teman2....

Wednesday, June 18, 2014

Dugaan Rayyan Izzan hari ke 4-8

as salam sume kwn2,

arini takde WW lah yek kwn2, layan kan jelah aku membebel.... kite sambung ari isnin nyer ntry yek... 

hari ke4 iaitu hari sabtu doc dh bukak plaster kt jahitan dia, sblum ni bertutup tau tmpt jahitan tuh, pas dh bukak tuh doc dh suruh kite mandikan aiyan mcm biasa.... masa tuh mmg ngeri tgk jahitan nyer tp nk tak nk mmg kene hadap, mmg kene mandikan jgk supaya cpt sihat n takde jangkitan.  

Hari ke 5 tuh sepatutnya aiyan dh boleh balik umah tp dan2 dia demam lak haritu, pospont ke isnin tp tak jd sbb msh dmm lg, ni gara2 nurse lambat cabut jarum kt leher dia lh ni...tak dpt line kt tgn itu yg tak cbt2 jarum kt leher sampaikan dia dmm, sian aiyan.... jd nyer kene lah on antibiotik 5hari... bile doc bgtau kene stay lg 5hari, aku yg menngis teresak2 huhuhui... mama yg tensen duk sana lama2.

Tp aku takdelah rasa sunyi sgt sbb tiap hari ada je pakcik makcik n kwn2 yg dtg melawat aiyan, mana bwk menan lah utk aiyan.... lyn aiyan main... terubat jugak lah rasa sedih duk kt ward tuh.



lps mandi hari 1st dia bukak plaster tuh... seeremmm rasanyer

ni lah sopa tempat mama tido sepanjang jaga aiyan kt ijn

isnin 9hb maktek balik keje je terus dtg ke ijn ngn makngah lyn aiyan main2

aiyan dpt awek tau kt sana... tgk nih suke sgt main kuda nih kt playroom... 

hari ke7 kt ward beria menulis ntah apa ntah kt playroom.... hepi je dia jnji dpt main

hari ke 8 kwn2 opis dtg lg.... si emy dh 2 kali dh dtg... dia mmg bff yg sentiasa di sisi aku di kala susah senang

hari ke8 mama dh muke takde seri... huhuhui 

mlm sebelum balik dia beria main ngn menan yg ada.... nk bg dia ralit supaya dia tak melalak je time papa dh balik mlm2

otomen pun dia pakaikan stokin jgk... 

p/s: msh berharap aiyan jd kuat mkn... sbb doc n nurse kt ijn tuh bgtau aiyan akan naik bdn pas operate nih... huhuhui hrp2nyer cpt lah naik bdn dia

24 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

sedihnya tengok gambar yg no.1 tuh dana..kalau akak mmg tak sanggup tengok dana..akak rs dana pun lebih dr itu kan sedihnya...tp mmg btullah aiyan nie budak yg kuat semangat..moga cepat sembuh ya sayang..

norhidana miswan said...

k UmmuAA- tp dana ok lg ngn gambar 1st tu kak, sbb masa dia kt PICU lg trk dr tu, itulah moga dia cpt sihat sepenuhnya

Kakcik Nur said...

Dulu anak ke3 kakcik dibedah di IJN waktu berusia seminggu. 3 minggu juga kakcik menginap di situ. Sekarang usianya dah 17 tahun. Alhamdulillah dia membesar dengan sihat. InsyaAllah, Aiyan pun akan membesar dengan sihat.

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- ye si mata sepet tu ke kakcik? hrp2nyer aiyan akan membesar ngn sihat mcm anak kakcik...

hainom OKje said...

Danaaaaa...takutnya OKje tengok seram.... Yelahkan dah terpaksa hadap .....ngeri tak ngerilah kena hadap jugak...

Sukalah Aiyan yeh ramai pelawat hehe....Nampak dah sihat dah tu Aiyan....siap boleh main lagi ngan mak teh...Moga Ayyan cepat sembuh yeh...

Sapa kata tak berseri....serious OKje tengok come je Dana tu walaupun tak pakai makeup pun...



Kakzakie said...

Entahlah kenapa airmata kakak pulak yg luruh Dana. Kesiannyaa...

Dana ambillah kekuatan spt yg kakcik kata tu. Lagi kecik anak kakcik baru seminggu. So kakak pasti Ayyan pun boleh!

Kuat ye sayang...

Cho Zila said...

