teman2....

Tuesday, September 23, 2014

cerita balik kg johor #2



as salam sume kwn2,

aku ada cite kt korang kan yg aku balik kg sabtu 13hb n balik ke kl khamis 18hb, n pastu balik kg semula pd 20hb n balik kl 21hb sbb kematian pakcik ku.... 

kt kg abah aku selsema n batuk, si aiyan sibuk duk cium2 atuknyer... sampaikan dia pun kene jangkit jgk demam selsema.... aduhla... korang tgk lah apa cara dia kene jangkit tu ek

sbk tido pun nk dkt ngn atuk nyer camne tak jangkit kan

dia kalu tdo mmg sentiasa ngn bantal peluk, tp bkn bantal bucuk sbb jnji bentuk bujur gitu dia kire ok



ni muke sedih sbb udahla dmm selsema papa lak dh balik kl... 

idung tu warna kuning sbb bg ibu kunyit, petua supaya selsema cpt baik, cpt kering hingusnyer... alhlamdulillah berkesan sbb mmg dr bby aku gune petua yg sama

p/s: kalu duk sorang2 teringat2 kt makcik n anak2 nyer kt kg, kesian pd mereka.. xsbr nk tunggu gaji, kami 3beradik dh pakat2 nk hulur bantuan sikit n belikan baju2 utk anak2nyer... bantu semampu kami

12 comments:

Nafira usof said...

Alahaii.. cian Aiyan. jangkit dengan Atuk yer. takpeee.. Aiyan kan kuat!

Kak Dana.. niat baik akak dan adik beradik InsyaAllah Allah akan bantu.. moga makin murah rezeki kak Dana dan adik2.

norey said...

kesian aiyan...cara tradisional...kdg lebih berkesan lagi ..muka kuning xpe...janji cepat sembuh.

InsyaAllah...semoga Allah permudahkan urusannya...dan murahkan rezeki buat dana

salmizah said...

as salam...
duhai anak...kesiannya dia..bila anak2 tak sihat ni macam -macam petua kita akn buatkan...sesetgh tu mujarab..apa2 pun kita berusaha...insyaAllah..

jom singgah blog saya dan salam perkenalan...:-)

norhidana miswan said...

Nafira- itulah, saja cari penyakit hehehe... insyallah hrp2nyer gitulah zura oi

k Norey- betul2 tuh kak... tp kadang sian gk time nk ajak kuar

Salmizah- betul tuh, tp akak lbh prefer gune ubat tradisional kadang utk batuk n selsema...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihannya. Saya pun selalu letak kunyit juga kat anak bila hidung dia berair. Bila beriar nak tidur malam pun selalu jaga.

aizamia3 said...

Moga dak Aiyan cepat sembuh hendakNYA.

norhidana miswan said...

PMDR- itulah, mlm3 ngn kite2 tak blh tido jadi nyer

k Aizamia- itu masa kt kg kt kl udah sihat dh bdk nyer

Tihara said...

inna Lillahi wainna ilaihi rojiun

salam takziah yea
kesian bila hilang tempat bergantung ni
berat mata melihat
berat lagi bahu memikul

moga dimudahkan segala urusan

Fieda Zan said...

fifi pun gunakan kunyit kalau zahirah selsema

Azian Elias said...

kesiannya dia..

eh awak nanti balik raya tak ke Johor? kalau balik, moh lah ke kampung akak.. di Pontian.. yukk..

hainom OKje said...

Takziah utk awak dan familay, Dana...

Dah katanya balik sesekali mestilah rindu atuk kan Ayyan....Okje pun pernah buat jugak buh kunyit kat hidung tu Dana tp malas nak buat selalu sebab ada warna tu huhu

norhidana miswan said...

k. Tihara- betul kak,hrpnyer moga family makcik dana kuat n tabah

Fieda- itulah mmg mujarab

k Azian- mcm tak balik lah kak, mungkin ke kerteh.. adik2 balik lah kg rasanyer

k Hainom- mekasih kak... itulah, manja terlebih2