Wednesday, April 6, 2011

chestnut aka buah berangan

as salam sume...

korang penah tgk camne buah berangan yg mentah?suke mkn buah berangan? heheheh
aku nih mmg lah suke sgt buah berangan nih, sambil mkn sambil berangan2 heheh
tp yg tak bestnyer payah beno nk bukak utk mkn buah berangan nih.... kadang sampai skt2 tgn aku menekan kasi bukak kulit dia...
tiap kali gi jusco msti nk singgah... suke ngn rasa lemak2 manis nyer... akan2 rasa biji nangka tp best lg...
jom lah kite lyn gambarnyer ye

ni yg selalu duk beli kt jusco nh... mkn pns2 mmg tak hengat

ni lak buah dia yg mentah... rupenyer ada skit2 cam rambutan kn... ihsan en google

8 comments:

  1. lama tak makan, nak cari la kat giant

    ReplyDelete
  2. k nieza- heheheh mkn pns2 mmg best kn kak, cume yg tak tahan time nk kopek biji dia tuh...

    ReplyDelete
  3. Masa kecik dulu slalu kutip buah berangan, tp buah dia tak besar2 camtu la..kecik2 jer..

    ReplyDelete
  4. k zee- wahhhh bestnyer kak, dana tak penah jmpa buah dia yg mentah tu... ni kan pulak siap jmpa pokoknyer... versi m`sia kecik2 kot kak versi oversea kot yg beso

    ReplyDelete
  5. ooo ko suke yeak dana...aku penah mkn seklai jek...pastu aku tak beli dah sebab aku mcm takleh mkn ar ...ko tau kenape...aku tekentut2 dgn hebatnye....buah berangan ni berangin ke wei.....tapi aku suke rasenye....lagi2 panas2 kan..

    ReplyDelete
  6. lieya- suke beb cume mls time nk kopek tuh kan keras kn kulit dia... rasa dia lemak2 manis tuh sdp, tp tak penah lak aku terkentut2 wei... heheheh ngn ko je kot jd tkntut2 hehhe... buang angin bgs tu

    ReplyDelete
  7. kite suke jugak buah berangan ni..lemak2 manis rase die..sedap..

    eh lupe plak..salam kenal..

    ReplyDelete
  8. salam ..lh saya tau x dimana nak dptkan buah ini disekitar selangor...or dimana ?emelkan saya
    food_226@yahoo.com..tq

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...