Thursday, October 25, 2018

Photo diary # 23/ 2018 rutin sebagai suri rumah/ pengasuh

 As salam semua kwn2,

Salam khamis kwn2....
Lega hati anak bujang dh abis periksa akhir tahun
walaupun dia bila di tanya ok boleh jwb soalan, ok je...
suruh belajar pun dia bt dek je.... takpe lah kite redho je

Aiyan ni mmg ada rutin yg sama setiap hari
Tiap pagi dia akan bfast dlm kul 6.40 pagi, bfast kedai sama menu sama...
Lps tu dia akan beli donat atau kuih lain kalau donat takde, utk dia n kwn2 dia
setiap hari ya... kuih2 tu dia akan beli tanpa miss.... kalau kita pujuk kata tak payahla beli hari ni beli esok... mmg dia akan nangis la, jd kita biarkan jelah

Anggapla mama sedekah kt kwn2 aiyan kan...
Sebagai pengasuh dia time balik sekolah, tiap hari belikan lunch n kene pau aiskrim, tu pun hari2 dia nk beli sejak ada kedai puspanita kt lobi opis mama
Walaupun ada mcm2 jajan atau makanan ke kedai puspanita tu, dia cuma akan beli 1 je aiskrim...sbb mama dh pesan, nk beli blh tp 1 barang sahaja n dia ikut

Jom la kwn2, layan gambar apa yg ada yek...
sorry la terbebel panjang lak

Selalu kuih dia rm3, tp pagi td rm6... tambah utk kwn2 n cikgu alahai

Nasi ayam beli kt kedai puspanita RM7... ni mmg utk suap aiyan je, mama mkn salad ngn tomato je hehehhe


Muat elok je cuma seluar panjang sikit... baju yg aiyan pilihkan bt adik ecahnya

alhamdulillah, ada kwn opis belanja sempena dia bersara, dpt nasi arab... simpan utk bwk balik


rutin kt umah, cili api buang tangkai, cuci pastu simpan dlm bekas bertutup... mmg tahan lama

teruja masa papa bwk balik telur pindang masa pi kenduri kwn opis nya...

telur pindang... aduhai sedapnya 


Kalau tgri rasa lapar n mls nk beli makanan lunch, ni jelah menu aku... kopi o ngn sekut hup seng ni


9 comments:

farhanna jafri said...

jarang tengok orang bagi telur pindang tapi tak mampu nak makan sebab rasa herba tu strong sangat

norhidana miswan said...

Farhana- tulah kt kl mmg jarang sgt, klu kt kampung akak di johor mmg biasa jumpa tp skrg ni dh makin kurang.... mmg ramai tak suka sbb ada bau tu... tp ok lak buat akak

Mrs. A said...

Sekut hap seng sedap heheheha Mrs. A suka makan cecah dengan nescafe

Nooriah Abdullah said...

Kaknoor tk pernah makan telor pindang tak tau dimana nak cari di brunei ni lah Dana

NanyFadhly said...

Belum pernah makan telur pindang tuh. Sedap eh? Hehe..btw, biskut cicah kopi tu sedapnya lahaiii~

norhidana miswan said...

Mrs A- tulah, cicah ngn air apa je pun mmg layan

k Nooriah- kt brunei mmg takde org jual ye kak? klu akak rajin tryla buat... sbb guna banyak daun2 herba kak... nk rebus pun lama...

NanyFadhly- saya suka, sbb tu sya ckp sedap... tp ada juga org tak akan suka sbb rasa tlr dia mcm ada rasa rempah sikit... kadang bau biskut yg di cicah air tu mmg bt org yg tak nk pun jadi nk cicah sekali

Aiezza Sue said...

Baik aiyan belikan kuih utk kawan2, tp klau dah hari2 berbunyi jugak klau saya๐Ÿ˜…..tp takpe la anak bujang sorang layankan dulu.telur tu pernah terhidu Masa proses merebusnya terus Tak berani nak makan๐Ÿ˜‚

OKje said...

Hihi.... secara tak langsung tambah pahala jugak tu Dana. Pahala beso tu bagi org makan..
Teringin lak nak minum air cicah biskut Dana

mamapp said...

Sekut cicah kopi alahai sedapnya.. lama x makan telur pindang. Dah rare skrg ni kan