Monday, October 1, 2018

Dia dan cermin mata

As salam semua kwn2,


Hari ini si anak bujang pakai spek mata baru dia, spek mata hijau tu

Dia yang pilih kan... janji dia happy
Sepanjang 5 tahun dia pakai cermin mata ni, dah macam2 gaya n bentuk tau... jom kita tengok fesyen spek mata aiyan.

Kami mula bawa dia untuk jumpa pakar mata pada 2012 lepas paed sarankan.  
Dia mula pakai cermin mata tahun 2013 masa umur 2 tahun lebih, tp masa tu dia tak berapa nk pakai sangat, mungkin tak selesa
Masa umur dia 3 tahun lebih dia sendiri yg cari cermin mata dia bila bangun dari tidur n lepas tu dia sendiri pandai nk pilih cermin mata gaya mcmni, warna mcmni.... 

Cermin mata warna hijau ni, dia ya pilih tau... nk dapatkan cermin mata ni amik masa 2 minggu, harga cermin mata dia pun agak mahal jgk la, sbb kami nk dapatkan cermin yang nipis untuk dia.

💛
Gambar pagi tadi sebelum pergi sekolah (sila abaikan sepah2 kt belakang tuh ye... lum sempat kemas)

spek mata yg org selalu kata sama mcm mama.... sbb bentuk cermin mata kami yg hampir sama
dia pakai cermin mata ni bulan 5 / 2017
dia mula pakai spek mata ni masa 2015 hingga 2017
spek mata ni sempat pakai kejap masa tahun 2015 tp kecik sgt kesian mata dia, spek semetara je sebelum tukar bsr skit

masa ni tahun 2015, masa dia kt taska masa umur 4 tahun

mula2 pakai spek ni masa dia umur 2 tahun lebih pada tahun 2013

10 comments:

Inani Hazwani said...

Comel Aiyan pakai spek warna hijau. Dari jauh dah boleh nampak lepas ni. Heheh.

aryan azra said...

aiyan comel je dia..dulu2 kecik je sekarang makin comel haa

Etuza Etuza said...

Aiyan namanya..alhamdulillah ayah dan ibu Aiyan amat sayang Aiyan..
semoga Aiyan berjaya di bidang akademik ya..

Etuza Etuza said...

Terima kasih ya follow blog Etuza..

Warisan Petani said...

Mudah2an Aiyan selesa dengan spek mata yang baru ni.
Nampak kemas

Kakcik Nur said...

Semoga penglihatan Aiyan sentiasa bertambah baik...

Mia Liana said...

comel aiyan ni.... moga membesar dengan bijak ya..

norhidana miswan said...

Inani- hahahha tulah, suh pilij lain tp dia ttp nk yg itu

k Aryan Azra- tulah kak, dulu org selalu kata tak padan ngn mak pak nya skrg ni.... hambik

Etuza- ya, nama manja konon nya... sama2

wak WP- tulah wak,jnji dia pakai n jga elok2

Kakcik Nur- mekasih kakcik

Mia Liana- amin... mekasih

Anonymous said...

Salam singgah sini. blog saya https://cararesepi.blogspot.com/
Jangan lupa kunjung balik ya.

Norhayati Mohd Isa said...

Byk koleksi spek mata ayyan ye..