teman2....

Thursday, July 10, 2014

photo diary #2 dibulan julai

as salam sume kwn2,

kejap betul dh nk msk minggu ke2 ramadhan yek, thn ni mmg tak dpt lah berpuasa kt johor, takpe tapi kami selalu call mak tanya khabar n borak2 psl juadah berbuka, msti mak sunyi selalu ber4 ni ber3 sbb adik no4 aku baru masuk politeknik dlm 3minggu lps,selalunya dia lah yg rajin tlg mak msk... thn nih mak kata tak msk pun utk berbuka abah beli je... huhuhui

Jom2 cite psl aktiviti sepanjang minggu...

nk nyiapkan jht manik kt shawl nih... ada 10helai... bkn aku punya ada ada tokey jual tudung yg mintak tlg 


main campur adik je dlm sini... jnji senang aku nk amik... lgpun pakai pearl n kristal seketul besar2

gini lah yg dh siap hasil manik kt shawl tuh.... bercinta jugak lah nk nyiapkan



ujung minggu ke hari apa ntah msk nasi minyak ngn ayam msk merah.... n jelatah


ni menu kelmarin.... simple je kan


ada unsur penipuan kn di situ... tgk dr jauh ingat sebotol rm2... dtg dkt... sebotol rm2.90... ish2 org nk niaga pandai je

p/s: kt opis skrg nih tgh bt renovation... bising betul ngeng sana ngeng sini...

12 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah cantik kain tudung akak. Pandai akak jahit sendiri yea.

OhPanduan said...

Orang berniaga macam-macam ada cara mereka nak promosi barang.

nur anis said...

wahh..bestnya main dengan pearl..:)

Nafira usof said...

Salam Kak Dana~
Zura pon x dapat merasa berpuasa ngan mak ayah. mak ayah zura puasa berdua jer tahun nih.. sbb adik bongsu dh masuk kolej. hehehe.

fulammakkk.. siap amik tempahan dr tokey tudung.. memang boleh buat duit raya lah nih.

juling mata tengok manik2 yang banyak tuh.. hahaha.. kalo jahit lagi juling gamaknye. hahaha

tudiaaaa... hasilnye mengagumkan~
bertuah orang pandai menjahit manik nih.

sedappppnye nasi minyak!
teringat plak nasi minyak mak zura.
hidangan wajib di pagi raya.. owhhh.. tak sabarnye nak raya~*tetiba.. hahaha

mana ade simple kalo gittu hah!
bihun goreng siap tabur telur lagi.. dlm bihun kemain meriah lagi dgn isi tuh.. aduhaiiii.. tulun2!!

nasib x minum air coke nih!
lepas nih mmg nak haramkan terus air coke nih kat rumah.. InsyaAllah~ hehehe

Sis Vee said...

klu yak tgk betul3 maunya cashier yg kena marah nanti ...

Mimi Azirah said...

kreatifnye kak...

norhidana miswan said...

PMDR- itu bkn tudung akak tuh dik non oi

OhPanduan- itulah tp tak telus cara gitu

Nur Anis- apa lg, memanik lah baju raya nnti dik

Nafira- salam dik... hahahha ni je cara yg tau nk tambahkan pendapatan utk raya

Sis Vee- betul2 tuh kak

Mimi- mekasih dik

Wak Gelas said...

kat giant rm2.49 jeer mak., ahHKs

norey said...

teruskan usaha jahit manik...cantik dah...mana tahu lepas ni boleh buka butik....

Btw kecik je tulisan 90 sen tu..pandai peniaga tu nak suruh org berhenti singgah....tgk²...bukan RM2 tapi RM2.90..sabo je la

NEKCIK said...

tak rugi klau ada kemahiran kan Dana..bolwh jer cari rezeki...

Sarah Talib said...

Ha...yg .90 tu x nmpk..kalau tak tengok betui2 mesti angkut banyak...

hainom OKje said...

Dah shoping baju Ayyan ke belum ni? Yelah nanti leka memanik lupa nak cari baju melayu hehe