teman2....

Monday, December 21, 2015

hari ini papa pi Umrah

as salam semua kwn2,

hari ni mood nk berckp bergurau agak kurang.... bukan sbb monday blues... bkn...
sbb ptg ni edy bertolak pi Umrah ngn kwn2 opis nya, bos dia bg hadiah pd pekerja yg dh berkhidmat lebih dr 10tahun utk buat Umrah, ada dlm 8 ke 10 orang je...

flight edy kul6 ptg nih, aku keje mcm biasa arini... tak antar pun pi klia2.... sbb kalu pg pun aku tak tau nk bt apa, dr aku menangis2 kt sana ngn aiyan compom meronta2 nngis nk ikut papanya... baik lah kami doakan dr jauh je... pg td masa antar aiyan dlm kete dia dh cium peluk dh anak kesayangan dia tuh... aku yg nampak kuat tewas jgk nngis teresak2 dlm kete masa nk pi keje.

Bkn tak penah edy keje outstation jauh2 balik sebulan sekali je tp rasanya jauh sgt kali nih ke Tanah Suci sana.... doa aku moga perjalanan mereka selamat n moga dpt menjalankan ibadah umrah dgn sempurna.

ptg nih msti aiyan cari papa nya, esok lusa smpai kami balik kg pd 24hb msti dia akan tanya mana papa nya... insyallah papa akan balik 30hb nih... bersiap sedia lah segala pujukan utk dia nnti.... dhla dia mmg rapat ngn papa nya.

punya lah suke bdk nih dpt pakai ihram papa... 


p/s: opis dh mula sumyi ramai yg mula cuti seminggu balik kg bwk anak2 bercuti

19 comments:

Kakzakie Purvit said...

Barokallah... alhamdulillah moga perjalanan ibadah umrah Edy berjalan dengan lancar. Dipermudahkan dlm menjalankan ibadah

Aiyan kalau dah kat kampung ok sikit berbanding kalau kat rumah lagilah dia tercari-cari papanya Dana.

lieyalatif said...

alhamdulillah...bertuah edy...murah rezeki bos die kan dana....bagus bagi reward mcm tu.... in shaAllah tak hantar pun takpe, kite doa dari kejauhan...moga mendapat umrah yg mabrur dah sihat2 utk beribadah di sana....

Kakcik Nur said...

Semoga perjalanan dan urusan amal ibadat Edy dipermudahkan Ilahi...

aryan azra said...

moga perjalanan edy dan kawan2 untuk menunaikan umrah dipermudahkan, dana pun kena kuat juga, nanti nak jawab soalan2 aiyan pasal papa dia kan...jangan sedih2 tau

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulilah. Semoga selamat semuanya. Bagus ofice suami akak bagi pakej umrah macam tu. Bukan senag nak dapat di tempat lain.

Jobdirumah Buat Duit said...

Anak manja papa. Mesti dia cari hari ni, Cakap papa pergi kejap aje. Buat ibadat doakan Aiyan dan keluarga sihat dan baik-baik kat Mekah. Harap-harap Aiyan pandai. Jadi anak soleh yea.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Semoga dipermudahkan urusan papa di sana..
Alhamdulillah.. murah rezeki en eddy ni..
Ofis akak pun macam tu.. berkhidmat 10 tahun keatas akan dapat pergi umrah..

tiga lalat said...

alhamdulillah mugo dipermudahkan umrah en asben tuu., aminn

aizamia3 said...

Alhamdulillah rezeki dapat peluang ke sana.
InsyaAllah.. moga dipermudahkan urusan di sana.
Moga dak Aiyan tak meragam hendakNYA.. hehehe..

norhidana miswan said...

k Zakie- amin2 mekasih kak... itulah kalu kt kg dh ramai2 sibuk lah dia

Lieya- itulah company melayu kan... mekasih beb

Kakcik Nur- amin mekasih kakcik

k Aryan Azra- huuhuhu mekasih kak, pd td nk antar pun dh tanya ptg nnti nk mkn roti tlr ngn papa ek, kite lak rasa sayu

PMDR- itulah mmg opis dia 2thn sekali antar anak buah pi holiday

Jobdirumah- mekasih dik, itulah.... tp kalu tak balik2 dia tanya jdk almaklum tdo pun ngn papa

k Nurhayati- amin2.... bgs jgk kn kak opis bg reward gini

3 lalat- amin2 mekasih wak

k Aizamia- amin2 mekasih kak

iryanty ahamad said...

moga pjalanan edy n kawan2 selamat pergi dan balik..dan dipermudahkan ibadah nya disana..insyallah amin

iryanty ahamad said...

sejuk mata lihat aiyan gitu...mudahan aiyan juga kesana....

Raihanah Ahmad said...

semoga semuanya dipermudahkan

Azian Elias said...

semoga pemergian diberkati.. semoga yang menunggu sentiasa tabah dan dlm lindungan ALLAH..

Cikna said...

Moga dipermudahkan segalanye ye...;-)

Cikna said...

Bagus ofis wat reward camtu,first time dgr tau...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

semoga dipermudahkan segala urusan edy di tanah suci
bestkan....cuba ler gomen buat reward mcm tu
merasa lah kita kan dana

Daddy Ziyyad said...

Ya Allah best nya majikan Edy.
Dapat hadiah umrah. Moga murah rezeki majikan nya..
Saya doakan moga suami awak beroleh umrah yg mabrur, Insya Allah

norey said...

Alhamdulillah..rezeki majikan berikan pada pekerjanya..Semoga terus maju syarikat majikan Edy..mana tahu dari seorang...satu keluarga dia hadiahkan untuk menunaikan umrah...Allah nak bagi..DIA akan bagi..Yang penting amalan kepadaNYA..