teman2....

Friday, June 9, 2017

melayan si bongsu cari barang keperluan


as salam semua kwn2,

salam jumaat kwn2, rasa mcm tak caya dh jumaat... almaklum masuk keje hari khamis rasa mcm baru hari selasa hehehehhe... 

Sambungan ntry semalam, ahad pagi kami gerak dlm kul9 ke kuala terengganu, tgri tu kami chekin dulu kt chalet annese tempat yg biasa kami stay kalau dtg ke sini.  Bagi mak n abah rilex2 pastu dalam lps zohor tu baru kami kuar ke mydin mall utk beli brg2 si bongsu tuh.

Segala baldi bantal selimut mmg kami plan nk beli je kt sini, jd dr johor tu bwk beg baju je skit. Udahla puasa dlm kul 4 lebih jgk la siap membeli brg dia, disebabkan dia dh keje lps spm jd separuh dr isi troli barang2 tu dia yg byr sndirir.

Lps dh setel, singgah bazar ramadhan, mmg napsu betul time membeli... 

masa ni tgh memilih selimut rasanya,... 

sian mak n abah penat, suh diaorg ddk dulu, si bongsu duk cari seluar kt tingkat atas

ni semua brg2 si bongsu dlm troli nih bernilai RM490, RM300 si bongsu yg byr

chalet dh penuh, kt yg ada kt tingkat 1 nih... ok lah jnji ada tempat nk tido n dekat sgt ngn Unisza

sibuk ajak kakaknya jln2 tepi pantai tp aku kata pnt... 

beria amik gambar... dia lupe kot dia ada masa 2 tahun lg kt sini hari2 blh tgk pantai

kt bazar semua rasa nk mkn, mak abah aku pun sama... depa pakai beli je 

ni hasil tangkapan kt bilik mak n abah

9 comments:

hainom OKje said...

Hakak mmg dah lama teringin nak ke Terengganu. Anak ada mintak jugak Unisza ni tp tak dpt pulak weyh! Dpt UITM Arau jugak. Sudahnya ambik Matrik jerlah...

Berapa kali mengangkat barang dia tu Dana? Adik dpt tingkat berapa?

aryan azra said...

penuh satu troli barang tu, ye lah dah kerja keluar duit sendiri ringan sikit bajet kakak dia kan hehehe.

Norhayati Mohd Isa said...

Bagus adik dana..
Pandai menyimpan duit..
Boleh beli barang keperluan masuk U..

Cantik lah chaletnya..
Akak mmg teringin pergi Trengganu ni..

Hahaha..
Sakan menangguk di bazar ramadan dana..
Tu lah kita ni bila perut lapar..
Semua nak dibelikan..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Banyak betul barang yang dibeli.
Kalah saya beli barang.
Sekali sekala melayan kan.

OhPanduan said...

Macam-macm barang yang dibeli.

imm hassan said...

sejuk hati kakak, adik dah boleh bayar barang sendiri hihi..

raihanah said...

alhamdulillah kak, tahniah pada anak kak. semoga berjaya

Adam said...

Dah pasti ke dia tu yg bungsu.
Masa masih panjang, masih subur.

norhidana miswan said...

k Hainom- jauh jgk tu nun di arau tuh kak nom yek.... adik dpt tkt3 tp sbb groundfloor dikira tingkat 1 jd tkt 2 jelah dia nyer tmpt, 2 kali je angkat barang.... tak la pnt menagankut

k Aryan Azra- itulah kak, mmg plan nk beli barang2 kt situ, takmo dia bwk banyak2 dr kampung sbb naik bas je dr johor ke kl tuh

k Norhayati- sbb dia keje lps spm tuh kak, itu kami suruh simpan duit jgn pakai duit abah je... chalet biasa2 jnji dpt tdo n rehat2 kak... tp msti lah tp pantai... itulah masa tu abah ngn mak pun tak ingat memborong makanan klu selalu msk je kn

PMDR- sbb mmg barang keperluan mcm baldi sabun apa plan nk beli kt kuala terengganu je, tu yg penuh tuh

Ohpanduan- brg keperluan mula belajar, biasalah segala tok nenek nk dibeli kna

Imm Hassan- itulah alhamdulillha, nsb lah dia simpan duit kerjanya bkn sibuk belanja gajet je

Raihanah- ni bkn anak akak... ni adik bongsu heheheheh

en Adam- pasti yg bonsu sbb mak dh 50 an tak lrt nk ada bby lg... ni adik sya bkn anak sya heheheh