teman2....

Thursday, June 15, 2017

Photo diary, menu berbuka sepanjang minggu

as salam semua kwn2,

Salam 20 Ramadhan kwn2, cepatnya masa berlalu kan, dh tinggal 10 hari je lagi.

Tahun ni terasa sgt sederhana sambutan puasa n raya kami. Yelah skrg semua barang naik, nk balik kg yg penting minyak kereta tuh yg kene di ingat2 sbb asik naik je kan.

Saja nk himpun segala menu seminggu, ke seminggu lebih.

Buah tembikai betik yg dh masak sgt.... ni pertama kali rasa
gini cara makannya, mkn ngn santan ngn air gula melaka

sepanjang pose nih dh 2 kali buat serawa durian, kadang tak lalu mkn nasi, sahur gini je

dessert paling mudah n paling sedap.... buat banyak simpan je dlm peti, tingin nk mkn kuarkan je sejuk2
menu berbuka khamis minggu lps, beli patin tempoyak kt bdk opis... mmg sedap cukup semua rasa

ujung minggu baru nih, tingin lak mkn ns impit ngn rendang daging... 

Esoknya msk nasi lemak pulak... ngn sambal sutun n epok2 buatan sndiri

menu hari isnin cuti nuzul quran rasanya... goreng ayam je pastu mkn ngn nasi putih... abis idea nih

mee lidi goreng, ni menu kelmarin... takmo msk nsi dh.... msk mee2 lg mudah

tempe goreng, menu smlm edy berbuka kt luar, jd grg tempe je dhla... ni pun dh kenyang alhamdulillah

8 comments:

aryan azra said...

pestime akak tengok tembikai betik tu dana? sedap ye apa rasanya>

Ala serawa durian tu sedapppnyaaa, akak dok kata nak buat tapi tak buat2 lagi haa.

tempe goreng pun sedap cicah cili kicap

Inani Hazwani said...

Lapaaar terus tengok macam macam makanan kak Dana ni. Sedapnya serawa durian. Paling layan ansi impit dengan rendang daging tu. Fuhhh ๐Ÿ˜‹

Amy Hilmirda Daud said...

Akak tak pernah rasa lagi tembikai betik, jumpa pun mungkin tak kenal.
Masak yang ringkas-ringkas aje dana, senang dan yang penting habis tak membazir.

Norhayati Mohd Isa said...

Akak ada lagi durian frozen tu..
Ingat nak buat lah serawa durian..
Terliur pulak tengok serawa dana๐Ÿ˜Š

hainom OKje said...

Tembikai betik? Takbpernah dengar ah Dana.... Sedap ke rasa dia Dana?

Ha a.... sagu tu mmg dessert paling senang nak buat tp kalau dah malas tu tak terbuat jugak weyh....

norhidana miswan said...

k Aryan Azra- tembikai betik tu terkenal kt terengganu kak, negeri lain tak tau... tempe tu bila tingin, sbb klu kt kg buka itu je.... jarang mkn brt2

Inani- hehehe sesekali nani, ni pun mcm tingin nk mkn ns impit ngn lodeh lak

k Amy- dia selalu ada area terengganu kk, n ada musim tak sellau ada

k Norhayati- apa lg jom berserawa kak, klu mkn durian gitu je rasa lain lak

k Hainom- selalu area terengganu yg ada kak, tempt kite mmg ssh nk jumpa
sagu tu mmg, klu mls nk msk santan kite boh susu sejat je hehhehehe

NanyFadhly said...

Masak memang best, Kena selera dengan kita. Boleh terus sekaligus untuk sahur.

Warisan Petani said...

Dah ngences ni tengok makanan2 petang2 gini.