Tuesday, October 9, 2018

JJCM di MATHAF 2018

As salam semua kwn2,


Ini cerita minggu lepas, khamis malam sabtu.... kami jalan2 ke MATHAF ( malaysia thailand halal food festival) di giant setapak.  Kami tak mo pegi hujung minggu, mesti ramai org jadi kami pegi la mlm tu... mlm hari kerja...

Kami pergi ber3, tak tau apa yg nk di makan sangat, yg dua beranak tu cari nasi goreng dulu, pastu baru la aku jln2 ngn aiyan pusing2 tgk apa yg boleh kami beli.  Kami pun beli sikit2 apa yang nk makan je, sbb takut beli macam2 kang tak termakan lak.  Kira puas hati jgk lah sbb dh pernah pergi MATHAF ni, selalu tgk kwn2 tayang kt fb je heheheh

Bagi aku, tempat ni mmg strategik n sesuai, sbb paking yg banyak n luas.  Kebersihan pun terjaga sbb ada banyak plastik2 hitam yg disediakan n takde nampak sampah merata2... kalau pergi ramai2 mesti lagi seronok sbb blh beli macam2

bkn main hepi 2 beranak nih kan


ns goreng sutun... rm7, oklah rasa dia ... tak pedas tapi sesuai la utk aiyan

kerabu kaki ayam, tp lastnya aku tak lalu nk mkn sbb... putih sgt kaki nya hahhahaha

ni je menu yg murah rasanya, ayam grg tu rm5, kerabu ayam rm7 aku tak beli... kwn2 kata mmg sedap n pds

rasanya gerai paling luas n besar, jeruk2... aku amik gambo je... tak beli pun... tak berani lah nk mkn... tkt batuk

beli jgk dimsum tu 6 ketul rm10, nasib lah sedap n isi penuh... 

beli apa yg aiyan reti mkn je... kami kejap je kt situ... 

selain beli kacang2 aku terbeli ini... alahai

9 comments:

Kak Wawa said...

sedapnyaaa..

ejulz said...

waaaaa.. sedap2 makanan :)

Aiezza Sue said...

yang terbeli tu yang paling menarikπŸ˜‰..nak try jugalah selai bekenan tengok Dana pakai macam2 kaler koleksinya dia haaπŸ‘Œ

norhidana miswan said...

k Wawa- sedap tp bila mkn tak ramai jd tak berapa meriah gtu

Ejulz- cuma kene hati2, klu ikut napsu semua rasa nk beli tp tkt tak termkn je

Aiezza- tulah, ter sbb takde dlm plan pun nk beli tudung tuh

Mila@Rimbun said...

selalu gak nampak pesta mknn thai camni kat tempat lain, tp x pernah singgah hihi.. next2 bolehlah singgah kut

Cikna said...

camne boleh putih kaki ayam tu ye... cikna pernah g skli kat MATHAF, BAHAU xde ape yg menarik sdhnye beli dim sum sebekas je, pasni xpegi dh kot...

Norhayati Mohd Isa said...

Hahaha..
Tudung boleh terbeli pulok ye πŸ˜‰

Inani Hazwani said...

Macam macam ada, Nani tak sempat pergi pun haritu padahal dekat aje dah.

ShirVen said...

Selain mkanan yg sedap, sempat juga terbeli eh sis 😁😁