teman2....

Monday, August 24, 2015

Hantu Petai

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin yek kwn2 semua... sile jgn lemau2 hehehhe

arini ramai kwn2 yg tak sihat... cuaca pun kejap ujan kejap panas kan... aku lak mintak2 kekal sihat sampai raya haji nnti hehehhe... almaklum thn ni nk raya haji kt johor....

Korang suke petai? tahap mana kesukaan petai korang?
aku.... suke je mentah or masak pun aku ok... tp kan
adik aku, maktek lg antu petai... hhahahaha
2mlm berturut aku msk sambal bilis petai huhuhu.... sekali msk 3papan petai jd mangsa...

dua hari berturut aku msk resepi sama.... sambal bilis petai...
ni perbualan aku ngn edy sbb edy ingat sambal bilis petai ada lg hehehehe



kebetulan aku msk makaroni kt umah... trs maktek campurkan sambal bilis petai ngn makaroni... oh adikku

p/s: tahniah pemain JDT dpt bwk balik piala.... walaupun aku tak penah lyn bola tp tertempias jgk lah hehehe

18 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akak pun suka petai..
Baru2 ni masak sambal tempoyak petai..
Kena rajin cuci tandas hari2 ni kan Dana :)

mshazadoes said...

akak nak resepi :P

Kakzakie said...

Kalau duduk dgn bapak kakak hari-hari boleh makan petai Dana sebab kami ada pokok.

Kakak ni sebab dari kecik dan ada pokok banyak jadi dah kurang minat.

Bbwana adienia said...

Wana x pndai mkn petai..dah try tapi x boleh masuk..best ja tengok org lain mkn ckp sedap..

norhidana miswan said...

k Nurhayati- hehehe suke biasa kak tp antu tu yg parah hehehe

Mshazadoes- insyallah esok akak share resepi ek

k Zakie- hehehe kt kg pun ada pokok petai keliling umah, tp entahla kak... bile kt kl ni jarnag2 jumpa...

norhidana miswan said...

Bbwana- sedp wana, try yg dh msk jgn mkn yg mentah....

ohpanduan panduan said...

Memang sedap petai buat sambal ikan bilis..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Saya pun hantu petai juga jika ada petai macam ni.

Jobdirumah Buat Duit said...

Bila makan petai. Tandas bau lain macam sikit. kena cuci dengan sebaiknya.

emy pokden said...

Dahsyat katik...
Tp makaroni petai mcm aku takleh telan
Mkn ngn nasi ok lagi kot

Daddy Ziyyad said...

hahahahahha..saya dah tgk gambar2 ni kat FB awak..

ikan bilis petai....OK...

bila makaroni petai...waahhhhhhhhh...mmg hantu petai!

Yeayyyy..JDT juara Liga Super!!!

Daddy Ziyyad said...

hahahahahha..saya dah tgk gambar2 ni kat FB awak..

ikan bilis petai....OK...

bila makaroni petai...waahhhhhhhhh...mmg hantu petai!

Yeayyyy..JDT juara Liga Super!!!

sue mohamed said...

hehehe..saya pon suka petai kikikiki

lieyalatif said...

aku salah satu hantu petai dana kakakaka

pagi tadi aku tapau nasi dagang...tgh nak bayar tu aku nampak sambal petai plak ...dah nasi dagang aku belauk acar, gulai ikan ngan sambal petai kahkahkah....

lauk first ko tu win....sedap woii mkn ngan nasi panas2....

norhidana miswan said...

ohPanduan- ya betul tuh...

PMDR- hehehe mmg ramai peminat petai yek

Jobdirumah- itu mmg udah semestinya

Emy- hahahah tu lah aku pun tak lalu

DAddyZZZ- hahaha itulah mmg dahsyat kepetaian maktek

Sue- sapa tak mkn petai rugi kan hehehe

norhidana miswan said...

Lieya- blh geng lah ko ngn adik aku.... ns dagang lauk sambal petai mmg rare hehehhe

yanie yusuf said...

wahh boleh ye makan macaroni dengan sambal ikan bilis petai..cam sedap je ni..leh gak try.. buat goreng..

aryan azra said...

ini dah sama kes dengan suami akak nih,memang hantu petai