teman2....

Tuesday, December 8, 2015

my litttle chef



as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yek kwn2... 
ujung minggu aritu lah ckp kt maktek tingin nk bt epok2 @ karipap..... kami jarang sgt beli epok2 kt sini, entahla kadang isi kosong isi kureng sedap... isi angin... isi masin n sebagainya.  Jd disebabkan kami mmg antu epok2 buat sendiri jelah... 

Aku boleh je bt sendiri2 tanpa di bantu maktek tp kene ada org jaga aiyan... kalu tidak...... 
Aiyan nih suke perati je apa kita buat n tiru balik, bdk2 umur mcm dia mmg sama je pangai kan. Aku suke anak aku nk bt keje2 gini biar dia beso nnti ringan tulang lah... idak la tau main otomen je hehehhe....


tgk gaya tuh.... dia perati je selama ni mama dia buat....
(kaki maktek tak kene epok2 tu yek jgn risau psl itu... bgtau dulu sblum ada yg tanya)


sambil tgk tv sambil bt epok2 kalu gini esok pg pun tak siap

muke tu putih sbb dia pakai bedak tepung... geram btl lah aku... 

p/s: skrg nih dh beberapa minggu aku rajin bwk bekal pg opis utk bfast jelah... hehehhe bekal roti je pun hehhehe atau apa2 yg paling mudah, konon nk jimat kn

17 comments:

Kakzakie Purvit said...

Tengah mengasah bakat tu Dana
Memula gelek tepung
Lepas tu masuk inti
Tak lama pandai kelim pulak:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Rajin anak bujang Dana..
Dah boleh diharap..
Seronok kalau mereka rajin membantu :)
Betul tu Dana, bila besar nanti senang berdikari..

Nafira usof said...

Amboiiii... Rajinnye Aiyan~
nak cop buat menantu lah macam nih. boleh makan karipap hari2. kekekeke.

Kak~ kalo budak baya Aiyan nih memang rajin menolong kan! tolong tambah keje maknye. hahahahaha. takpe lah.. layankan lah ajer kehendak dia. mana tau seksok jadik tokey karipap paling berjaya kat Malaysia. haaaaa... teruskan lagi Aiyan~

aryan azra said...

rajinnya aiyan tolong mama ye...aah nampak dalam gambar kaki maktek tu mmg macm ke je karipap tu kan, tapi sebenarnya tak kena pun...hehehe

otomen tu tetap ada ye aiyan walaupun tengah buat karipap hehehe

norhidana miswan said...

k Zakie- hehehe itulah kak... mana tau kot2 minat tak salah kn ajar

k Nurhayati- hrpnya gitu lah kak, mmg saja kadang2 kami ajar buang sampah sendiri, tlg angkat baju yg dh lipat takmo jd mls

Nafira- hahahaha cop ek... buleh2... insyallah tokey karipap, kalu masin mlt ko nih dik oi... kite jd rakan kongsi hahahah

k Aryan Azra- heheheh itu illusi je tuh psl kaki n karipap... yelah dia kalau main otomen mmg merata2 serabut btl

nurbijen said...

Hahaha, kan dah habis satu muka putih kena tepung...
Rajin aiyan tolong mama....

Saya pun hari2 pegi keje bawa bekal...
Nak jimat satu hal, malas nak keluar masa tgh hari pun yer..
Rasa cepatnya masa berlalu bila duk kat pejabat...
Rasa baru jer buat keje sikit, dah dengar orang azan zuhur... huhuu

wahida said...

di belakang aiyan tetap ada otomen kecik tu ha...aunty nampak la aiyan...hahaha...

aiyan dan otomen berpisah tiada....hehe...comel tau aiyan ni!

hainom OKje said...

Ya Allah Dana faveret mak ni tau....bilalah mak nak try buat epok epok agaknya....ko doakanlah bio mak rajin hihi

Cikna said...

Xyah beli quputeh memahal dh... Kita xmkn karipap xtau nape,huhuu...

Qaseh Vee said...

org johor je rasanya yg sebut karipap tu epok-epok rasanya ...

cheq da said...

Sedapnya epok2 ore johor ni...sekrg mmg kena berjimat la dana..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Mesti sedap rasa masakan chef cilik ni..

Jobdirumah Buat Duit said...

sambil jadi chef pun tak lupa bawa mainan kesukaan tu.

OhPanduan said...

Rajin anak bujng akak memasak.

norhidana miswan said...

k Nurbijen- dia suke lah kak main tepung tuh...
bwk bekal mmg blh jimat kadang2 sehari dana tak usik pun duit dlm dompet hehehe

k Wahida- hehehe yelah aiyan ngn otomen mana blh berpisah kak...

k Hainom- dana doakan moga akak diberikn kerajinan bt epok2 nih

Cikna- heheheh ruginya tak mkan epok2... sdp tau

k Qaseh- ya betul tuh kak...

Cheqda- hehehe tak sdp pun kene ckp sdp kak... mmg kene jimat kak... ekonomi tak menentu skrg nih

lieyalatif said...

ko kerap buat epok2 kan dana...rajin ko...aku ni acuan karipap tu ade 2 ...kecik satu besar satu...tapi tu laa satu pun tak rasmi lagi hahaahahahah..nanti aku nak try le....ajak anak2 aku gentel same....

aiyan rajin....besar nanti rajin tlg bini masuk dapur nieh....

aku pun dana...bawak bekal jek.... jimat sgt2..minggu ni tak keluar duit lagi makan kat kafe....kiteorg geng meja bulat saling share2 sarapan....lunch plak masak...mcm arini masak telur itik masak lemak cili api....

iryanty ahamad said...

haha...rajin aiyan....jangan dibalut otomen kat tepung epok2 udah le