teman2....

Friday, July 28, 2017

Jajan sira pedas

as salam semua kwn2,

Salam jumaat arini..... cpt btl lah dh jumaat, tp aku suke sbb sabtu ahad blh lepak2 kt umah

Kt ntry smlm kn aku ada share psl jajan sira pedas tu, jajan aku masa sekolah rendah....
Sempat jgk lah masa tu mak aku buat n aku jual kt sekolah, seronok tau.... mlm2 tlg mak aku buat pastu siap packing lg bkr plastiknya ngn lilin, esok jual 20sen kt sekolah.

Nostalgia betul lah... smlm aku cite aku oder 5 bungkus kan
Dh selamat sampai n selamat msk dlm perut aku dh 4 bungkus, syg nk abiskan
Tp smlm jgk aku order lg 10 bungkus kt kwn aku hehehh... blh share ngn maktek nnti.... dia msti suke nya

Dahla dia ranggup, sira pds tu pulak banyak... pedas manis mmg mcm mak aku buat dlu... Bla tayang kt wassap grup adik aku kata nk suruh mak buat lah nnti hahahha...


nk buatnya mudah tp tang nk sira pedas tu aku pnh bt tak jd... bila ada org buat sedap baikk oder je

bungkusan ke 4 yg selamat msk prt pagi td... bau dia sama mcm yg mak penah bt dulu

16 comments:

Ainniah Zulkefli said...

nyam.sedapnya. pedas sket best tu

NanyFadhly said...

Dana!!! sedap ni. Kalau dapat kat akak memang susah nak berhenti mengunyah.

imm hassan said...

sedapnyaa..imm pun suka semua benda bersira pedas..jajan, kerepek upi, kerepek pisang uuu sedapnya

Mommy Cici said...

lebih kurang macam kepek pedas tu lah ye kak? wah mesti sedap tu laju. tapi jajan macam ni memang tak sedar je dah sebungkus habis

aryan azra said...

memang sedaplah dana, akak tengok pun rasa nak order hahaah

mamapp said...

Sedapnya.. mama mmg suka benda2 bersiaran pedas nj

Norhayati Mohd Isa said...

Momen terindah bila masakan mak ni kan dana..
Apa masak semua sedap..
Arwah mak akak dulu buat cakar ayam..
Rindu pulak 😢

norhidana miswan said...

Ainniah- ni pds jgk tp sbb ada manis2 skit jd mcm serasi gitu

k Nany- sama lah kak, sedar2 abis sepeket tuh

k Imm- kite geng lah, skrg ni nk cari kacang sira pds ssh la, klu ada pun kacang lak tak ranggup

MommyCici- aah dik, sama lah lbh kurang cuma dia ni tepung mcm pagoda tp tebal.... kalu dh ngunyah mmg tak sedar dh abis

k Aryan Azra- hehehe tulah kak, jajan kite kck2 dulu, skrg ni bdk2 mana kenal

Mamapp- geng lah kite... klu jumpa blh share

Adam said...

Jajan yg begini makin pedas makin sedap. No pedas no sedap. Mintak sikit.

Cik Rose said...

Sedap. Lama dah tak makan. Jarang jumpalah...

Mila@Rimbun said...

adoiiii sedapnyaaa.. lama dah tak makan. biasa jumpa yg kering tuh. tapi rasa banyak sgt perasa

nini said...

Pedas pedas ni sedap....nak nak makan sambil tengok tv =)

Mimi Azirah said...

Suka makan jajan sira nih tp susah betul nak csri skang

norhidana miswan said...

K Norhayati- sdp tu ckr ayam kak... kuih2 aatau jajan yg bdk zmn skrg tak kenal

en Adam- betul tuh, sedar2 dh abis je kn

Cik Rose- ssh nk jumpa dik, dh tak ramai yg buat sbb takde permintaan

Mila@Rimbun- tulah, ni bila bt gini perisa sira pds je, takde lah mcm jajan biasa kt kedai

Nini- mmg btl, sedar2 dh abis je tinggal plastik

Mimi- takde org yg buat, tu bila jumpa akak borong aje hehehhe

Inani Hazwani said...

Fav Nani ni. Dulu time duduk asrama kalau ada orang jual wajib beli. Ingat lagi dulu satu paket gini 0.50 sen aje boleh dapat.

hainom OKje said...

Benda benda yg jadi kenangan masa kecik mcm ni mmg best sangat kalau jumpa balik ek Dana. Tu yg borong tak ingat dunia tu hihi...