teman2....

Friday, September 12, 2014

ikan caru bakar cara Dana

as salam sume kwn2,

maaf yek smlm senyap tanpa berita tp aku dh BW umah korang2.... smlm sikit kelam kabut ngn aku yg kene pindah tempat lain utk sementara sbb bilik nk bt renovation, merempat lah ke sana sini heheheh.... itu nnti2 lah aku tayang kt korang ek tempat aku merempat nih. 

meh nk tayang kt korang cara aku bt ikan caru bakar or ikan apa2 bakar... pakai magic pan je, tp siap balut ngn daun pisang lg tau.... aku selalu pakai rempah ikan bakar adabi je, klu takde aku bt sndiri je ngn cili boh tu... 



sile jgn gelakkan keserabutan bentuk balutan ikan tu ek

udah pusing kali pertama.... bau dia semerbak

yg udah siap.... lawan kan ngn cicah kicap+lada+bwg+limau... 

ni tanya sesiapa berminat nk suh jhtkan shawl ngn desgn nih.... jdkan diri sndiri model tak pyh bayo

p/s: isnin ngn rabu nih aku cuti tau kawan2... nk balik johor, mak dh rindu sgt kt cucu dia tuh... asik tanya je... itu yg aku terus amik cuti sampai rabu... lama sikit duk kg, lama skit cucu nk bermanja ngn nenek nyer

18 comments:

Bbwana adienia said...

bestnya menu..

Kakzakie said...

Kakak pun suka bakar ikan balut dgn daun pisang. Biasa balut daun pisang dah tu kakak balut dgn aluminium foil... suka aroma daun pisang kan:)

cheq da said...

Sedapnya la cik dana oooiiii...akak suka sgt ikan bakar cam ni...tudung tu pon cantik

Nafira usof said...

sedapnyeee..
menu sihat jugak nih kan!
boleh lah buat jugak nanti.. tapi takde dpt ler nak balut pakai daun pisang.. bakar terus jer lah.. hehehehe

cantek lah tudung tu kak~
jahit sendirik lah tu kan~
gojes sangat2!

Sherwieyna Muzzawer said...

Sedapnyaaaaa!!!.

Selamat bercuti. Semoga selamat pergi dan balik..

:: Cik Viva :: said...

lawa lah tudung tu...

Liza Razak said...

dah lama betul tak makan ikan bakar style macam ni...nk try buat laa esok...hehe

۞ s.m.i.l.e ۞ said...

alahai.. terliur pulak bila tengok waktu2 tengahari macam ni ;)

norhidana miswan said...

Bbwana- mekasih

k Zakie- aluminium foil udah abis kak, itu yg blt daun pisang je

Cheqda- itulah kan... sodap kan walaupun simple

Nafira- mmg sihat tp kalu skali mkn ngn nasi sampai bertambah2 2pinggan jd tak sihat dik oi... jht sendiri lah udah asik jht tudung org lain je

Sherwieyna- terima kasih...

Cik Viva- mekasih dik

Liza- try jgn tak try walaupun simple kan

Smile- heheheh... sedap kan

Zulfadly said...

selamt bercuti kak dana, kim salam budak kecik, and hv a safe journey

hainom OKje said...

Suka jer balut ngan daun pisang ni Dana tp tulah tak de pokok pisang belakang rumah ...camne? Hehe....
Tu mmg ikan bakar style johor tu cicah ngan sambal kicap ek.
Ada ke adabi punya rempah ikan bakar....tak pernah tau!

hainom OKje said...

Betul Dana....jimat cost ....jahit sendiri....model pun diri sendiri ....hehe

Ibu Lala said...

Nmpk berselera bakor ikn camtu. Bday akk nti hadiah kn akk tudung camtu boleh??? Gurau je

ros_reeza said...

sedap tu kak.. ni sekarang dah sampai johor la kan :)

LYAfrina said...

mmg nmpks edaplah ikan tu..

kretip sgt!

Cho Zila said...

best,... best.. makan bertambah2ni dana.... aiyan dah sihatker...

saly said...

Sama lah dgn saly,suka ikan caru bakar ni..lg2 kalau guna daun pisang..bau dia..mm. biasa kalu sy bakar guna rempah sndiri gak..

lieyalatif said...

teliur tgk ikan bakar wey!! kalo aku ni selamba jek 3 ekor bedal sorang2 kakaakakaka