teman2....

Tuesday, November 19, 2013

masak2 di hujung minggu


as salam sume kwn2,

selamat hari selasa semua yek, nsb lah arini aku tak ingat hari rabu heheheh.... asik nk awal sehari je keje nyer kan... korang kt umaha da tak rancangan feveret? aku nih jenis suke nengok rancangan msk2 mcm masterchef, 5rencah 5 rasa, segala mcm rancangan msk2 kt afc rancangan mkn2 pun layan... pastu aku cube2 lah msk ikut suka aku... aku nih jenis suke try test nk msk apa2 heheheh... kalu menjadi orite gk tuh, kalu tak lenkali jd ingatan..

ni bukan cite masak2 tp cite Ikal Mayang langgan kt astro first... best tau citenyer kebanyakannye utk wanita
korang kenal tak chef nih? msk dari hati msk with iman... suke dgr chef nih selawat lah time msk
hari sabtu msk ns minyak... tp lauk aku bt ayam bakar kari campur2... lps tgk rancangan chef ammar lah nih
ni hasil yg dh siap.... sedap jugak... kene lak tu ngn ns minyak tuh hehehehe puji diri sendiri betul lah
taraaaaa.... pakai beras biasa je, takde basmathi pun
hari ahad bt epok2 lak... tp rasa cam tak puas hati nnti nk bt lg... aku dr kecik mmg ni lah kuih feveret sampai ke tua nih... 



p/s: otak skrg nih mcm2 fikir makngah 2-3hari nih senyap je, risau lak aku... kot2 dia mrh ke terasa ngn aku ke... tak syok lah kn kite duk serumah tp tak berckp sgt

Published with Blogger-droid v2.0.10

19 comments:

emy pokden said...

nah..nasi minyak ktorang mmg tak guna basmathi pun...mmg masak guna beras biasa...hehehe...rajin masak kawan ku ni...rancangan tv pun tgk yg masak2 jer ni

Acik Erna said...

assalam Dana..acik memang sedang lapar ni..tengok gambar nasi..bertambar lapar hi hi

Cho Zila said...

kalau jadi jiranni cium bau jer ler yerk... baguih kalau rajin memasakni.. akakni masak benda yang akak retijer.. jarang mencuba..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Amboi,sedapnya akak masak. Ni kalau tunjuk kat chef ammar ni mesti dia suka. Sebab ada orang masak degan iman :-)

ummuaidan said...

dana akak tgk mmg pandai btul msk camour2 cam ayam tuh..tgk pun dah terliur..hehe

aizamia3 said...

psstt: cer tanya kat makngah nape dia tak nak cakap macam biasa.. dia ok tu.. ;)

hainom OKje said...

Karipap ni pun faveret OKje.... cuma tak pernah cuba buat je...satu hari nanti nak trylah..

lieyalatif said...

sempoi menu ko beb....sedap tu ayam bakar kari....

eh aku tak penah seumur hidup buat karipap....nampak mcm rangup karipap ko ni dana....pandai ko buat kan...

norhidana miswan said...

Emy- aah itulah kan,jnji sedap je jd nyer jadi lah... tgk rancangan msk2 sambil tambah2 ilmu nk msk konon nyer

Acik Erna- w`slm acik... hehehe dh mkn lum tu acik

k Chozila- ish2 kalu lah akak jiran dana comfirm dana antar umah akak tiap kali msk spesial...biar sama2 gumuk

PMDR- hehehehe.... kene gelak ngn dia adalah

k Ummuaidan- heheheh dana jenis suke yg msk campak2 nih kak, tp kadang2 ada yg tak jd gk

k Aizamia- huhuhui dh tanya tp diam je... dhla akak jenis suke berckp

k Hainom- bt sndiri puas kak... isi pun blh letak penuh2

Lieya- hehehe menu org malas lieya... hehhe try la bt karipap lieya... dia nyer pastry aku gune minyak pns je

cheq da said...

Bagus kan.
Dapat jgk relese tension kalu bo masak

aine ainun said...

suka gak tgk chef ammar
tp blum pnah try resepi dia

Dee said...

sedapnya food yg dana masak..

pasal mak ngah tu cer dana tanya..yelah mana tau kan..

Qhaifa Nur said...

dana, ayam bakar kari tuh sedaplah...macam2 ada

epok-epok tu sedap juga...rajin dana buat

Karukord jagau said...

kita x minat sht rancangan masak2....tp mkn ja apa yg dh siap masak ^_^

Daddy Ziyyad said...

hahaha....
penangan chef amar!

tapi mmg best kan beliau..:)

Aida78 said...

salam rajinnya masak dik non ni....kalu rumah kak dekat mesti dah hantar sepingan kan...nyeh hi2....

Seri Selaseh said...

untung suami & anak2 kat rumah dpt isteri/mak yang suka masak. Poket suami pon tak la cepat kering sgt. kira rezeki gak ni

norhidana miswan said...

Cheqda- heheheh kalu hari2 kadang tu takde idea gk kak, blh mendtgkan tension gk

Aine- kadang dia nyer cara msk tu simple je AA, mana yg senang blh la cube

k Dee- boleh la kak, nampak je cam sdp kadang tu heheh...

k Qhaifa Nur- alah kak, dana jenis suke epok2 yg inti banyak, kalu beli kadang inti ciput, kadnag pastrynyer rapuh sgt..

en Jagau- hahahah laki mmg lah

Daddy Ziyyad- betul2...bila dia selawat lah zikir lah, mcm2 doa dia baca... jd seronok lak

k Aida- hahahah boleh kak, meh jd jiran dana

Seri Selaseh- kadang redha je org kt umah bile bini takde idea goreng tlr ddr je

lizz said...

Dana ayam bakar tu special..lizz kalo negk rancangan masak2 ni mmg lepas tu berkobar nak masak...