedap di tekak...heheheh

k tihara- betul tu kak..mmg sedap (bg org jawa or org johor lah) hehehe jarang jumpa kt sini kak,tp kalu dh jmpa port mmg lyn

Papa Mifz said...

Papamifz bilo dah kawen ngan org jawo nih br tau apo itu ns ambeng ;-)

norhidana said...

papa mifz- oooooh org umah nyer wong jowo ye heheheh... mcm edy masa mule2 pelik gitu tp lama2 boleh gk dia mkn

sahromnasrudin said...

hujung minggu lalu sy turun johor, merasa kacang pool..tp mmg pelik la namanya huhuhhh