teman2....

Wednesday, July 12, 2017

Kenduri sambut menantu di kerteh

as salam semua kwn2,

Salam rabu semua.... 

Walaupun khamis tu cik puteh aku kene langgar, perancangan nk balik kerteh kene jgk diteruskan, nk pakai wira edy, roadtax lak takde... dhla kete tu lama tak gerak... sabo je
Jd nya pinjam la kete adik ipar aku, merangkap laki maktek... dia pakai myvi hitam tp manual... tak kisahla jnji boleh sampai ke destinasi kan

Jumaat pagi tu kami gerak lah dlm kul 10 lbh sbb duk singgah perodua dulu, jenguk cik puteh aku... lega bila ddia dh ada dlm bengkel perodua.
Kami balik kg ber 5 kali nih, sbb mak n abah aku ikut sekali.

Perjalanan lancar, takde kete sgt pun.... 
Sebelum balik kerteh kami singgah pantai kemasik dulu, saja nk bg mak abah mkn ikan n sutun celup tepung. nk ajak pi pok nong jauh beno

Selamat sampai kerteh dlm kul 6 ptg rasanya, bkn main hepi mil n fil aku lah tgk mak abah aku dtg dr jauh. 
almaklum aku je menantu yg dr luar terengganu.

Order ikan 3 ekor, mula2 mak abah malu2 nk mkn... tup2 tinggal tulang je

abah oder cendol, eh mak pun sama... sehati sejiwa betul tau

order sutun jgk... sedap manis sbb fresh lg
Mak tgh layan bbr kacang durian sambil di kacau oleh aiyan.... mulut becok tu tanya mcm2

muke comot oi.... semangat yg hilang.... baju tu mil aku sponsor, sume sama je baju

10 comments:

imm hassan said...

Takpe cik putih dah masuk bengkel, tak lama lg okei lah tu.. Cepat2 kembalikan semangat yang hilang😁

Kamsiah Yusoff said...

Dana..sedapnya sotong celup tepung tu,nampak ranggup

Warisan Petani said...

Sejak ada highway ni dah tak pernah lalu Kerteh lagi.
Dulu2 seronok ikut jalan pantai.

Siqah Hussin said...

MIL akak dengan MIL Siqah sama perangai. Kalau raya, suka beli kain pasang sama dan boria semuanya. Hihi

Inani Hazwani said...

Pagi pagi baca blog kak Dana terus rasa lapar. Hahah!

Amy Hilmirda Daud said...

nampak sedaplah dana... dah lama tak makan sotong tepung.

norhidana miswan said...

k Imm- lama jgk katanya baru dpt kuar kak... sshla skit kemana2

k Kamsiah- mmg rangup kak, spesel gtu

en WP- yelah dh lalu LPT kan, lg jimat perjalanan

Siqah- almaklum menantu perempuan dia ramai...

Inani- heheeehhe... pembuka slera kira blog akak ni

k Amy- sedap kak, spesel tepungnya kot....

mamapp said...

Kelakar tgk.gambar aiyan dpt bygkan dia tgh potpetpotpt. Makanan segarmg sedap kan

LYAfrina said...

Blm bkesempatan lg jumpa dana tiap kali dana balik ganu. In shaa Allah, ada rezeki nnti.. Ada lah pertemuan tu

hainom OKje said...

Seronoklah mak abah Dana dpt jalan Terengganu lagikan. Depa muda lagi ye Dana, sebab tu larat lagi jalan jauh. Yelah...sementara masih larat, eloklah berjalan.....esok lusa kita tak tau lagi...

Hakak jugaklah yg entah bila nak sampai Terengganu. Tak tengok adik sekali ke