Thursday, July 30, 2015

Godak dodol aidilfitri johor ep.4

as salam sume kwn2,

2hr sebelum raya abah aku kata nk bt dodol, ok fine... selalu ada pekerja indon yg tlg tp masa tu takde...
jd nyer.... kami 5 badik la yg kene buat, abah buat yg ssh2 mcm bancuh n sebagainya pastu godak kami lah 3 badik sbb yg lg 2 badik dh bt keje2 sebelum pengodakkan itu, aku maktek n alid yg godak... mencabar oooo

selalu abah buat dlm 7 ke 8jam  sbb kali ni buat tak banyak abah kata 6jam pun ckp lah, tp sbb kami ber3 kata tak larat sgt sgt sgt abah pendekkan jd 4jam lebih je huhuhu... tp hasilnya mmg sdplah siap boh durian lg.... pastu time raya aku ckp, sapa komplen tak sdp aku sentap hahhaha


rasanya dlm 50biji kelapa... abah bt jgk lah skit pastu dia pi jemaah suboh kt masjid, aku lah yg siapkan smpai abis 

masa nih awal2 lg... masih cair, godak pun blh lama2 sbb tak pnt n berat...
bdk baju semut tuh penyibuk saja

masa nih lps dh godak 3 jam.... kalu ikutkan abah kata nk kene godak 5 ke 6jam tp kami semua tak larat kui3... 

setelah menggodak selama 4jam lebih ni lah hasilnya... pnt oooo semua sakit lengan n melecet tpk tgn

13 comments:

  1. Rindu suasana nak buat dodol tu.. ;)

    ReplyDelete
  2. Lamanya kakak tak kacau dodol Dana
    Kanapa tak hantar rumah kakak satu plastic tu
    Kakak pun ada kat pontian tau masa raya 1-2.

    ReplyDelete
  3. k Aizamia- huhuhu thn dpn takmo dh kacau dodol... tak larat

    ReplyDelete
  4. Memang seronok kacau dodol raya macam ni. Rasa suasan raya.

    ReplyDelete
  5. Teringin juga nak kacau dodol macam ni. Mesti seronok.

    ReplyDelete
  6. aku dulu jaman kecik2 buat gak sendiri dana...rajin wooo abah aku dulu...tapi tu laa sejak dah tak kuat ni tak buat dah sendiri...seronok kan kaco dodol sendiri nie...aku sure sebat sepinggan yg lembik2 tu.....sedapppp.....

    ReplyDelete
  7. sedapnya dodol..susah nak dapat dodol yg sedap

    ReplyDelete
  8. k Zakie- hehehe kene contek2 lenkali klu blik kg kak

    OHpanduan- seronok kalu ramai2 kalu tak ramai fengsan

    PMDR- seronok awal2 lama2 kepenatan... lagi2 bln pose

    Lieya- hehehe dulu pekerja indon yg bt, ni pekerja malaysia 3 org mmg tak larat lah

    Mshazadoes- hehehe nsb sdp tau

    CheqDa- sdp sbb kami adik badik yg bt kak hehehe

    Aryan- itulah, dodok tradisional selalu sdp

    ReplyDelete
  9. mmg suasana hari raya nih..kacau dodol

    ReplyDelete
  10. saya suka makan dodol time tengah cair, panas-panas dalam kuali tu..

    ReplyDelete
  11. Wah sedap ni dodol..lame tk makan.

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...