teman2....

Wednesday, January 18, 2017

WW nasi tumpang

as salam semua kwn2,

salam rabu

korang penah makan nasi tumpang? menu asal dr kelantan?
aku baru pertama kali makan n jumpa, ooooh mcmni rasanya.... 

Dpt jumpa kt peniaga2 yg jual nasi air dingin tuh, 1 bekas rm6, sedap n banyak sebenarnya


dlm plastik tu kari udang, ada serunding jgk n sambal

panjang jgk kalau tgk kt tv mcm kecik je...

12 comments:

Inani Hazwani said...

Nani pernah tengok nasi tumpang ni dekat Instagram tapi tak pernah try lagi. Nampak sedap tu

Fieda Zan said...

lawo pinggang dana.. berkenan lak

Mommy Cici said...

macam pernah tengok kak. Tapi tak pernah makan.

nurbijen said...

peberet sy ni...
sy tgk dari gambar, nasi tumpang yg dana makan tu mcm dah di inovasi... kalau yg ori mkn kat kelantan, semua lauk tumpang dlm daun pisang tu.. takde bungkus2 pun... nak bagi tahan lama kot

Kamsiah Yusoff said...

pernah dengar..tp tak pernah tgk depan2...walaupun asal org kelantan hehe

norhidana miswan said...

Inani- try nani, sedap jgk bg akak

Fieda- pinggan biasa2 je

Mommycici- akak selalu tgk kt tv je dik

k Nurbijen- aah kak, sbb ni dia sekali ngn ns air dingin yg naik kpl terbang tuh

k Kamsiah- heheeh... ada kwn duk tumpat pun katanya tak penah jumpa

Warisan Petani said...

kalau ke Kelantan, kadang2 menjamah jugak.

Si Fieda Zan said : lawo pinggang dana.. berkenan lak.
Uissh melampau!

Kakzakie Purvit said...

Macam sikit aje tu Dana
Kalau yg Indon style nasi tumpang dia dalam dulang tinggi membukit lauk-pauk dia lebih kuran nasi ambeng.

hainom OKje said...

dekat cafe depan rumah hakak ni ada jual jugak Dana tapi lum pernah try. Mcm mls pulak makan nasi pagi pagi

izzah said...

nampak sedap, menarik dan tertarik...pernah dengar je nama dia sebelum ni..ni baru 1st time tengok...hehehe...

Cik Itah said...

first time dengar dan nampak.. mesti sedap kan :)

LYAfrina said...

x pernah jumpa n rsa lagi nasi tumpang niii