teman2....

Thursday, July 13, 2017

jatuh cinta

 as salam semua kwn2,

Salam khamis semua....

Harini mls nk pakai baju batik, sejak bln puasa mood nk iron baju  mmg kelaut, pagi2 baru iron baju... klu blh nk iron tudung je... ampeh betul lah kemalasan

Balik kerteh, ada je makanan feveret yg jd pilihan aku... nsb mil layankan...


pulut kelapa... kalau blh tiap pagi nk mil buatkan... sedap cukup lengkap...

aku lbh suke mkn mcmni tanpa ikan kering atau ikan grg... mcmnelah pp tak jd pau kn

lempeng kelapa garing... rangup di luar lembut di dalam... mkn lak tepi pantai... layan

2 hari berturut mkn lempeng kelapa ni kt pantai kerteh... 

15 comments:

norey said...

sedappnyaa pulut tu dana...dan² teringinnn..mana nak carikk..huhuuhu

Mar Mansor said...

pulut kelapa saya tak pernah makan lagi kak..
saya tag akak..jom join
http://jnjikita.blogspot.my/2017/07/aidilfitri-giveaway-by-faye-and-friends.html

Amanda Suria said...

nasib baik SA x mkn pulut...

aryan azra said...

oiii dana oiii...tertelan-telan air liur akak ni ha dana...lamanya tak makan pulut dengan kelapa macam tu, kecur air liur, rasa macam nak buat je buat buka posa..menitik airmata tengok

norhidana miswan said...

k Norey- mana nk cari? msk sndiri lah kak... msti jd nya

Mar- try dik, sedapp... nnti teringat2 je tau

SA- yeke kak... rugi tau heheheh

k Aryan Azra- kih3... apa lg kak ptg ni kukus plt... baru rasa nikmat

Inani Hazwani said...

Lamanyaaa tak makan lempeng kelapa. Sedapnya!

mamapp said...

Alamak sedapnya...

raihanah said...

memang sedapla pulut makan camtu je.

Mila@Rimbun said...

waduh waduh sedapnyer kikiki

al-lavendari said...

saya mmg suka makanan org kelantan .. sebut saja apa .. laksam, akok, nasi dagang, nasi tumpang dll.

Amy Hilmirda Daud said...

sedapnya dana... bestlah ada yang melayan.
Akak pun suka jugak pulut dan lempeng tu.

imm hassan said...

pulut tu menggodanyaa..

Mimi Azirah said...

Lempeng kelapa memang best

LYAfrina said...

Pulut tu makan dgn ikan goreng panas² sdp nyer..

Kita panggil lepeng nyor.. Hehe

hainom OKje said...

Untunglah..... mil masih larat masak lagi. Bolehlah mengada ngada mintak tolong masakkan itu ini. Pulut tu dikukus ke ditanak Dana...mcm teringin pulak ah nak buat....

Lempeng tu pun bikin mak teringin. Lamalah tak makan lempeng kelapa mcm tu