teman2....

Tuesday, January 3, 2017

Dugaan 2017 aiyan kene Hfmd

as salam semua kwn2,

salam selasa hari pertama kerja di kl utk tahun 2017

curi masa kejap, dr jumaat lps aku dh cuti sambung hingga khamis nih...

Dtg kejap ke opis settel keja tertinggal yg ptt di setelkan jumaat, lps tu nk bagi2 skit kerja...

dari hari Khamis ptg tuh aiyan kene HFMD ( Penyakit tangan kaki dan mulut).... bila dh kene tuh mmg kene kuarantin lah si aiyan sbb ia mudah berjangkit kt kanak2 lain.

Alhamdulillah walaupun kene HFMD tuh dia tak demam, tak merengek mcm org sihat dok main mcm biasa, tgk katun mcm biasa.... hrp kwn2 doakan moga aiyan cpt sembuh ye...

risau jgk kalau kene ulser kt mlt, sbb ramai yg kata akan ada ulser jd aku paksa dia minum banyak air heheheh... bt masa nih alhamdulillah dia msh selera mkn n minum, biji2 tuh pun ada yg dh kering yg agak bsr ada msh degil lg... mmg kesian, kadang2 tak sampai hati nk tgk


ni rasanya dh hari ke2 ...  mula timbul banyak kt kaki n tgn

ni lak hari ahad... hari ke 3 dh ada yg kering, tp ada yg msh merah lg

ada yg baru timbul, sian sgt tgk tangan dia nih

dh mula kering masa nih... 

ni hari ke empat... dh banyak yg kering tp ad ayg mcm ber air tuh


dgr je arahan mama suh bt camne... tmpt yg aku pegang tu permulaan dia

kt mlt ngn idung pun ada skit... 


16 comments:

Kamsiah Yusoff said...

semoga sianak cepat sembuh..kesian dia..rasa gatal dan mesti nak garu2..

hainom OKje said...

Teringat dulu dulu Dana masa anak kecik. Ada gak musim HFMD ni tp dulu mcm bahaya je. La ni terkawal kot ek.
Senang hati tengok anak masih tersenyum kan Dana walaupun sakit.

hainom OKje said...

Teringat dulu dulu Dana masa anak kecik. Ada gak musim HFMD ni tp dulu mcm bahaya je. La ni terkawal kot ek.
Senang hati tengok anak masih tersenyum kan Dana walaupun sakit.

Warisan Petani said...

Mudah2an Aiyan cepat sembuh.
Emaknya kan boleh dapat cuti kuarantin.

shalimar yusof said...

kecian diaa...cepat2 sihat k

Fieda Zan said...

semoga cepat sembuh

Inani Hazwani said...

Alahai siannya Aiyan. Semoga cepat sembuh :)

TukangKebun said...

Semoga Ayyan cepat sembuh ya.
Ayyan anak yang baik sangat tak mau mama Ayyan risau sangat, pandai layan diri tak ngomel-ngomel Ayyan.

Aida Salleh said...

Kesiannya Ayyan Dana. Anak buah akak yang umur setahun lebih pernah jugak kena. Memang kesian tengok. Semoga Ayyan cepat sembuh ya dik.

anyss said...

Assalamualaikum,
semoga cepat sihat ya

raihanah said...

semoga cepat sembuh

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihan aiyan. Semoga cepat sembuh.

Jobdirumah Buat Duit said...

Ujian dari Allah. Semoga cepat sembuh.

OhPanduan said...

Kasihannya. Harpa lepas ni tak kena lagi.

Naily's Kitchen said...

anak aku pun ada 2 kali kena HFMD ni dana..mmg kesian..moga ayyan crepat sembuh ye..

LYAfrina said...

sian aiyan..alhamdulillah..dh sembuh skarang