teman2....

Wednesday, July 29, 2015

sentap di hari raya... Aidilfitri johor ep.3

as salam sume kwn2,

selamat hari rabu yek,

msh ada yg blur ke? ke yg msh cuti raya? or ada yg marah or sentap... semalam ada berita yg menggemparkan malaysia, huhuhu politik malaysia mmg agak celaru akhir2 nih... harap semuanya akan ok saja

Cite raya ke dua mmg tak kemana n tak beraya sbb raya ke2 umah kami di serbu oleh makcik pakcik sedara mara kami dr serata tempat... mmg bizi gile kt dpur, kejenyer msk basuh pinggan masak bsh pinggan n cwn.

Raya ke3, dlm kul11 lebih kami gerak utk balik beraya kt Kerteh, alhamdulillah jalan tak jem n semua berjalan lancar, dlm kul 5 ptg sampai lah kt kampung. Cerita raya kt kerteh tu kita simpan sbb arini nk cite psl ke sentapan aku kt adik2 ku yg 4 org tuh

kt pontian kn ada tmn baru, yg di hias cantik....  masa balik kg time pg bazar ramadhan duk usha jgk tp tak sempat bergambar, tup2 adik2 aku tayang gambo depa kt sana... sentap lah akak nyer
Pas balik dr beraya trs diaorg kesini... klu ada gambar mlm lg aku sentap kot

dr pintu msk...

siang hari tak lawo sgt kalu mlm baru cun ngn segala lampu2

welfie 4 beradik yg bt aku sentap... 


kalu aku ada sekali msti blh pakai baju sedondon lg... 



depa mmg pantang nampak kamera... 



kt sini mmg tempat yg jd pilihan... hapa nama mahkota ke apa tuh




sampai ke arini pun sentap lg aku nih ngn depa bile tgk gambar2 nih... 

8 comments:

Kakzakie said...

Semua daerah di negeri Johor memang kena ada crown itu Dana. Kalau di JB ni lagilah banyak. Kat Danga Bay, Scudai, depan Johor Jaya, Ke Pasir gudang, Ke Kota Tinggi semua ada crown tu. Di buat dulu sempena pertabalan sultan. Betul kalau malam laaagi cantik. Tapi entahlah Dana rasa macam membazir bila dah satu crown tu boleh buat banyak rumah utk org yg kena banjir rasa macam tak adil pulak...

Seronok raya balik kg kan:)

lieyalatif said...

ehh ye laa dana...lawa taman tu....nampak betul kejdtan nye...bangga aku beb heheheeh

oit jgn sentap2...kang weekend pi balik johor...adoi kalo laa byk duit tiap2 weekend balik johor kan dana....aku pun same.... heheheehehe

aizamia3 said...

hehehe.. dah agak sentap pasal crown tu ghupenya..
bertabahlah Dana.. lepas ni ada peluang amik gambar pepuas.. ;)

LYAfrina said...

cantik..n kretip..mcm pkai crown tu..hehe

raya ke 3 aritu lya raya kt kerteh gak.. lya pon ke mesra mall... rsanya kita bselisih kot time tu.. huhu

norhidana miswan said...

k Zakie- oh ye ke kak, sume daerah ada crown tuh, heheh... mmg agak membazir lah kan... depa mmg gitu...

Lieya- hehehe entah bile lah dpt blik johor, lg 2 ke 3 bulan kot...

k Aizamia- heheheh lambat skit lah kot kak. sentap lah... depa dh dpt dulu

Lyafrina- itulah lya, dh dkt sgt tp mmg blum rezeki kite lg kot kan

cheq da said...

Saboor jea la

Bbwana adienia said...

cantik la baju sedondon tu..seronok tengok ^_^

aryan azra said...

hahaha sentap sentap sebab tak dapat wefie sesama ye