teman2....

Thursday, July 3, 2014

photo diary #1 dibulan julai

as salam sume kwn2,

selamat hari khamis, dh 5 Ramadhan yek, cpt btl masa berlalu, aku sehari pun belum mule nih... aduh la... 

takmo bebel panjang, mood tarak ni, aku sentap ngn adik2 aku sbb aku msk masa berbuka n sahur tp diaorg tak mkn pun, edy je yg mkn ngn aiyan. Bkn nk ungkit susah payah msk, tak.... sbb aku mmg suke msk, tak membebankan pun cuma bila aku msk tp diaorg tak usik, tak mkn mmg aku sentap... sbb setiap kali aku msk, aku msk ngn bersungguh2 ngn sepenuh kasih sayang. 

semalam beli slipar dlm umah kt aiyan... comel gile tgk ulat nih... tp kalu ulat betul even ulat lada pun aku dh jerit2 geli

menu iftar semalam... mee bandung muar

aiyan dh mule berspek semula, ugut takmo bg tgk ultraman baru nk pakai... ni dia tgh bz mkn kopok leko

sibuk berselfie ko... tgk jari tuh... hp mama dh jd hp dia dh

ni sabtu lps... pagi pegi psr tani dlm kul10 dh tido kepenatan sambil lyn cite otomen dia... 
hidangan sampingan cempedak grg n kopok leko... wajib ada kurma... 

p/s: alhamdulillah dpt jugak bantuan rm500 15hb nih, walaupun tak banyak mana tp ttp bersyukur ada jugak rezeki... dpt lah beli baju n duit raya utk aiyan

18 comments:

lieyalatif said...

mano caption nye ni dana...lupe ke....heheeheh

amboi glem sungguh selipar opis ko hahaahaha..ulat beluncas ke ulat sagu tu wey haahahaha

ooo ni mee yg ko nak cas aku rm10 tu kan? hahahaha sampai hati ko!

aiyan comel pakai spek...baik die tak cabut2 kan dana....

hoii itu cempedak goreng ke...tgh musim cempedak ke beb? uwaaaaa tliur!

norhidana miswan said...

Lieya- amboih sepantas kilat kwn aku nih, aku selalu upload ngn hp pastu baru edit kt pc, itu yg caption nyer lambat...

itu selipar aiyan lah, aku comei sgt pakai selipar gtu, hahahah kalu aku jd jiran ko hari2 aku bg makanan free tp sbb ko suh jual, aku jual lah... tgh musim cempedak lah wei... tryla pg pasar tani ke psr mlm ke

Kakcik Nur said...

Pose2 ni tengok gambo mi ngan cempedak goreng pun boleh buat airliur meleleh... hehehe... :)

Vee Sandi said...

mee mandung muar dah jadi legend kat sini . sanggup beli rempah ready made nya tau ...

emy pokden said...

hah..mcm ni lah...
lagi encem acik mi tgk...
pejam celik pejam celik...thn dpn aiyan 4 thn kan nah..
dah besar anak teruna ko...

aizamia3 said...

masak lagi sedap lagi dari semalam, biar terbuka selera semua adik2 dana tu.. ;)

selipar aiyan tu comel sangat.. cer amik gambar dak aiyan tengah pakai selipar tu.. ;)

Kakzakie said...

Spek Aiyan tu memang disaran oleh doktor ke Dana?

Aiyan dah boleh makan semua ini ye Dana.

Nafira usof said...

Salam Kak Dana..
lambat pulak terjah ke sini.
bz betol haini..:P

Kak.. mai masak kat rumah zura ler.. konfem x sentap.. semua kami makan.. hahahahahaha.. hampunnnn.

comel lah selipa tuh... warna pon cantek jer. ade x saiz besar?? hehehe.. berkenan plak rasa.

telan ailio tengok mee bandung tuh.. di iringi skali dengan nyanyian keroncong..aduhduhduh.. sedapnyeeeee!

Comel lah spek aiyan~ warna biruuuu.. doc yang sarankan pakai eh kak?? not bad.. boleh bergaya skali kan Aiyan~ hensem ape pakai spek tuh.

tudiaaaa... otomen tengok dia.. tuannye lenaaa~

Syukurrrrrlah kat PC nih x boleh kuarkan bau dari gambar.. kalo tidooookkkk.. mau nangis cium bau cempedak goreng tu.. uwaaaaa! sedapnyeeeee cempedak goreng tuuuuuu!

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Suka tengok gambar-gambar ni. Anak akak sudah sihat kembali yea. Alhamdulillah rahmat Ramadhan.

cheq da said...

Mee bandung tu sedap..memang la dana kalu kita dah masak penat..depa x mkn terasa malas tul nk masak..tp kalu xmasak..kekok plop rasa..huhuhu

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- betui2... mahap yek

k Vee Sandi- ni mmg pakai paste segere mee bandung muar heheh

Emy- ensem ek, kene puji2 selalu kalu tak pyh nk pakai

Aizamia- mls lah kak, sentap dh nk msk mcm2 sedap2

k Zakie- aah kak, dana penah cite dulu kan, doc suruh aiyan pakai spek... aiyan tak mkn semua nih kak... dia memilih

norhidana miswan said...

Nafira- ko bz ek arini dik oi.... slipar tu dia takmo pakai geli kot berbulu2 gitu...

aah spek mata tuh doc yg suh pakai

PMDR- alhamdulillah

Cheqda- betul2 mmg sgt lah, kite tak pnt msk tp kite dh msk ngn sepenuh hati

Zulfadly said...

kim salam ayyan kak,
saya harap dapat gak duit tu, walaupun kejer x sampai seminggu pon, heheh,

Zulfadly said...

kim salam ayyan kak,
saya harap dapat gak duit tu, walaupun kejer x sampai seminggu pon, heheh,

ros_reeza said...

amboi selipar tu kak.. hihi
Alhamdulillah..dapt bantuan raya RM500, boleh jugak menampung perbelanjaan kita kan :)

hainom OKje said...

Mmglah sentap kalau kita masak dgn penuh kasih sayang mereka tk mo makankan Dana ..Napenya depa tk makan Dana....depa buka luar ke?

Ibu Lala said...

Untung keje gomen.

Ibu Lala said...

Husben akk pun sama dana. Kite penat penat masak tapi dia tak makan.