Tuesday, August 6, 2019

Balik kampung johor tanpa papa, sabtu

As salam semua kwn2,

Hujung minggu 27/7- 30/7 aku cuti balik johor tanpa rancang, tanpa papa.  Mmg tak plan langsung jumaat tu maktek beria ajak balik kampung,katanya tak bestlah kalau dia balik tp aku takde, tak dpt nk membawang lah apa lah. Dan akak nya cair jgklah, edy tak dpt cuti tp dia izin kn la aku ngn aiyan balik kg  dengan maktek.  

Sabtu pagi tu dalam kul7.30 pg kami siap2 dan gerak balik, maktek drive, aku ddk sebelah dia... adik ipar aku, ecah dan aiyan ddk seat belakang.  Sepanjang jalan aku pelik juga nape aku tak tido, sibuk dok borak je dengan maktek sampaila kt kampung. Alhamdulillah dalam kul 11 lebih kami sampai dah kampung, mmg seronok la sampai awal. 
Petang tu berjalan lg pergi psr malam lak, mmg kejenya jalan je, pastu makan makan n makan. Kali ni seronok sbb semua adik beradik aku ada, kebetulan adik bongsu aku pun dh abis belajar.


Kami berhenti kt rnr pagoh, si aiyan nak kencing... tp lps tu kene pau da

rnr pagoh tu bahaya sbb ada kfc, dia bukak kul 8 pagi lak, kami sampai tu kul 10 lebih apa lg,
nk fries lah nk nugget la... aduhai mama kasi can jelah

lepas tol simpang renggam, kami nk ke IKS simpang renggam jap, maktek nk beli kerepek2

lepas maktek nyoping kt IKS, penuh seat aku... sian betul nasib kejap je

sampai rumah je mak abah baru balik dr pi jemputan kawin, mak tunjuk dia beli jagung seplastik besar ini rm10 je, isi mau lebih 50 biji, reject dari ladang

rambutan gading dr umah makcik sebelah rumah

abah kata balik jemputan singgah umah sepupu, dia bg durian baru luruh... aduhai

lps makan kami bedal ini dulu.... punya lah best

tak tau apa jenis duriannya tp is tebal lemak manis, pahit sikit2

siap cucuk nk rasa ketebalan nya

petang tu kami 4 beradik n mak nor, pegi pasar malam sebelum antar adik aku 2 org tu pergi kerja

keropok lekor pedas ni mmg sedap, layan betul lah sos dia tu

sate ni mmg wajib beli, 60sen sebatang, dhla isi besar mmg best betul lah

11 comments:

Sis Lin said...

Bestnyaa balik kampung, meriah kalau reramai kann...
Jagung tu murahnyaaa lahaiii...walaupun reject, boleh kopek isi buat bubur jagung...

Sheila Arshad said...

sebelum baca caption kopok lekor tu..dok belek apa agaknya makanan tu. nampak macam ciken wing tapi bukan..nampak macam wedges tp bukan. kopok lekor rupanya

Kak Feni said...

Erm bestnye balik kampung. Boleh makan macam-macam. Buah duiran tu sungguh menggoda.

paridah said...

SERONOKNYA BALIK KAMPUNG MAKAN DURIAN N RAMBUTAN

Cik Rose said...

seronok dapat balik kampung:) aduhhh durian tu kan, saje je kan. hihihi

Tuan Hanafi said...

enjoy balik kampung sebenarnya...

boleh tenangkan fikiran dan damaikan perasaan

norhidana said...

Sis Lin- aah mmg meriah, aah banyak sgt n manis lg kak... puas hati, isi elok cuma msh ada yg agak muda o tak berapa rata rupanya

Sheila- heheheh... kt kampung terkenal ngn kopok lekor sira gini, pedas dia tu buat ketagih

Kak Feni- tulah, kejenya makannnnn je kt kampung tu

k Paridah- tp tulah rambutan kalu banyak2 batuk kak... tp bedal jgkla

Cik Rose- selagi blm abis musim kita bedal lah dik

norhidana said...

Tuan Hanafi- betul tuh, itu susah nk tolak kalu di ajak balik kg

AzianKhalil said...

Iks simpang renggam...kat mana tu? Yan tiap minggu lalu renggam sebab ada projek kat kluang. Ni pun kat kluang ni..

norhidana said...

AzianKhalil- iks smpan renggam simpang lepas tol simpang renggam, dekat je

ShirVen said...

Wah food! Food! Semua sedap2 😗😗😗