teman2....

Thursday, June 8, 2017

tetamu dr johor berbuka di kerteh

as salam semua kwn2,


Maaf 3 hari hilang, 2 hari tu aku cuti antar adik daftar kt Unisza kan, pastu semalam badan rasa tak sedap lg. Itu yg amik satu hari lg CR... arini pun tak berapa ok lg tp keje jgk lah kang melambak2 keje camne kan

Antar adik bongsuku daftar plan mmg akan singgah umah mil kt kerteh, sabtu tu kami gerak lps zuhur, dlm kul 6 ptg sampai kerteh. Sambutan mil mmg best... mentang2lah besan dtg jauh2 dr johor dia punya layanan pun kelassss..

Mak n abah segan2 rasa mcm nyusahkan je, mil aku kn suke msk2... pastu suka borak2 tanya mcm2 tp nya aku lah kene jd translator sbbnya masing2 tak paham... sorang pekat terengganu, sorang pekat jawa nya


siap asing pinggan mangkuk cawan bagai

Air sampai 6 jenis termasuk air kosong ... 

nasi dagang ngn ikan tongkol, nasi minyak ngn gulai ayam... kuih2 pun ada jgk

Siap boh lauk 2 tempat tkt tak cukup... 

9 comments:

TukangKebun said...

Seronok berbuka puasa ramai-ramaikan.

Hujung minggu lepas kami baru juga balik Kuala Terengganu sekejap.

Lama tak dapat berblogging.

Selamat mengerjakan ibadah dalam bulan Ramadhan.

Mar Mansor said...

meriahnya menu..dah macam hari raya..
JanjiKita

aryan azra said...

meraikan tetamu jauh dana, orang berkunjung mereka berbesar hati, seronok dapat berjumpa dan berbuka ramai2 macam tu

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Meriah. Sedap nasi dangang ikan tongkol.
Rasa nak cuba juga.

OhPanduan said...

Meriah. Macam-macam juadah yang disediakan.
Meraikan tetamu yang jauh.

NanyFadhly said...

Wahhh...meriahnya Dana! macam kenduri dah kan? seronok melayan tetatmu ni. Cam kelakar pulak masalah slanga bahasa tuh yer. Jauh betul. Jowo vs Ganu. Kikiki

norhidana miswan said...

TukangKebun- sesekali kak... selamat menjalani ibadah puasa jgk bt akak sefamly

Mar- hehehe itulah, sesekali mil akak mmg suke msk mcm2 klu ada tamu

k Aryan Aza- itulah kak, kebetulan dia mmg suke msk klu ada tamu2 dtg...

PMDR- kene lah msk masakan yg popular kt terengganu kan

Ohpanduan- gitulah selalunya, bkn mudah nk jumpa tuh

k Nany- itulah, bahasa je masalah tp kadang kite takde diaorg borak je, entah paham ke idak nasibla hahahha

hainom OKje said...

Besan datang bukan selalu, haruslah disambut dengan penuh meriah Dana weyh hihi....

Jauh jugak Unisza tu ke Kerteh yek Dana.

Mommy Cici said...

meriahnya kak oii . air sampai 6 jenis