teman2....

Thursday, January 12, 2017

photo diary... #1 2017

as salam semua kwn2,

Salam khamis ye kwn2... tp aku rasa mcm arini ari isnin lak, almaklum semalam cuti sbb aku tak sihat, sakit otot aduh sampaikan nk bangun pun nngis

ni PD pertama utk 2017 nih, almaklum lah minggu lepaskan aku cuti jaga si aiyan kan.

Awal2 msti lah gambo banyakkan, tp tak tau lah nk ujung2 thn nnti nk bt PD tiap minggu pun semput takdok gambo


ni gambo masa jaga aiyan, belikan dia dinosor, suke lah dia menyusun

 aku beli dinosor kt kedai runcit je, murah2 hehehhe... 
1st time aku dpt kad jemputan org minang... 

penuh nama sedara mara kad jemputan dia... jakun jap

sepanjang jaga aiyan bosan nya yg amat, ujung minggu tu suruh maktek bwk daun inai dr kampung... feeling2 masa nikah dulu pakai inai gini kih3... tahan lama nih inai daun

menu lunch masa jaga aiyan kt umah, bila si aiyan request ns lemak nk mkn tgri.... berselera dia mkn

tgri dh msk ns lemak, tertgk kt fb kwn dia msk rendang ayam... terus rasa tingin nk mkn rendang ayam jgk
mlm tu bt rendang ayam lah apa lg


cuba istiqamah telan overnite oat time sapan
masa cuti new year tu maktek balik kg, dia tayang lah dpt mkn berkat nasi ambeng... melelh airmata ngn airliur..
sedapnya klu dpt mkn nih

terbeli makeup baru kt lazada.... tp yg za tuh beli kt watson je



p/s: apa lah nk bg hadiah edy 18hb nih... tiap thn bg perfum je tak pun baju... ingat nk tukar bg lain lak

14 comments:

Kakcik Nur said...

Pertama kali kakcik 'nampak' kad jemputan yang penuh dengan nama saudara mara suku sakat.... :)

Kakzakie Purvit said...

1. Ralit dia main dinasour
2. Nama sedara yg disenarai dlm kad kalau tak datang mesti serba-salah
3. Nasi ambeng balik kenduri ada aroma sedap Dana
4. Kakak makan oat setiap pagi tapi panas sebab campur milo+omega milk


* belikan talipinggang boleh?

Fieda Zan said...

beli jam atau kasut

Norhayati Mohd Isa said...

Semoga cepat sembuh dana..
Suka ayyan dpt main dinasor yg byk tu..
Akak pun suka inai daun..

P/s barangan hobi yg en asben suka dana.. contoh kalau dia suka main badminton.. beli lah reket tu..

Amy Hilmirda Daud said...

Bertambahlah koleksi bintang peliharaan Aiyan tu.
Maknya pun bertambahlah koleksi make up nya... heheh.
Inai daun lebih tahan lamakan dari inai instant tu.

Cik Itah said...

seronok dia mian dinasour.
have a nice thursday :)

Inani Hazwani said...

Sukanya dia main dinasour. Heheh. Sedapnya nasi lemak tu kak Dana :)

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- hehehehe kad jemputan org minang mmg gitu rupenya kakcik

K Zakie- betul tu kak psl kad jemputan tu hehehe...
ns ambeng dpt klu blik kenduri mmg best lain mcm kan
* talipinggang ok jgk kak

Fieda- kst dia ok lg, sandal mungkin, dia tak pakai jam

k Norhayati- tq kak... inai daun dia ada bau daun yg sedap di hidu
dia mana ada hobi kak heheheh

k Amy- itulah, aiyan nyer koleksi tu kejap je pastu ilang la satu2

Cik Itah- seronok mmg seronok tp bila dino tu tak blh berdiri tgk mula dia mengamuk

Inani-suke sbb baru lg tuh nani, ns lemak sapa la yg tak suke mkn kan

hainom OKje said...

Unik jugak tu Dana siap ada nama semua sedara mara dia kat kad jemputan tu. Mmg lain dari yang lainlah...
Adoiii lama tak tengok nasi Ambeng tu Dana sedapnya. Dahlah hari ni tak masak nasi weyh!

Belikan wallet ke? Jam tangan ke?

nurbijen said...

Aiyan boleh geng dgn danish, peminat dino..
First time tgk kad ada nama sedara mara...
Tak pernah lagi makan nasi ambeng..
Lazada... ai loike!

Wallet?

Aida Salleh said...

Dana,anak buah akak pun ada dinasour macam Ayyan tu. Hehhehehe...
Suka tengok make up Dana tu...terasa nak beli jer...huhuhuu..

TukangKebun said...

Banyak dinasaur Ayyan.
Kalau abang Ilhan nampak nak dia main sama-sama hehehe...

Cikna said...

Belikan dinasour utk bpknye skli ti blh main skli ngan ayyan....;-)

Nora Karim said...

Sambal telur tu nampak sedaplah... hm...