Thursday, March 15, 2018

Photo diary #6 2018 / balik kampung


As salam semua kwn2,

Maaf la lwt buat ntry arini, gini lah bila sesekali bos takde..... buat keje lain dulu tak ddk tempat sendiri sgt

Mari lah kita layan gambar2 yg ada, banyaknya psl  aktiviti kt kampung aritu.... 
Jenuhla korang nengok segala gambo yek, selalunya gambar tak berapa ada tp kali nh.... semua aku boh hhehehhe

musim panas2 nih mmg sedap betul lyn tembikai nih, balik keje kuarkan dari peti sedar2 abis sebekas

Balik kg aritu ada kw abah bagi ikan nih... kepala dia buat msk asam pedas mmg perkkkkkhhhh.... lupa laki sebelah

cantik pesen kuih kapit nih.... tp takde inti... eh nama apa ek kapit jgk ek

pg rewang umah makcik.... ngn aiyan2 sekali nolong isi bunga telur


Kt kampung kejenya mkn sekerim berjemaah je.... 

Pagi sabtu pg pasar benut, cari tempe nih... sedap, kt kl ssh nk jumpa tempe yg bungkus gini

makyan pilih kain, dia pun sibuk2 pilih gak

bila dh kumpul adik badik mak, msti gosip2 lah membawang

sampai tertido2 aiyan dok menunggu makcik2 nya membawang hahaha

sedapnya mkn berkat pesen org kampung... ayam seketul, nsi minyak ngn pajeri nenas... pajeri nenas tu yg buat mebeles

sayur peberet aku yg mmg rare lah, sulur keladi tumis pds

singgah umah atuk aku sebelum balik kl, dia bagi nangka sebijik, sampai kl gigih laki aku kerjakan

suke2 sbb boleh pakai semula baju yg dulu ketat kt perut.... 

entah aktiviti apa kt sekolah, balik dia tunjuk tangan dia ada lukisan... 

sempatkan diri msk pengat pisang ngn nangka, nk bagi nangka cpt abis

14 comments:

Mommy Cici said...

lama dah tak makan nasi berkat tu. kalau tak dulu lepas kenduri mesti dapat. sekarang semua catering kan, kira kepala.

Hans said...

kalau balik kampung memang makan lah sehari suntuk
hehehe

Warisan Petani said...

Sayur solor keladi tu sedap.

Amy Hilmirda Daud said...

sedapnya nampak pegat pisang tu, lepas ni akak pun nak buat jugaklah

norhidana miswan said...

MommyCici- skrg kalau kt kl ni mmg takde dh dpt berkat semua katering, klu kt kg msh ada lg lah... tu klu balik kg msti tunggu klu mak abah akak pg jemputan kawin

Hans- hehehhe begitulah adanya, segala diet2 tolak tepi

wak WP- sedap wak.... mmg teringat2, klu mkn tu kadang ratah je... di jambali je

k Amy- sedap kak, dana suke mkn pns2... nikmat gitu lagi2 ngn harum pandan n harum bau pisang tu

TukangKebun said...

Semangat Aiyat mengekor pergi pasar belum sempat tukar baju tidur hehehe...

aizamia 3 said...

Part Aiman ikut pergi pasar pakai baju tidur tu memang win lah.. hehehe.. ;)

norhidana miswan said...

k Diana TK- sbb papa dia takde,jd mmg kene bwk... klu tak tkt dia ngaco bby aisyah

k Aizamia- heheheh bkn aiman tak kisah kak tp aiyan hehehe.... nk pg pasar pagi je, mls nk suh mandi... jnji dia dh bsh muka n gsk gg hehehe

Mimi Azirah said...

Uit banuak sungguh gambar makanan.nangka tuh nampak sedap tapi sy x berani makan sebab angin.kalau makan siaplah perut memulas sakit

Putri said...

Tengok gambar pun dh tau seronok blk kg...tambah dapat kumpul adik bradik...rindunyaaa

norhidana miswan said...

Mimi- nangka tu udah di bagi org, tak di ambik kang kecik ati lak atuk akak tu... amik jelah nangka tuh, pastu bagi2 lah kt sini...

Putri- sesekali dpt balik kg mmg gini, klu selalu sgt jumpa gaduh je kejenya

aryan azra said...

time2 kendurilah seronok nak membawang sambil potong bawang hahaha..apa taknya masa tu lah dapat berkumpul ramai2.

eh dah kurus tu boleh pakai balik baju lama

hainom OKje said...

Wahhhh dah slim nampak!! Saja nak bagi ai jeles le tu.., nyampah..
Rajin Edi mengerjakan nangka ye Dana...kalau laki mak, tak makan pun tak apa hahahaa.... Tu nangka madu tu ek, dia punya kaler perg!!

hainom OKje said...

Hakak pun suka sayur batang keladi tu Dana...tp apakan daya tak de sapa nak tolong masakkan huhu