teman2....

Friday, January 7, 2011

buah kegemaran

as salam sume kwn2...

sorry lama aku menghilangkan diri... mls n tak de gambar or cite bst nk kongsi kt sini, ok
kali nih aku nk kongsi ngn korang buah yg dh jadi buah wajib utk aku sejak peknen nih... aku tterbaca kt majalah wanita psl buah nih buah kiwi... yg ada asid folic yg tinggi juga blh mengawal tekanan darah tinggi.. banyak lg khasiatnyer tinggi ngn vitamin C n mcm2 lg lah... tp aku suke n tpaksa suke buah ni sbb dia blh kwn darah tinggi... ahak...
so, tiap2 ari aku mmg akn makan sekurang2nya sebiji... sedap gk... korang pun msti try



6 comments:

Ciklinn said...

kiwi mmg sgt bagus... akk kalu pegnnt mmg BP tinggi punyer... tapi dah ada pengalmn dg mereklekskn diri BP pun akn slow jerk...

Citarasa Rinduan said...

dana--
jaga diri elok2 yer
kirim salam en edy

psst: kak pun suka buah kiwi...samalah...

zee nazeri said...

Jus kiwi best..masam2 manis..

norhidana said...

ciklinn- hehehe petuanyer rilexkan diri je ek kak blh trn BP? heheheh itulah kadang muak gk telah hari2 tp utk kebaikan takpelah

k ayu- heheh insyallah kak... dana ni baru2 belajar je suke buah kiwi nih kak

zee- hehehe jus dia saya jarang minum tp buah dia mmg hari2... tingin gk bt jus nih

☆ lieya latif ☆ said...

BAGUS KO dana amalkan pemakanan yg sihat2....mmg bagus pun buah kiwi ni...byk khasiat asid foliknye....aku suke gak buah ni.....belah due, patu korek2 ngan sudu nak mkn heheeheheh

norhidana said...

lieya- itu pun lps aku membaca kt majalah wanita beb...skrg rajin la aku beli majalah kelurga,mingguan wanita... dulu mmg tak penah la beli skrg mmg tiap2 minggu cari, kene ada stok kt umah