Thursday, September 27, 2018

photo diary #20/2018 kisah mama

As salam semua kwn2,

Kejap je dh sampai khamis yek, mak n pak yg anak2nya duduki UPSR mesti harini dh lega skit, tinggal UPSRA pulak ye minggu depan.  

Selalu cerita pasal aiyan, psl mkn2 masak2 ni cite pasal tuan punya blog pulak.  
TP blog aku nih mana blh lari dari cite pasal makan2 kan, udah hobinya masak... makan heheheh

Yok layan gambar yg ada yok kwn2... 


ujung minggu lepas, hari sabtu...
buat sambal totok nk dilawankan dengan ulam petai n ayam goreng krup2 permintaan aiyan
kelmarin aku teringin bt urap@keluban @kerabu... ini dia punya kelapa yg dh digaul dengan bahan2 n di sangan

lepas sangan, kita gaul lah ngn ulam yg ada, ada daun ubi ngn daun selom je.... sedap wei...
jenis urap org jawa yg ada campur biji cekur


semalam time amik aiyan kt umah maktek, amik gambo ngn ecah dulu... 

semalam petang hujan lebat, sampai umah siap2 msk sup daging ngn sayur... takde lauk lain
mkn lak ngn bawang putih ranggup yg maktek buat... perkkkh layan
lagi kt opis ni yg aku letak brg peribadi, boh makeup je dlm situ... 

kwn2 opis pun terpikat, color lipstik sama tp bila 4 org ni pakai warna jd nampak beza... 

tgh terpikat ngn lipstik sobella... lawo pulak kan... tiap hari pakai tukar2....


warna lipstik untuk 4 jenis lipstik tuh... kalau dh perempuan kan




11 comments:

Amanda Suria said...

Lawa plak plak kaler lipstick Sobella tu...

Amy Hilmirda Daud said...

sambal totok tu akak tak pernah rasa lagi, minta resepi ... heheh.
cantik kaler lipstick tu

Warisan Petani said...

Ada lagi sambal totok zaman ni ek

norhidana miswan said...

SA- aah lawo jgk SA, harga pun berpatutan... mmg boleh try

k Amy- cantik lipstik tu kak, lg bila org yg jd model perasan bibirnya mongel... ada kak, penah share kt resepi sambal totok

wak WP- hahahhaha adalah wak, dh org jawa, selamanya lah ada...

Jaja Zaleha said...

Cantik la kaler lipstik tu..tapi saya ni tak reti sangat berlipstik hehe. Tapi memang gojes!

Etuza Etuza said...

Makanan jenis kerabu ke tu..sedap2 belaka..follow blog saya ya

Norhayati Mohd Isa said...

emmm sedap pulak tengok sup daging dana..
Mkn hujan2.. hirup kuah.. nikmatnya..

Fieda Zan said...

tudung tuu

norhidana miswan said...

Jaja- cuba lah, mana tau sesuai ngn bibir tu n jth suka

Etuza- aah sejenis kerabu, nnti follow... tq

Inani Hazwani said...

Sedapnyaa sup tu kak Dana. Eh cantik cantik jugak warna lipstick Sobella ni, berkenan pulak tengok.

Zulfadly said...

sambal totok tu mengancam