teman2....

Tuesday, June 13, 2017

Daftar di Unisza - Diploma pengajaran bahasa inggeris sebagai bahasa kedua (TESL)

as salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2....  salam Ramadhan ke 18, cpt betul masa berlalu ye

Masih sambung cerita psl adik bongsu daftar kt Unisza, isnin 5hb jun pagi2 dh bangun nsb chalet yg kami ddk mmg dekat sgt ngn Unisza.  Pagi tu kami yg berdebar2 lebih mak n abah terutamanya.. Tp skrg pendaftaran dah mudah, 

Pelajar2 ni beratur n daftar msk dewan sendiri tak sampai sejam dh setel siap dpt no bilik lg. 
Dalam kul 10 lebih siap kuar beli brg keperluan utk kemas2 bilik pastu kul 11 lebih kami dh balik ke kerteh dh. 
Adik dpt tingkt 3, tp sbb groundfloor tu di kira tkt1 dia tu kire tkt 2 lah... kira ok lg lah ngn kaki dia yg panjang tu, sekali naik 2 anak tangga apa sgt lah.

Sedih mmg sedih tinggalkan si bongsu tuh, mak n abah la yg paling sedih, anak kesayangan mereka. Adik aku yg tak penah2 aku nampak nngis, masa last tu nngis jgk lah dia lps peluk ngn mak n abah.



kalau nk amik gambo mmg pantang dia,.... 

nampak budak kecik tu, dia peluk paksu dia tak bagi paksu tinggal dia... bkn main peluk kaki tuh... 
senyum lg, lps beli brg keperluan bilik ... blm nngis lg masa nih

mak peluk anak kesayangan dia dh mule meraah mata... ngn aku2 sekali sebak

mata dh merah dh ni, lps peluk abah.... nampak dia lap airmata... tak sangka dh bsr adik bongsu aku


sebilik 2 org, dpt kwn sebilik dr penang.... 

sempat pasang cadar je, yg lain2 tu pandai2 la dia kemas nnti.... ptg tu trs ada orientasi

12 comments:

norey said...

Alhamdulillah..selesai urusan pendaftaran..kira cepat la juga tu...kalau dulu² nak daftar...letih seharian menunggu..
Apa pun, syukur ada kakaknya yang boleh datang melawat sekali sekala kalau balik kg ke Kerteh ..

lieyalatif said...

terringat aku mase zaman adik aku dana.... ni tgu mia le plak ekekeekekek...ko msrase lagi hah anta adik.... in sha Allah mcm kite jugak tu..awal2 jek sedih...takut semua ade...lepas tu dah boleh bawak diri...semoga menjadi insan yg berjaya....amin

norhidana miswan said...

k Norey- skrg dh mudah tak mcm dulu, mak pak sekali ikut daftar... skrg sume student tu je yg bt semua... jnji borang2 sijil2 yg diminta lengkap

Lieya- yelah ko adik2 dh lps, tunggu mia nnti... tp lama lg kot hehehe.... tulah kan, bdk laki lg lah... jns hati kental skit dibandingkan perempuan, tp klu kite dulu blh diaorg msti boleh jgk kn

Mar Mansor said...

adik bongsu ye..
hati seorang ibu..memang rindu kat anak dia nanti
JanjiKita

aryan azra said...

alhamdulillah..dah selesai semua, ye lah nak berpisah dengan mak ayah maunya tak sedihkan.

nampak luas biliknya tu duduk berdua, kira selesalah

Norhayati Mohd Isa said...

Kira sekejap daftar tu Dana.
Senang tak payah tunggu lama2..
Bila dah nak berpisah mmg sedih dana..
Tambahan jauh mcm tu..
Semoga adik dana terus cemerlang..

Warisan Petani said...

Tahniah.
Kira bakal jadi cikgu omputih lah ni.

norhidana miswan said...

Mar- aah yg bongsu satu2nya lelaki lak tu, anak manja

k Aryan Azra- itulah, selalu dia hati kering tp tak sangka nngis jgk.... selesa nk belajar blik ber 2 kan

k Norhayati- skrg dh makin mudah kot kak, mereka pun paham bln puasa pnt menunggu... itulah jauh nun di sana... tp lelaki takpe kot, lain skit berdikarinya

en WP- harap2nya gitu lah WP...

Mommy Cici said...

wah kena berdikari lah lepas ni. Takpe ada cuti nanti boleh family melawat.

teringat zaman PLKN. tak pernah berpisah dengan mak tetiba kena duduk jauh . tiap minggu paksa mak datang melawat. hahahaha nasib tak jauh, kat Rembau ja

Sue Bee said...

Salam selasa, Dana. Baru dpt jenguk blog awak. Btw, tahniah pada pak su nya.. Bakal bergelar pendidik tu.

Inani Hazwani said...

Tahniah untuk adik kak Dana. Moga dipermudahkan urusan dia di Unisza :)

hainom OKje said...

Alhamdulillah dah selesai semuanya....
Huh... mau tak sedih weyh, berpisah dgn anak.

Hakak ni baca cerita ko pun dah nak berlinang air mata Dana haha....