Thursday, September 17, 2020

PHOTO DIARY #27/2020

 Assalamualaikum semua,

Terasa hari ini macam isnin, malam tadi iron baju biasa terlupa lak hari ini khamis.... nasiblah tak berbaju batik di hari khamis. Oklah jom kita layan cerita bergambar hari ini ye kawan-kawan.


kene tutup tepi peti ais ni, kalau tak anak comot suka duduk belakang peti ais

kiri kanan kene tutup, boh la kotak apa-apa yang muat

cuaca di kuala lumpur ini, tak menentu tengahari panas lepas tu petang hujan lebat baju tak sempat nak kering

gigih tak gigihla, sampai bengkok la jarum aku tu... hahahha nasibla memang beli 2 bekas jarum tu

tidur berjemaah, si comot ni lepas beranak tengok bulu dia makin comot makin banyak warna coklat... rasanya dulu takde lah macamni

belikan kek gulung untuk Aiyan, cantik colorful

memang menarik untuk di makan... harga pun murah cuma RM10 je

geram nya lah cik bu dok tumpahkan butang aku, kerjakan bermain kat meja memanik aku je

buatkan mainan untuk anak-anak comot... suka diaorang main tarik-tarik

beli roti sosej dengan seorang kawan ini, 1 rm2 je tapi penuh betul toppingnya

sedap... puas makan

bila teringin nak makan pedas... sesekali bolehla

geram tengok si cik mot ni tidur

berlingkar tidur dengan emak dan adik beradiknya
ini benda paling comel, ini itik tau heheheh itik paling gendut dan comel




cikgu di taska minta mereka murid-murid yang transit belakon untuk adik-adik

28 comments:

  1. sedap nampak kek gulung rainbow tu~
    sy makan samyang sampai dpt tonsil la.. teringin nk mkn pedas last2 sy dpt penyakit.. haha

    hari ni khamis sy berbaju blouse + kain batik.. nt sy post ootd kat ig.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah sedap kek gulungnya harga pun kira berpatutan sangat... samyang akak kadang-kadang je itu pun bila balik kampun makan dengan adik2

      Delete
  2. sedap roti sosej tu. dah la murah topping pu meriah..hehe

    ReplyDelete
  3. Betul tersilap tgk jadual nk masuk kelas td..ingatkn hari ni isnin ๐Ÿ˜…

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila cuti jen otomatik terasa macam hari sabtu atau ahad hehehhe

      Delete
  4. comelnya ayan! dan cake tu sangat tempting kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe itulah jadi itik gendut katanya.... kek tu memang menggoda

      Delete
  5. Ala comelnya baju Aiyan tu... cer kalau mama nya pakai sama... lagi comel

    ReplyDelete
  6. Guna juga manik dan butang untuk anak-anak bulus.
    Berlakon cerita apa dengan watak itik ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe janji jadi mainan dia...
      tak tau cerita apa... heheheh cuma yg tau dia kene berlakon jd itik siap dengan gaya dan bunyi

      Delete
  7. Comel nya Rayyan and the geng.
    Colourful betul kek gulung tu perisa rainbow pelbagai ke Dana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah itik paling gendut tu
      itulah kek tu color je rainbow rasa idok lah kak tapi nice jugak lah harga pun murah

      Delete
  8. COMEL JE AIYAN HEPI DGN KWN2 DIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia memang suka kak duduk kt taska dengan kwn2 tu, layan budak kecil pun dia suka

      Delete
  9. sedap pulak tgk roti sosej dana tu..geram pulak rasa hahahaa lama xmkn tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah sedap, topping banyak memang sedap nak buat sendiri bila lah rajinnya

      Delete
  10. kan, skrg cuaca x menentu. kdg pagi ujan, tngh hr panas

    ReplyDelete
  11. Murah betul kek gulung colourful tu...warna-warna terang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak, sebab perisa sama je tapi oklah harga tu murah kan cantik lak tu

      Delete
  12. comelnya kucing tu kak. kek gulung nampak sangat colourful. semua gambar akak nampak sangat cantik kak. huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kek gulung tu memang menggoda betul, terima kasih

      Delete
  13. Heheee cuaca KL memang tak menentu. kejap panas kejap hujan.. kadang-kadang tengok mendung nak hujan tapi tak hujan, sekali tengah panas tetiba gelap hujan...

    menarik kek gulung tu cantik warna rainbow!! Harga pun okay

    Comelnya mainan untuk anak-anak comot!!

    Part roti ni paling best. RM2 je topping meriah. Moga murah rezeki si penjual...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu cuaca sekarang tak menentu.. tak boleh nak jangka kadang tu

      kek tu memang murah dan sedap juga rasanya

      mainan buatan sendiri almaklum selagi tuannya rajin

      itulah murah sangat kan topping meriah puas makan

      Delete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...