Tuesday, September 22, 2020

DEMI ANAK BULUS

 Assalamualaikum semua,

Sekarang kan tiap malam hujan, kadang petang hujan, baju kat rumah dah penuh sebakul. Nak mudah kerja hantarlah ke dobi, balik dah kering tinggal lipat je tapi itulah nak melipat baju yang dari hari jumaat punya, bercinta.

Termelalut lari dari tajuk pulak, aku ni mula-mula memang tak setuju Edy nak jaga anak-anak bulus tu, tapi lama-lama jatuh sayang jugak dengan kerenah mereka. Cuma itulah bila dia dah berlarian satu rumah geram kadang, habislah meja manik aku tunggang terbalik di kerjakan mereka. Dahla 4 ekor dia main kejar-kejar tu kadang macam apa, bukan main ligat. Lepas tu sekarang dah pandai dok panjat sofa dan cakar sofa pulak. Kene jentik telinga pun degil, cakap elok lagi lah dia tak heran. 

Baru ini cody yang biasa buat servis kat rumah kata ada promo untuk pasang penapis udara RM70 je sebulan. Jadi aku pasanglah 1 untuk membersihkan lah udara dari masalah bulu si budak bulus tu. Kalau bukak shoppee selain beli barang aku, dok lah usha mainan atau keperluan diaorang. Laki aku pun dah sibuk dok beli shampoo diaorang, ubat kutu, sikat bulu macam-macamla. Kadang aku rasa macam kene pukau hahahha. 

Daftar hari selasa, hari khamis dia pasang... dahla pemasangan tu cody belanja 

kene marah mana dia herannya, habis berbulu-bulu keluar benang sofa tu... kene cakar

mainan yang aku beli bulan lepas, dah comot sangat... ini pun dah lepas kene cuci memang ganas budak 4 ekor tu main... 

bergumpal adik beradik, lepas tu berlari-lari kadang sampai terlanggar dinding 

tempat pencakar dia, dengan mainan... semalam baru sampai

anak patung tu beli lagi sebab yang kelabu tu dah comot sangat seekor lagi entah hilang mana

32 comments:

  1. Wuaah .. anak-anak Dahla pasti kesenangan tuh punya mainan baru.
    Boneka anak kucingnya mirip betul ya ��

    ReplyDelete
  2. Kan kan, Sis memang dari dulu dah ada penapis udara.. sebab dari dulu bela kucing dah ada.. lagi tengok kucing Dana color putih, mesti meriah bebulusnya kan...
    Samalaaa Sis ko tersampuk beli barang mainan kat Shopee hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak, 2 ekor lagi anak bulus tu warna hitam... 4 anak campur emak dah 5 ekor, pun berlarian main dengan anak2nya... aduhai

      Delete
  3. meriahnya banyak anak bulu.. eh comelnya mainan tuuuu rupa kucing!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kalau 2 ekor ok lah kot ini sampai 4 ekor memang huru hara lah kalau dia berlarian

      Delete
  4. happylah anak bulus kak dana! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. segala mainan yang ada kejap je pastu hilang entah ke mana... jenis budak ligat

      Delete
  5. Demi sayang, beli macam-macam untuk anak kucing.
    Mudah, tengah aktif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, moga makin murahla rezeki kami jaga si anak bulus ni... tapi itulah penat mengemas dek kerenah sekor2

      Delete
  6. Walaupun mainan dah comot tapi tetap nampak comel... hahaaa bulus oh bulus!!!

    ReplyDelete
  7. comel ny bulus... rajin dana..siap beli mainan.. hihihi..harap bulus baik2 jangan nakal2 ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe... saja je seronok nengok keletah mereka kak

      Delete
  8. hahah..untung ada tuan macam ni.. Marah2 pun beli juga macam2..

    Semoga dilimpahkan rezeki untuk dana dan suami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. marah-marah sayang konon nya kak...
      takde anak kecik layankan anak kucing je lah heheheh

      Delete
  9. Seronok layan depa ni. Kalau kita stress2 membebel kat depa hilang stress. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah kadang bila dia buat sepah kita lg stress

      Delete
  10. suami akak tak suka kucing,dia rimas jika sicomel tu gesel2 kt kaki..anak2 dok pujuk nak bela tp aka larang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam dana... Edy yang suka anak kucing tu... dia yang rajin nak uruskn semua

      Delete
  11. anak bongsu ammi pun sibuk nak kucing. Dia kata setiap hari kat rumah mengaji ada cat..dia sayang cat..dia suap cat. mcm2lah drama nak bagi kita ni kesian kat dia hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dana ni pun kucing mendatang je tapi sampai buntin beranak, anak dia comel lh itu terbela tuh

      Delete
  12. Anak kucing masa umur begini memang kuat main habis tunggang langgang rumah dibuatnya tengok lepas balik rumah. Nak marah pun tak sampai hati hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam dana hari kerja dia duduk luar rumah, letak kt belakang rumah... dalam grill lagi tapi open air lah... kalau duduk dalam rumah tak tau jadi apa lah kak oi

      Delete
  13. Kalau ada bulus, tak boleh ada perabot sofa, habislah calar balar nanti.
    Sebab tu wak pakai perabot kayu aje pasal kat rumah wak bulusnya ramai.
    Tahun ni tambah 2 ekor lagi pendatang (entah kucing sesat atau orang buang).
    Si Kent dan si Otto.

    ReplyDelete
  14. Hi, good afternoon. All right? I am Brazilian, from Rio de Janeiro and I want to present my Blogger. New friends are welcome, no matter the distance. I would like to invite you to follow my Blogger. I'm a follower number 427.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  15. betul dana..nk melipat baju yg mggunung tulah bercinta rasa dia..
    tapi selesai juga dikerjakannya..betul x hehee

    comel anak bulus..rumah shida xbela apa2 tp blkg rumah penuh dgn kucing2 org..
    kalau ada rezeki depa selalu suami tuang wiskes..bg mkn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sebelum2 ni tak pernah bela tapi dah ada yang menumpang tidur sampai terberanak, terbela lah jadinya... hehehhe

      Delete
  16. Dah ada anak bulus memang camtu kak. macam macam nak beli. Seronok tengok semua seronok main dan boleh hidup sihat. Semoga murah rezeki akak berkongsi rezeki dengan mereka. Aaminn

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...