teman2....

Monday, July 6, 2015

mari kite menyiput

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin yek semua, arini tak la lemau sgt tp ya Rabbi mls gile nk mkn sahur pg td, sanggup aku telan kurma 3 biji ngn air suam je, paprik campur pun aku tgk je tak terliur nk mkn... ada lg 10hari je, kalu hari2 sahur kurma 3 biji je blh kurus tak hehehehhe....

aku ni kn org kampung kan, jd nyer selera pun org kampung, tingin ko nk mkn siput... bkn siput sedut tp kuih siput tuh..... mmg kt kedai melambak ada jual cuma nya tak kene ngn selera aku. Kt kedai selalu rasa kari je, aku lak jns suke style mak aku buat... takmo yg kari2 tuh

Jd gigih aku mintak resepi ngn mak aku nk bt mlm td, buat 1kg je pun.... mengentel sorang2 je boleh je siap jnji aiyan tak kaco heheheheh... Ini bkn utk raya ini utk mkn saja2 tingin ngunyah2, kalu utk raya nnti2 lah bt hehehhe

tp korang tak pyhla harap siput aku tuh comei2 mmg agak beso... kire anak siput dewasa hehehe

ni yg dh setel goreng tunggu masa nk msk dlm tupperware.... 

p/s: tahun ni banyak betul berita sedih di bulan puasa, moga semuanya tabah menghadapi

8 comments:

Kakcik Nur said...

Rajinnya Dana. Tapi puas hati buat sendiri, kan? :)

norey said...

Dana..kalau rajin...tolong la buat..akak tempah dengan Dana... hehhee

norhidana miswan said...

Kakcik- kalu tingin mmg sanggup bt kakcik... mmg puashati bt sndiri

k Norey- tak rajin nk amik tempahan kak, klu utk mkn sndiri tu blh la

wahida said...

beb, apa kata ko pas sikit kat aku ni ha...huhu...

Cho Zila said...

ingatkan projek ahad lepas .. . tak buatpun... isyh teruk betoiler akakni dana..

aizamia3 said...

kuih ni senang nak buat tapi penyakit M tak hilang2 lagi.. huhuhu..

norhidana miswan said...

k Wahida- hahahah meh2 dtg umah aku

k Chozila- heheh dana pun lama nk bt tp tergendala je kak

k Aizamia- hehehe mls nk mengentel tuh je kak

LYAfrina said...

waaa..rajinnya..