Ayyan.. auntie jumpa kat sini pulak.. Ayyan budak kuatkan... Insyaallah akan sihatlah semuanya...

norhidana miswan said...

k Hainom- ni tak takut sgt kak, masa tgk kt PICU lg lah seram ngn wayar penuh 1 bdn... dia hepi je mama yg tak hepi

k Zakie- mekasih nngis utk aiyan kak... insyallah moga dana kuat mcm kakcik...moga aiyan membesar sihat mcm anak kakcik jgk

norhidana miswan said...

k Chozila- mekasih kak...

lieyalatif said...

TU LA DANA...aku tertanye2 camne nak mandikan semua tu...rupenye mcm biase jugak yeak.... aku yg tgk pun takut ape tah lagi ko yg hadapi kan.... ko dan aiyan serta keluarga mmg kuat.... takpe dana, ujian ni pasti ade hikmahnyer....

bagus aiyan tetap hepi dan tersenyum riang main...mmg aiyan budak hebat!

:: Cik Viva :: said...

tak sampai hati nk tengok gmbar ayyan tu..camane lah dia tanggung semua tu..huhu. Smoga Ayyan cepat baik & aktif mcm otroman dia tu..hihi

Nafira usof said...

Salam Kak Dana..

Alahaiiii.. x dapat zura nak tgk gambar pertama tuh lelama.. x sampai hati.. jatuh air mata.. huhuhu.
Kak Dana memang tabah!

Alhamdulillah.. selesa jugak ruang menunggu kt wad yer. dpt sofa pon jadik lah.. janji ade tempat tido..

tengok wajah Aiyan tengah main tuh nampak cam sihat sgt.. x de gaya lepas operate.. ceria jer mukanye.. Aiyan memang kuat!! untie bangga sangat!

Alhamdulillah.. ramai kawan2 & sedara datang melawat yer.. hilang sket resah di hati bila dapat borak2 dengan mereka kan~

Aiyannn.. kiutlah otomen pakai stokin tuh.. hehehehe
Moga Aiyan cepat sihat k~

Tihara said...

makcik doa kan moga aiyan bertambah sihat dan ceria selalu yea,take care dana..moga dimudahkan segala urusan

Sis Vee said...

tak sampai hati bila tgk jahitan tu ... semoga cepat sembuh ayyan ...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihannya aiyan. semoga cepat sembuh. Kuatkan semangat akak yea.

norhidana miswan said...

Lieya- itulah aku tak tkt sgt tgk jahitan tu sbb dh tgk kt bdk lain sblum aiyan operate, kire mcm dh ada persediaan sndiri lah

Cik Viva- dia takde pun mcm org sakit dik, mcm biasa je, mcm sblum2 dia operate

Nafira- jgn nngis dik, ada yg lg trk lg dr aiyan tau... dia mmg tak nmpak cam org sakit, bdk2 kot

k Tihara- mekasih kak...

Sis Vee- mekasih kak... nnti dana tunjuk yg skrg nih yek... dh makin ok dh

norhidana miswan said...

PMDR- mekasih dik

lelamaisara said...

kak..Aiyan kenapa? kena opprate ye.. maaf dah lama tak singgah sini...ape pon semoga Aiyan cepat sembuh dan semoga akak sekelurga tabah...

mama ila said...

aiyan kuat..walaupun sakit..still happy main2 kan...semoga aiyan cepat sembuh n cepat boleh balik rumah yer =)

norey said...

InsyaAllah...Dayyan selepas ni membesar dgn sihat..mcm anak kakcik..dah 17 tahun tu...alhamdulillah..

Menjaga pesakit dihospital mmg kena kuat dan tabah...dari kejauhan tetap mendoakan yang terbaik buat Dayyan.

norhidana miswan said...

Lelamaisara- dia kan ada jantung berlubang vsd dik, itu yg kene operate kt ijn

Mama Ila- insyallah, dh balik umah dh dik oi.... kalu tak idak la akak keje

k Norey- kak ni rayyan... dayyan tu anak lieya latif heheheh... mekasih kak

Bitt (double IS) said...

ala u...i tak boleh tengok jahitan pada badan...sobss...

semoga dipermudahkan ya wahai ibu dan anak...dan cepaat sembuh segalanya...aminn

cheq da said...

Baru boleh layan blog...sibuk memanjang..semoga aiyan makin sihat..harap dana dan suami tabah menghadapinya

Mimi Azirah said...

Ya Allah xsgip rasanya tgk keadaan jahitan rayyan tuh...tabahla ye kak